Εθελοντικό πρόγραμμα δήθεν επαναχρησιμοποίησης, αλλά ουσιαστικά πολτοποίησης των σχολικών βιβλίων, προτείνει στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας!
Προκειμένου να κατευνάσει το θόρυβο που δημιουργήθηκε από την εξαγγελία κατάργησης του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ), η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, σε πρόσφατη συνέντευξή της, αναφέρθηκε σε εγκύκλιο που έχει αποσταλεί στα σχολεία για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων. «Χρειάζεται μια κουλτούρα σεβασμού στο βιβλίο. Δε σημαίνει ότι επειδή το βιβλίο δίνεται δωρεάν από το υπουργείο Παιδείας, πρέπει να πετιέται ή να καίγεται», είπε η υπουργός Παιδείας και ισχυρίστηκε ότι η εγκύκλιος έχει στόχο να μάθει τους μαθητές να σέβονται τα βιβλία και το δημόσιο χρήμα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την εγκύκλιο που στάλθηκε από το υπουργείο Παιδείας στις 26 Νοέμβρη: «Αμεσος στόχος του προγράμματος Συλλογής και Επαναχρησιμοποίησης Σχολικών Βιβλίων είναι η συστηματική συγκέντρωση των βιβλίων των μαθητών μετά το πέρας της χρήσης τους, ώστε να επαναχρησιμοποιούνται από τους μαθητές κατά το επόμενο σχολικό έτος ή να επιστραφούν στον ΟΕΔΒ για πολτοποίηση»! Είναι πραγματικά εξωφρενικό να μιλάει η υπουργός για «κουλτούρα σεβασμού στο βιβλίο», την ώρα που με αυτό το πρόγραμμα ενσταλάζει στις συνειδήσεις των μαθητών ότι τα βιβλία τους είναι ΑΧΡΗΣΤΑ μετά το πέρας της σχολικής χρονιάς και άρα μπορούν να τα στέλνουν για πολτοποίηση. Μαθαίνουν τους μαθητές ουσιαστικά να μην εμβαθύνουν τη σχέση τους με το σχολικό βιβλίο, να μη διαβάζουν, όταν τους υποδεικνύουν να τα διατηρούν σε «άριστη κατάσταση», προκειμένου, δήθεν, να επαναχρησιμοποιηθούν από άλλους μαθητές την επόμενη χρονιά. Επιβραβεύουν, δηλαδή, τους μαθητές όταν δεν υπογραμμίζουν πάνω στα βιβλία, όταν δεν κρατούν σημειώσεις στο περιθώριό τους, επιβραβεύουν τους μαθητές όταν έχουν με το βιβλίο μια σχέση «πρόσκαιρη» και «εξ αποστάσεως»! Κι αυτό το βαφτίζουν «κουλτούρα σεβασμού στο βιβλίο»!
Είναι γεγονός ότι τα σχολικά βιβλία που υπάρχουν σήμερα ως προς το περιεχόμενό τους είναι επιεικώς... κακά. Δεν αποπνέουν στους μαθητές την αγάπη για το διάβασμα, δεν τους συνεπαίρνουν, τα θεωρούν ήδη άχρηστα. Ομως, αντί να διορθώσει αυτή τη στρεβλή πραγματικότητα των βιβλίων, το υπουργείο Παιδείας τη ...νομιμοποιεί και την επαυξάνει.
