Φρούδες αποδεικνύονται οι ελπίδες που έτρεφαν οι έµποροι για τόνωση των πωλήσεων κατά τις χειµερινές εκπτώσεις. Το πρώτο δεκαπενθήµερο έκλεισε χθες µετους περισσότερους να βλέπουν τον τζίρο τους να πέφτει µεταξύ10% και 20%, ενώ για ορισµένους η πτώση φτάνει µέχρι και 30% καθώς η συγκρατηµένη αισιοδοξία που είχε δηµιουργηθεί τις πρώτες ηµέρες των φετινών εκπτώσεων, υποχώρησε απότοµα κατά τη δεύτερη εβδοµάδα.
Ετσι, οι πρώτες δύο εβδοµάδες, που αποτελούν παραδοσιακά τις πιο δυνατές ηµέρες των εκπτώσεων, προσγείωσαν τους λιανεµπόρους, µε πολλούς πλέον να ρίχνουν ακόµη περισσότερο τις τιµές αλλά και να συνδυάζουν επιπλέον προσφορές µε µεγαλύτερες εκπτώσεις και µπαζάρ προκειµένου να προσελκύσουν αγοραστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα οικονοµικής µόδας Sprider Stores µειώνει πλέον τις τιµές έως και 80%, έναντι 70% τις πρώτες ηµέρες των εκπτώσεων. Σε ανάλογο κλίµα η αλυσίδα Βάρδας έχει προχωρήσει σε εκπτώσεις έως 50% στα ανδρικά και µέχρι 60% στα γυναικεία, ενώ οι αρχικές εκπτώσεις ήταν 40% και 50% αντίστοιχα. Αλλά και το σούπερ µάρκετ Carrefour Μαρινόπουλος ενισχύει τις προσφορές του, προσφέροντας για την αγορά ενός προϊόντος από βασικά είδη ένα επιπλέον προϊόν δωρεάν, ενώ οι εκπτώσεις φτάνουν έως και 80% στα είδη ένδυσης.
«Οι πρώτες δεκαπέντε µέρες κύλησαν διστακτικά, όµως οι καλύτερες τιµές που προκύπτουν µε την περαιτέρω µείωση των τιµών από τους εµπόρους, θα δώσουν την ευκαιρία στουςκαταναλωτές να καλύψουν τις ανάγκες τους µέχρι το τέλος των εκπτώσεων», υποστηρίζει ο Αντώνης Μακρής, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ (Συνδέσµου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος). Οι λιανέµποροι βλέποντας τις εισπράξεις τους να κινούνται σε χαµηλά επίπεδα, αναµένεται να αυξήσουν ακόµη πιο πολύ τα εκπτωτικά τους ποσοστά, που τρέχουν ήδη έως και 80% σε µεγάλο αριθµό καταστηµάτων και αλυσίδων. «Παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά από το ξεκίνηµα των χειµερινών εκπτώσεων και τις χαµηλότερες κατά τουλάχιστον 15% έως 20% τελικές εκπτωτικές τιµές, δεν θα αποφύγουµε και φέτος τη µείωση των πωλήσεων», εκτιµά ο Βασίλης Κορκίδης,πρόεδρος της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου. «Η οικονοµική κρίση δεν ξεχωρίζει ούτε την περίοδο των εκπτώσεων». Μάλιστα, κατά τον κ. Κορκίδη η πτώση στις εκπτώσεις ακολουθεί ένα εξίσου δύσκολο δίµηνο κατά το οποίο η πτώση στον τζίρο των εµπόρων διαµορφώθηκε σε 25%, παρά το µπαράζ των προσφορών. Εξάλλου, σύµφωνα µε την ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών στο λιανεµπόριο, χωρίς καύσιµα, µειώθηκε κατά 10,7% τον Νοέµβριο.
οί ΑΠΕΡΓΊΕΣ. Οµως δεν είναι µόνο η κρίση ή οι προσφορές της περασµένης περιόδου που φρέναραν τον τζίρο των χειµερινών εκπτώσεων. Κατά τον εµπορικό κόσµο της Αθήνας, οι συνεχιζόµενες απεργίες στα µέσα µαζικής µεταφοράς αποτελούν ένα από τα αίτια, καθώς δυσχεραίνουν τη µετάβαση των καταναλωτών στο κέντρο. Μάλιστα, κατά τις εκτιµήσεις ορισµένων εµπόρων, τις ηµέρες που οι απεργίες στα µέσα µεταφοράς είναι 24ωρες η πτώση στον τζίρο ξεπερνά το 40%, ενώ τις ηµέρες των στάσεων εργασίας η µείωση φτάνει 30%.
ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ. Αν και η πτώση στον τζίρο των εκπτώσεων είναι φέτος χαµηλότερη από πέρυσι, η πλειονότητα των εµπόρων είναι δυσαρεστηµένοι. Μάλιστα, µεγάλος χαµένος των εκπτώσεων αλλά και του συνόλου της περυσινής χρονιάς εµφανίζεται η ένδυση και υπόδηση. Πέρυσι, κατά τις εκτιµήσεις της ΕΣΕΕ, η αξία των πωλήσεων ρούχων διαµορφώθηκε σε 2,4 δισ. ευρώ, έναντι 2,9 δισ. ευρώ το 2009. Η µείωση της κατανάλωσης χτύπησε τόσο τους µεµονωµένους εµπόρους όσο και τις µεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήµατα.
