Την ...«ανησυχία και θλίψη» της εκφράζει η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός»", που έχει αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών, για τις τελευταίες απολύσεις 70 από τους συνολικά 360 εργαζόμενους στη Vinci, τη γαλλική εταιρεία που κατασκευάζει τις σήραγγες κοντά στο Αίγιο.
Εμμέσως αφήνει να εννοηθεί ότι για την καθυστέρηση των έργων, που έχει ξεπεράσει τα δύο χρόνια, ευθύνεται η άρνηση των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, ενώ αφήνουν «μπηχτές» για το υπουργείο Υποδομών αλλά και το κίνημα κατά των διοδίων!
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν αύριο σε 24ωρη απεργία, ενώ χθες και τη Δευτέρα με ευθύνη του σωματείου τους πραγματοποίησαν τρίωρες στάσεις εργασίας. Στο πλευρό τους από χθες βρίσκεται η ΓΣΕΕ αλλά και τα εργατικά κέντρα Αιγίου και Πατρών, που με ανακοινώσεις τους ζητούν την παρέμβαση των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών και Εργασίας. Ζητούν επίσης την άμεση σύγκληση της τριμερούς που θα εξετάσει τη νομιμότητα των απολύσεων, δεδομένου ότι ξεπερνούν το 5% των εργαζομένων στη γαλλική εταιρεία.
Στη χθεσινή ανακοίνωσή της η «Ολυμπία Οδός» αποδίδει τις απολύσεις σε προσωρινή διακοπή χρηματοδότησης από τους δανειστές, για τους οποίους αναφέρει ότι «επανεξετάζουν» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο έργο λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μετατοπίσεις δικτύων και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν ανακύψει σε διάφορα τμήματα (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, λίμνη Καϊάφα). «Δεν θα προχωρήσουν σε περαιτέρω δανεισμό, μέχρι να βεβαιωθούν ότι το έργο βρίσκεται σε σωστό δρόμο» επισημαίνει η ανακοίνωση και, υπονοώντας σαφώς το διάλογο που έχει ξεκινήσει με το υπουργείο Υποδομών, καταλήγει ότι «με αίσθημα ευθύνης και πνεύμα συνεργασίας απ' όλες τις πλευρές» σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις.
Ανεπίσημα η κοινοπραξία κάνει λόγο για μείωση των εσόδων από τα διόδια κατά 12% το τελευταίο διάστημα, που αποδεικνύεται ότι αυτά αποτελούν την αφανή δημόσια εγγύηση για τα κατασκευαστικά δάνεια. Αλλωστε συμμετέχουν στο 32% του κατασκευαστικού κόστους, το οποίο με βάση τη σύμβαση ανέρχεται σε 2,177 δισ. ευρώ. Από τον Αύγουστο του 2008, που η κοινοπραξία ανέλαβε τον αυτοκινητόδρομο, έχει εισπράξει από τα διόδια 188 εκατ. ευρώ, ενώ έχει επιπλέον έσοδα 9 εκατ. ευρώ από τους σταθμούς εξυπηρέτησης που λειτουργούν κατά μήκος του εθνικού δρόμου. Προβλέπεται επίσης δημόσια συμμετοχή, από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, που καλύπτει το 20% του κατασκευαστικού κόστος και έως τώρα έχουν εισπράξει 244 εκατ. ευρώ.
Τα δάνεια καλύπτουν το 41% του κόστους και ήδη έχουν δοθεί 336 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια που έχουν καταβάλει οι μέτοχοι είναι 80 εκατ. ευρώ. Τα έως τώρα πραγματοποιηθέντα έργα κοστολογούνται σε 711 εκατ. ευρώ, ενώ σε 155 εκατ. υπολογίζεται η συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
«Οι κατασκευαστές και οι τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στα έργα», δήλωσε στην «Ε» ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης, που διαβεβαιώνει ότι το Δημόσιο έχει καλύψει τις υποχρεώσεις τους και τις καθυστερήσεις που είχαν συσσωρευτεί ώς τον Οκτώβριο του 2009. Κάλεσε μάλιστα τη Ν.Δ. να στηρίξει την προσπάθεια της κυβέρνησης να υπερασπιστεί τα έργα και το δημόσιο συμφέρον.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΠΡΕΖΑ TV
2-2-2011
Εμμέσως αφήνει να εννοηθεί ότι για την καθυστέρηση των έργων, που έχει ξεπεράσει τα δύο χρόνια, ευθύνεται η άρνηση των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, ενώ αφήνουν «μπηχτές» για το υπουργείο Υποδομών αλλά και το κίνημα κατά των διοδίων!