Η μόρφωση λογαριάζεται ως ...βαρύ κόστος
Λέει ξεκινώντας η εγκύκλιος: «Κάθε χρόνο το υπουργείο Παιδείας (...) διαθέτει τεράστια ποσά για την παραγωγή και διάθεση των σχολικών βιβλίων στους μαθητές». Από την πρώτη αράδα μετρούν τα σχολικά βιβλία ως ένα βαρύ κόστος που πρέπει να μειωθεί! Οταν όμως μετράς το βιβλίο ως κόστος είναι σαν να μετράς ολόκληρη τη μόρφωση και την ουσία της ως κόστος... «Εχει παρατηρηθεί ότι τα βιβλία που παράγονται κάθε χρόνο υπερβαίνουν κατά 25% περίπου τον αριθμό των μαθητών», λέει η εγκύκλιος, λες και δεν είναι γνωστό ότι πέρα από τους μαθητές κάθε χρονιά χρειάζεται ένας επιπλέον αριθμός βιβλίων για τους εκπαιδευτικούς, τους νεοδιοριζόμενους ή το πλήθος των ελαστικά απασχολούμενων καθηγητών (που αλλάζουν ειδικότητες, τάξεις κλπ.) ή λες και δεν υπάρχει ανάγκη να έχουν τα σχολεία κάποια επιπλέον αντίτυπα από όλα τα βιβλία για να αντικαταστήσουν κάποια σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής κλπ.
Παρακάτω, η εγκύκλιος προσθέτει ότι «από φέτος θα είναι συνεχώς αυξανόμενος ο αριθμός των σχολείων με αναβαθμισμένη ψηφιακή υποδομή, όπου οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν τα βιβλία τους σε ψηφιακή μορφή»!! Παρά τις διαβεβαιώσεις, δηλαδή, της υπουργού Παιδείας υπονοείται ότι στα σχέδια του υπουργείου είναι ο περιορισμός της δωρεάν διανομής βιβλίων και το φόρτωμα στους γονείς του κόστους εκτύπωσης των βιβλίων από ψηφιακά αρχεία (γιατί όταν συζητάμε για μελέτη, μιλάμε για χαρτί και σημειώσεις και όχι για ...«σερφάρισμα», που εξανεμίζεται και φεύγει από το μυαλό μετά από λίγα 24ωρα).
Τέλος, η εγκύκλιος περιγράφει την προτεινόμενη διαδικασία για τη συγκέντρωση των βιβλίων προς επιστροφή ή πολτοποίηση, ένα μεγάλο μέρος της οποίας προτείνεται να φορτωθεί στους ίδιους τους μαθητές που έτσι τάχα θα αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και θα ενισχύσουν το πνεύμα του ...εθελοντισμού! Τα βιβλία, πάντως, θα μάθουν να τα θεωρούν άχρηστα.
ΠΡΕΖΑ TV
6-1-2011
11 σχόλια:
re megale den exoune kai adiko toulaxiston osa eine kainourgia as ta paroune oi epomenoi ta skismena as ta anakyklosoune
den tous ypostirizo alla epeidi oloi mas perasame apo ta thrania kai xeroume ti malakies ginontan me ta vivlia
as min mas parasyrei orismenes fores to menos mas gia tous malakes pou mas kyvernane orismena pragmata den eine katakritea kai leo pali orismena
Ποιός ακριβώς μιλάει για σεβασμό του δημοσίου χρήματος???
re file 2.02 omos den mborei to kathe ipourgeio me ena anorganoto sxedio na pairnei ta biblia apo tous mathites sto telos kathe xronias giati etsi den tous dinei tin eukairia mellontika na ta ksanabroun na ta ksanadiabasoun...exoun to dikaioma oloi oi mathites kai oxi mono , na exoun tin epilogi na asxolountai me ta biblia pou tous exoun dothei(parolo p einai ligo anousia stis meres mas...ama einai na skeftomaste etsi tha mboume siga siga se ena tripaki p na ta polironoume kai sto telos...
ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΕΙΣ ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΎΘΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ; ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΥΤΟ; ΣΑΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΊ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΑΥΛΕΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΣΧΙΣΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ;
ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΙΔΔΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΑ ΣΧΙΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ;
Kαλο ειναι αυτο με την επαναχρησιμοποίηση αλλα θα επρεπε η ειδηση για το μετρο της πολτοποιησης να ειχε συνοδευτει με μια κυωση σε οσους παραδιδουν κατεστραμενα βιβλια.
swsta, alla na iparxoun se ilektroniki morfi ola ta vivlia, wste opoios thelei na mporei na anatreksei meta
The Big business!
