Σάββατο, Ιανουαρίου 15, 2011

VIDO: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ... "ΑΚΟΝΙΖΕΙ" ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

Το στρίψιμο της... βίδας μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και για την επιχειρηματικότητα. Ο λόγος για ένα παιχνίδι που ανέπτυξε καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το οποίο επιδρά θετικά στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των νηπίων. Αφού βραβεύτηκε σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και έλαβε πιστοποιητικό καταλληλότητας από το υπουργείο Παιδείας, το Vido μπαίνει στην παραγωγή.“Σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, παιχνίδια που έχουν γωνίες, όπως τα συνήθη τουβλάκια, κάνουν τα παιδιά να έχουν πιο επιθετική συμπεριφορά”, αναφέρει ο καθηγητής στο τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ο οποίος είχε την ιδέα να αναπτύξει ένα παιδαγωγικό παιγνίδι χωρίς καμία γωνία. Έτσι κατασκεύασε ξύλινα τουβλάκια σε σχήμα κυλινδρικό, κωνικό και σφαιρικό, τα οποία συναρμολογούνται με ξύλινες ακέφαλες βίδες. Όπως εξηγεί, με τα σημερινά παιχνίδια της οικογένειας των οικοδομικών υλικών τα παιδιά κάνουν μία και μοναδική κίνηση, αντιμεταθετική ή εναποθετική. Αντίθετα, με τα τουβλάκια Vido κάνουν περιστροφικές κινήσεις, για να βιδώσουν και να ξεβιδώσουν τα τεμάχια. “Ύστερα από εφαρμογή του παιχνιδιού σε πειραματική ομάδα εκατό παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσα σε παιδικούς σταθμούς, διαπίστωσα ότι η ικανότητα των χεριών στον τομέα της γραφοκινητικότητας, δηλαδή της γραφής των γραμμών, παρουσίασε αισθητή πρόοδο. Μετά την τετράμηνη εξάσκησή τους με τα Vido τα παιδιά της πειραματικής ομάδας χειρίζονταν το μολύβι σαφώς πολύ καλύτερα, με μεγαλύτερη επιδεξιότητα κατά τη σχεδίαση κυκλικών, ημικυκλικών, τεθλασμένων, διακοπτόμενων γραμμών, σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν είχαν χρησιμοποιήσει το Vido”, λέει και υποστηρίζει πως “οι παιδαγωγοί των παιδικών σταθμών παρατήρησαν επίσης έντονη γλωσσική επικοινωνία, μεγαλύτερη συγκέντρωση και αυξημένη ετοιμότητα για μάθηση”.

Βραβευμένη ευρεσιτεχνία
Το παιχνίδι κατοχυρώθηκε ως ευρεσιτεχνία στον οργανισμό βιομηχανικής ιδιοκτησίας, βραβεύτηκε στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ προγράμματος για την ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων “Τεχνογένεσις” και έλαβε πιστοποιητικό καταλληλότητας από το υπουργείο Παιδείας για χρήση του σε παιδικούς σταθμούς. Την εμπορική εκμετάλλευση του παιχνιδιού ανέλαβε η Cosmokid, μια μικρομεσαία επιχείρηση που συνέστησε ο 27χρονος γιος του καθηγητή Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος. “Τα τελευταία οικοδομικά υλικά (ξύλινα τουβλάκια, Lego κτλ.) εμφανίστηκαν πριν από 60 χρόνια περίπου, ενώ στην Ελλάδα δεν έχουμε μονάδες παραγωγής παιχνιδιού.  Έτσι σκέφτηκα να αξιοποιήσω επιχειρηματικά την ιδέα του Vido”.

Με αρχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ
Με αρχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ και χωρίς καμία επιχορήγηση μέχρι στιγμής ο 27χρονος επιχειρηματίας ετοιμάζεται να διαθέσει το προϊόν από το ερχόμενο φθινόπωρο σε παιδικούς σταθμούς και εμπορικά καταστήματα. Στα σχέδιά του για το μέλλον είναι “να εδραιωθώ στην ελληνική αγορά και στη συνέχεια, γιατί όχι, να προχωρήσω σε εξαγωγές ή διεθνείς συνεργασίες”.

Της Σοφίας Χριστοφορίδου
christoforidou@makthes.gr

ΠΡΕΖΑ TV
15-1-2011

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει κάπου δημοσιευμένο αυτό σαν πραγματική επιστημονική έρευνα ή είναι κουκουρούκου "αλήθεια σας λέω?