ΠΡΕΖΑ TV
1-2-2011
Ετσι, οι πρώτες δύο εβδοµάδες, που αποτελούν παραδοσιακά τις πιο δυνατές ηµέρες των εκπτώσεων, προσγείωσαν τους λιανεµπόρους, µε πολλούς πλέον να ρίχνουν ακόµη περισσότερο τις τιµές αλλά και να συνδυάζουν επιπλέον προσφορές µε µεγαλύτερες εκπτώσεις και µπαζάρ προκειµένου να προσελκύσουν αγοραστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα οικονοµικής µόδας Sprider Stores µειώνει πλέον τις τιµές έως και 80%, έναντι 70% τις πρώτες ηµέρες των εκπτώσεων. Σε ανάλογο κλίµα η αλυσίδα Βάρδας έχει προχωρήσει σε εκπτώσεις έως 50% στα ανδρικά και µέχρι 60% στα γυναικεία, ενώ οι αρχικές εκπτώσεις ήταν 40% και 50% αντίστοιχα. Αλλά και το σούπερ µάρκετ Carrefour Μαρινόπουλος ενισχύει τις προσφορές του, προσφέροντας για την αγορά ενός προϊόντος από βασικά είδη ένα επιπλέον προϊόν δωρεάν, ενώ οι εκπτώσεις φτάνουν έως και 80% στα είδη ένδυσης.
«Οι πρώτες δεκαπέντε µέρες κύλησαν διστακτικά, όµως οι καλύτερες τιµές που προκύπτουν µε την περαιτέρω µείωση των τιµών από τους εµπόρους, θα δώσουν την ευκαιρία στουςκαταναλωτές να καλύψουν τις ανάγκες τους µέχρι το τέλος των εκπτώσεων», υποστηρίζει ο Αντώνης Μακρής, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ (Συνδέσµου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος). Οι λιανέµποροι βλέποντας τις εισπράξεις τους να κινούνται σε χαµηλά επίπεδα, αναµένεται να αυξήσουν ακόµη πιο πολύ τα εκπτωτικά τους ποσοστά, που τρέχουν ήδη έως και 80% σε µεγάλο αριθµό καταστηµάτων και αλυσίδων. «Παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά από το ξεκίνηµα των χειµερινών εκπτώσεων και τις χαµηλότερες κατά τουλάχιστον 15% έως 20% τελικές εκπτωτικές τιµές, δεν θα αποφύγουµε και φέτος τη µείωση των πωλήσεων», εκτιµά ο Βασίλης Κορκίδης,πρόεδρος της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου. «Η οικονοµική κρίση δεν ξεχωρίζει ούτε την περίοδο των εκπτώσεων». Μάλιστα, κατά τον κ. Κορκίδη η πτώση στις εκπτώσεις ακολουθεί ένα εξίσου δύσκολο δίµηνο κατά το οποίο η πτώση στον τζίρο των εµπόρων διαµορφώθηκε σε 25%, παρά το µπαράζ των προσφορών. Εξάλλου, σύµφωνα µε την ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών στο λιανεµπόριο, χωρίς καύσιµα, µειώθηκε κατά 10,7% τον Νοέµβριο.
οί ΑΠΕΡΓΊΕΣ. Οµως δεν είναι µόνο η κρίση ή οι προσφορές της περασµένης περιόδου που φρέναραν τον τζίρο των χειµερινών εκπτώσεων. Κατά τον εµπορικό κόσµο της Αθήνας, οι συνεχιζόµενες απεργίες στα µέσα µαζικής µεταφοράς αποτελούν ένα από τα αίτια, καθώς δυσχεραίνουν τη µετάβαση των καταναλωτών στο κέντρο. Μάλιστα, κατά τις εκτιµήσεις ορισµένων εµπόρων, τις ηµέρες που οι απεργίες στα µέσα µεταφοράς είναι 24ωρες η πτώση στον τζίρο ξεπερνά το 40%, ενώ τις ηµέρες των στάσεων εργασίας η µείωση φτάνει 30%.
ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΑΜΕΝΟΣ. Αν και η πτώση στον τζίρο των εκπτώσεων είναι φέτος χαµηλότερη από πέρυσι, η πλειονότητα των εµπόρων είναι δυσαρεστηµένοι. Μάλιστα, µεγάλος χαµένος των εκπτώσεων αλλά και του συνόλου της περυσινής χρονιάς εµφανίζεται η ένδυση και υπόδηση. Πέρυσι, κατά τις εκτιµήσεις της ΕΣΕΕ, η αξία των πωλήσεων ρούχων διαµορφώθηκε σε 2,4 δισ. ευρώ, έναντι 2,9 δισ. ευρώ το 2009. Η µείωση της κατανάλωσης χτύπησε τόσο τους µεµονωµένους εµπόρους όσο και τις µεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήµατα.
ΠΡΕΖΑ TV
1-2-2011
2 σχόλια:
Μεγάλο μέρος από τα χαμένα τους κέρδη, το οφείλουν στα μέσα μεταφοράς που απεργούν, εμποδίζοντας τον κόσμο να μετακινηθεί.
to oti kanoun 80 tois ekato kai akoma vgazoun den sou leei tipota gia ton alli mpampa kai tous 40 kleftes?
Δημοσίευση σχολίου