Σε λίγο τα παιδάκια θα παίρνουν ηλεκτρονικά βιβλία (πχ pdf), οπότε για το υπουργείο τέρμα το χάρτινο βιβλίο.
Τι Θα συμβεί όμως τότε;
Απλά εκεί που γινόταν ένας κύκλος εργασιών εντός συνόρων στον χώρο του εντύπου, πχ τυπογραφεία, βιβλιοδετεία κλπ, τώρα τα παιδάκια θα τυπώνουν τα βιβλιαράκια τους από τους printers HP και EPSON μέσω των PC.
Καλή η πρόοδος αλλά τα εισαγόμενα Ink cartridges ακόμα καλύτερα.
Και κοστίζουν πανάκριβα τα διαβολεμένα.
Θα μπορούσαν βέβαια και να μην τυπώσουν τίποτε ούτε να διαβάσουν τίποτε, οπότε ούτε γάτα ούτε ζημιά.
@9:44 μμ
Ναι χαζούλη συμφωνώ! Κυρώσεις στους τσόγλανους που χαλάνε τα βιβλία τους. Να αναλάβουν οι Κορκονέες και οι Δίας να τα συνετήσουν τα μπάσταρδα.
ΡΕ ΔΕΝ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ!
ΖΗΤΗΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΤΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΣΚΑΤΟΠΟΥΣΤΕΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΑ, ΟΙ ΣΚΑΤΟΠΟΥΣΤΕΣ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ, ΟΙ ΣΚΑΤΟΠΟΥΣΤΕΣ ΟΙ ΜΠΟΜΠΟΛΣ ΚΑΙ ΟΙ ΒΩΒΟΙ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΣΥΧΑ.
ΓΑΜΗΜΕΝΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΡΑΜΟΛΙΜΕΝΤΑ...
Παιδια; Ποιά παιδια; Αυτα καταστρέφουν το περιβαλλον παραγοντας διοξείδιο του ανθρακα!
http://www.abc.net.au/news/stories/2007/12/10/2114493.htm
Εδω και τωρα αποκεφαλισμο και οποιος αντιδρα στο μετρο ΠΡΟΣΤΙΜΟ!
θέλουν και βιβλια! να αποψιλώσουμε κι αλλο τον αμαζώνιο για να κανουν σαιτες τις σελιδες!
@ 11:19 πμ
Δεν λεω ρε μεγαλε να τους σαπιζουμε στο ξυλο αλλα να υπαρχει ενας αντικτυπος στο απολυτηριο.
Ο σεβασμος στα βιβλια ειναι σημαντικος, ακομα και αν δεν συμφωνουμε μαζι τους.
Πως καταφερνουν καποιοι ανθρωποι να μπερδευουν τους Παγκαλους με την σωστη διαχειρηση των βιβλιων απο τα παιδια πραγματικα με εκπλησει!
@ 3:33 πμ
Φιλε ELLEPOLIS αμα ακολουθουσαμε το σκεπτικο σου ακομα θα χωναμε χλεπες σε μαυροπινακες.
Σημερα στο διαδυκτιο κυκλοφορουν ελευθερα ξενα συγγραματα σε μορφη e-books που τα δικα μας δεν πιανουν μια.
Τα παιδια σημερα αμα θελουν να μαθουν το μονο που χρειαζονται ειναι να ξερουν να διαχειριζονται σωστα το internet και μεσα απο αυτο να συνθετουν τις πληροφοριες που βρησκουν λειτουργοντας ετσι και με κριτικη αποψη και οχι ως παπαγαλακια.
"και ισχυρίστηκε ότι η εγκύκλιος έχει στόχο να μάθει τους μαθητές να σέβονται τα βιβλία και το δημόσιο χρήμα."
Μας το λέει αυτό η καριόλα που έβαλε 10 χιλιάδες Ευρώ κουρτίνες(!) στο υπουργείο;;;
Ερχεται η μέρα της κρίσης και να δώ πόσα τομάρια θα σωθείτε απο το λιτζάρισμα....
Δημοσίευση σχολίου