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν αύριο σε 24ωρη απεργία, ενώ χθες και τη Δευτέρα με ευθύνη του σωματείου τους πραγματοποίησαν τρίωρες στάσεις εργασίας. Στο πλευρό τους από χθες βρίσκεται η ΓΣΕΕ αλλά και τα εργατικά κέντρα Αιγίου και Πατρών, που με ανακοινώσεις τους ζητούν την παρέμβαση των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών και Εργασίας. Ζητούν επίσης την άμεση σύγκληση της τριμερούς που θα εξετάσει τη νομιμότητα των απολύσεων, δεδομένου ότι ξεπερνούν το 5% των εργαζομένων στη γαλλική εταιρεία.
Στη χθεσινή ανακοίνωσή της η «Ολυμπία Οδός» αποδίδει τις απολύσεις σε προσωρινή διακοπή χρηματοδότησης από τους δανειστές, για τους οποίους αναφέρει ότι «επανεξετάζουν» την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο έργο λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μετατοπίσεις δικτύων και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν ανακύψει σε διάφορα τμήματα (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, λίμνη Καϊάφα). «Δεν θα προχωρήσουν σε περαιτέρω δανεισμό, μέχρι να βεβαιωθούν ότι το έργο βρίσκεται σε σωστό δρόμο» επισημαίνει η ανακοίνωση και, υπονοώντας σαφώς το διάλογο που έχει ξεκινήσει με το υπουργείο Υποδομών, καταλήγει ότι «με αίσθημα ευθύνης και πνεύμα συνεργασίας απ' όλες τις πλευρές» σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις.
Ανεπίσημα η κοινοπραξία κάνει λόγο για μείωση των εσόδων από τα διόδια κατά 12% το τελευταίο διάστημα, που αποδεικνύεται ότι αυτά αποτελούν την αφανή δημόσια εγγύηση για τα κατασκευαστικά δάνεια. Αλλωστε συμμετέχουν στο 32% του κατασκευαστικού κόστους, το οποίο με βάση τη σύμβαση ανέρχεται σε 2,177 δισ. ευρώ. Από τον Αύγουστο του 2008, που η κοινοπραξία ανέλαβε τον αυτοκινητόδρομο, έχει εισπράξει από τα διόδια 188 εκατ. ευρώ, ενώ έχει επιπλέον έσοδα 9 εκατ. ευρώ από τους σταθμούς εξυπηρέτησης που λειτουργούν κατά μήκος του εθνικού δρόμου. Προβλέπεται επίσης δημόσια συμμετοχή, από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, που καλύπτει το 20% του κατασκευαστικού κόστος και έως τώρα έχουν εισπράξει 244 εκατ. ευρώ.
Τα δάνεια καλύπτουν το 41% του κόστους και ήδη έχουν δοθεί 336 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια που έχουν καταβάλει οι μέτοχοι είναι 80 εκατ. ευρώ. Τα έως τώρα πραγματοποιηθέντα έργα κοστολογούνται σε 711 εκατ. ευρώ, ενώ σε 155 εκατ. υπολογίζεται η συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
«Οι κατασκευαστές και οι τράπεζες να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στα έργα», δήλωσε στην «Ε» ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης, που διαβεβαιώνει ότι το Δημόσιο έχει καλύψει τις υποχρεώσεις τους και τις καθυστερήσεις που είχαν συσσωρευτεί ώς τον Οκτώβριο του 2009. Κάλεσε μάλιστα τη Ν.Δ. να στηρίξει την προσπάθεια της κυβέρνησης να υπερασπιστεί τα έργα και το δημόσιο συμφέρον.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
ΠΡΕΖΑ TV
2-2-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου