Εννέα στους δέκα Έλληνες έχουν προχωρήσει σε περικοπές εξόδων. Από τα πρώτα που ψαλιδίζονται είναι η διασκέδαση (80%) και η αγορά νέων ρούχων (80%)."Κάποτε τα πιάτα γέμιζαν όλο το τραπέζι και χρησιμοποιούσαμε και βοηθητικό. Σήμερα παραγγέλνουν μια σαλάτα και δυο πιατέλες στα τέσσερα".
Η εικόνα που περιγράφει η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστίασης - Διασκέδασης Νίκη Κωνσταντίνου ταυτίζεται με τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010: Εννέα στους δέκα Έλληνες έχουν προχωρήσει σε περικοπές εξόδων, ενώ από τα πρώτα έξοδα που ψαλιδίζονται είναι για διασκέδαση (80%) και για αγορά νέων ρούχων (80%). "Εγώ θα έλεγα ότι δέκα στους δέκα έχουν κόψει τις αγορές", παρατηρεί ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Ρέχας. Σύμφωνα μεΟ τζίρος στα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης μειώθηκε κατά 40% το 2010 σε σύγκριση με το 2009 τον ίδιο, το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ο τζίρος στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και ειδών δώρων μειώθηκε κατά 40%-50%, παρά τις προσφορές και τις προεκπτώσεις, ενώ μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου τα μαγαζιά άδειασαν από πελάτες. "Δεν ξέρω τι μας επιφυλάσσει ο Φεβρουάριος, Φοβάμαι ότι έρχονται λουκέτα".
Κατηφείς και μαζεμένοι
"Η ανασφάλεια για το μέλλον αποτυπώνεται στα πρόσωπα των πελατών μας. Οι περισσότεροι είναι κατηφείς, ψάχνουν πολύ περισσότερο πριν προχωρήσουν σε αγορά και αγοράζουν με φειδώ ακόμη και αν έχουν χρήματα", παρατηρεί ο κ. Ρέχας. "Κάποτε οι άνθρωποι διασκέδαζαν. Σήμερα το μόνιμο θέμα συζήτησης στα καφέ και τα εστιατόρια είναι η κρίση, οι περικοπές στα οικονομικά, η ανασφάλεια για το μέλλον. Βλέπουμε μια διάχυτη μιζέρια. Με ένα ποτό βγάζουν όλο το βράδυ" σημειώνει από την πλευρά της η κ. Κωνσταντίνου. Ο τζίρος στα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης μειώθηκε κατά 40% το 2010 σε σύγκριση με το 2009 και τα πράγματα αναμένεται να δυσκολέψουν. "Με ένα διάλειμμα μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου, που θα φτιάξει ο καιρός και ο κόσμος θα μπορεί να καπνίζει ελεύθερα, από το ερχόμενο φθινόπωρο φοβάμαι ότι δεν θα μιλάμε πια για διασκέδαση".
Διασκέδαση και ταξίδια δεν υπάρχουν πια στο λεξιλόγιο των περισσότερων καταναλωτών, ενώ οι περιστολές αγγίζουν ακόμη και βασικές βιοτικές ανάγκες, Ο τζίρος στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και ειδών δώρων μειώθηκε κατά 40%-50%, παρά τις προσφορές και τις προεκπτώσειςσύμφωνα με την εκτίμηση της γραμματέα της καταναλωτικής οργάνωσης ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτας Καλαποθαράκου. "Το καλάθι στο σουπερμάρκετ περιέχει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν και βλέπουμε αύξηση στην κατανάλωση μη επώνυμων προϊόντων. Σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές δεν έχουν να αγοράσουν πετρέλαιο ή κάνουν διακανονισμούς για τους λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ και νερού", λέει και συμπληρώνει ότι ο αριθμός των υπερχρεωμένων νοικοκυριών αυξάνεται επικίνδυνα, γεγονός που "απειλεί την κοινωνική συνοχή".
Περικοπές
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, ποσοστό 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση, 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει τη μείωση της αγοραστικής δύναμής του.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2010 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατέγραψε βουτιά εννέα μονάδων και έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τελευταίες τρεις θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης. Χαμηλότερα βρίσκονται μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία με 45 μονάδες. Σημειωτέον, στη Θεσσαλονίκη ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ήταν δύο μονάδες χαμηλότερα από τον εθνικό τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Δεν περισσεύουν
Ένας στους τέσσερις Έλληνες (25% έναντι 20% στο σύνολο της Ευρώπης) δηλώνει ότι στο τέλος του μήνα δεν περισσεύει ούτε ευρώ, ενώ το 34% όσων καταφέρνουν να βάλουν κάτι στην άκρη ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.Μπορεί η οδός Τσιμισκή να είναι γεμάτη κόσμο αλλά παρά τις εκπτώσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου τα μαγαζιά άδειασαν από πελάτες.
Την ίδια και χειρότερη εικόνα είχε καταγράψει και το "Βαρόμετρο Σεπτεμβρίου 2010" της Palmos Analysis για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), σε δείγμα 800 επιχειρήσεων και 700 πολιτών. Όπως είχε προκύψει από την έρευνα, ποσοστό 47% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ζει είτε από το "κομπόδεμα" είτε καταφεύγοντας στον δανεισμό, καθώς τα έσοδα δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες.
Ανασφάλεια
Σύμφωνα με τις απαντήσεις του δείγματος στην έρευνα της Nielsen, η πλειοψηφία των Ελλήνων διακατέχεται από απαισιοδοξία και ανασφάλεια. Συγκεκριμένα, το 83% των ερωτηθέντων δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011. Η οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Η εργασιακή ανασφάλεια προκαλεί σε επίσης πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχία (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4% στο τρίτο τρίμηνο του 2010.
* Οι περικοπές
* 9 στους 10 Έλληνες κάνουν γενικές περικοπές εξόδων. Το ποσοστό στην Ευρώπη είναι 6 στους 10
* Το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα
* Το 81% μείωσε τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων
* Το 80% μείωσε τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού
* Το 25% δεν περισσεύει ούτε ευρώ στο τέλος του μήνα
* Το κλίμα
* Ένας στους τρεις νιώθει εργασιακή ανασφάλεια
* Το 83% δεν θεωρεί πως η χώρα θα βγει από την ύφεση το 2011
* Το 40% δηλώνει ότι η μεγαλύτερη ανησυχία του είναι η οικονομία της χώρας
Σε αντίστροφη πορεία αγοραστική δύναμη και τιμάριθμος
"Η πραγματική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από τον ρυθμό που αυξάνεται ο τιμάριθμος. Ο λόγος είναι ότι εξακολουθούν να σημειώνονται σημαντικές αυξήσεις σε βασικά είδη και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης", τονίζει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα δημιουργούν δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως. Ελλάδας Πελοπίδας Καλλίρης. Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΕΕ, αρνητικές είναι οι προβλέψεις των πολιτών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2011 ο δείκτης προσδοκώμενης οικονομικής κατάστασης της χώρας τους προσεχείς 12 μήνες διαμορφώθηκε στο 23,4 το τέταρτο τρίμηνο του 2010, μειούμενος κατά 13% μέσα σε μόλις ένα τρίμηνο. "Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην οικονομία και η ψυχολογία τους έχουν σημαντική επίπτωση, αφού καθορίζουν την πορεία των δαπανών στην πραγματική οικονομία. Γίνεται αντιληπτό από τη συνολική εξέταση των δεικτών ότι οι καταναλωτές θα περιορίσουν σημαντικά τις δαπάνες τους και, ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να προσδοκούμε βελτίωση στην κατανάλωση τους επόμενους μήνες".
Πέφτει η κατανάλωση σε όλο τον κόσμο
Ο δείκτης της παγκόσμιας καταναλωτικής εμπιστοσύνης είχε καθοδική πορεία το τέταρτο τρίμηνο του 2010 σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας, καθώς οι ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση εξανεμίστηκαν στα τέλη του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης μπορεί να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες, αλλά έπεσε δύο μονάδες σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους (πρώτο τρίμηνο) και επιπλέον υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο.
Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό δημιουργεί δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως.
Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική ο δείκτης βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμη χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες.
Της Σοφίας Χριστοφορίδου
ΠΡΕΖΑ TV
2-2-2011
Η εικόνα που περιγράφει η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστίασης - Διασκέδασης Νίκη Κωνσταντίνου ταυτίζεται με τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010: Εννέα στους δέκα Έλληνες έχουν προχωρήσει σε περικοπές εξόδων, ενώ από τα πρώτα έξοδα που ψαλιδίζονται είναι για διασκέδαση (80%) και για αγορά νέων ρούχων (80%). "Εγώ θα έλεγα ότι δέκα στους δέκα έχουν κόψει τις αγορές", παρατηρεί ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Ρέχας. Σύμφωνα μεΟ τζίρος στα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης μειώθηκε κατά 40% το 2010 σε σύγκριση με το 2009 τον ίδιο, το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ο τζίρος στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και ειδών δώρων μειώθηκε κατά 40%-50%, παρά τις προσφορές και τις προεκπτώσεις, ενώ μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου τα μαγαζιά άδειασαν από πελάτες. "Δεν ξέρω τι μας επιφυλάσσει ο Φεβρουάριος, Φοβάμαι ότι έρχονται λουκέτα".
Κατηφείς και μαζεμένοι
"Η ανασφάλεια για το μέλλον αποτυπώνεται στα πρόσωπα των πελατών μας. Οι περισσότεροι είναι κατηφείς, ψάχνουν πολύ περισσότερο πριν προχωρήσουν σε αγορά και αγοράζουν με φειδώ ακόμη και αν έχουν χρήματα", παρατηρεί ο κ. Ρέχας. "Κάποτε οι άνθρωποι διασκέδαζαν. Σήμερα το μόνιμο θέμα συζήτησης στα καφέ και τα εστιατόρια είναι η κρίση, οι περικοπές στα οικονομικά, η ανασφάλεια για το μέλλον. Βλέπουμε μια διάχυτη μιζέρια. Με ένα ποτό βγάζουν όλο το βράδυ" σημειώνει από την πλευρά της η κ. Κωνσταντίνου. Ο τζίρος στα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης μειώθηκε κατά 40% το 2010 σε σύγκριση με το 2009 και τα πράγματα αναμένεται να δυσκολέψουν. "Με ένα διάλειμμα μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου, που θα φτιάξει ο καιρός και ο κόσμος θα μπορεί να καπνίζει ελεύθερα, από το ερχόμενο φθινόπωρο φοβάμαι ότι δεν θα μιλάμε πια για διασκέδαση".
Διασκέδαση και ταξίδια δεν υπάρχουν πια στο λεξιλόγιο των περισσότερων καταναλωτών, ενώ οι περιστολές αγγίζουν ακόμη και βασικές βιοτικές ανάγκες, Ο τζίρος στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και ειδών δώρων μειώθηκε κατά 40%-50%, παρά τις προσφορές και τις προεκπτώσειςσύμφωνα με την εκτίμηση της γραμματέα της καταναλωτικής οργάνωσης ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτας Καλαποθαράκου. "Το καλάθι στο σουπερμάρκετ περιέχει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν και βλέπουμε αύξηση στην κατανάλωση μη επώνυμων προϊόντων. Σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές δεν έχουν να αγοράσουν πετρέλαιο ή κάνουν διακανονισμούς για τους λογαριασμούς ΔΕΗ, ΟΤΕ και νερού", λέει και συμπληρώνει ότι ο αριθμός των υπερχρεωμένων νοικοκυριών αυξάνεται επικίνδυνα, γεγονός που "απειλεί την κοινωνική συνοχή".
Περικοπές
Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen, ποσοστό 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση, 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει τη μείωση της αγοραστικής δύναμής του.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2010 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατέγραψε βουτιά εννέα μονάδων και έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τελευταίες τρεις θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης. Χαμηλότερα βρίσκονται μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία με 45 μονάδες. Σημειωτέον, στη Θεσσαλονίκη ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ήταν δύο μονάδες χαμηλότερα από τον εθνικό τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Δεν περισσεύουν
Ένας στους τέσσερις Έλληνες (25% έναντι 20% στο σύνολο της Ευρώπης) δηλώνει ότι στο τέλος του μήνα δεν περισσεύει ούτε ευρώ, ενώ το 34% όσων καταφέρνουν να βάλουν κάτι στην άκρη ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.Μπορεί η οδός Τσιμισκή να είναι γεμάτη κόσμο αλλά παρά τις εκπτώσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου τα μαγαζιά άδειασαν από πελάτες.
Την ίδια και χειρότερη εικόνα είχε καταγράψει και το "Βαρόμετρο Σεπτεμβρίου 2010" της Palmos Analysis για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), σε δείγμα 800 επιχειρήσεων και 700 πολιτών. Όπως είχε προκύψει από την έρευνα, ποσοστό 47% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ζει είτε από το "κομπόδεμα" είτε καταφεύγοντας στον δανεισμό, καθώς τα έσοδα δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες.
Ανασφάλεια
Σύμφωνα με τις απαντήσεις του δείγματος στην έρευνα της Nielsen, η πλειοψηφία των Ελλήνων διακατέχεται από απαισιοδοξία και ανασφάλεια. Συγκεκριμένα, το 83% των ερωτηθέντων δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011. Η οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Η εργασιακή ανασφάλεια προκαλεί σε επίσης πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχία (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4% στο τρίτο τρίμηνο του 2010.
* Οι περικοπές
* 9 στους 10 Έλληνες κάνουν γενικές περικοπές εξόδων. Το ποσοστό στην Ευρώπη είναι 6 στους 10
* Το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα
* Το 81% μείωσε τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων
* Το 80% μείωσε τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού
* Το 25% δεν περισσεύει ούτε ευρώ στο τέλος του μήνα
* Το κλίμα
* Ένας στους τρεις νιώθει εργασιακή ανασφάλεια
* Το 83% δεν θεωρεί πως η χώρα θα βγει από την ύφεση το 2011
* Το 40% δηλώνει ότι η μεγαλύτερη ανησυχία του είναι η οικονομία της χώρας
Σε αντίστροφη πορεία αγοραστική δύναμη και τιμάριθμος
"Η πραγματική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από τον ρυθμό που αυξάνεται ο τιμάριθμος. Ο λόγος είναι ότι εξακολουθούν να σημειώνονται σημαντικές αυξήσεις σε βασικά είδη και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης", τονίζει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα δημιουργούν δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως. Ελλάδας Πελοπίδας Καλλίρης. Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΕΕ, αρνητικές είναι οι προβλέψεις των πολιτών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2011 ο δείκτης προσδοκώμενης οικονομικής κατάστασης της χώρας τους προσεχείς 12 μήνες διαμορφώθηκε στο 23,4 το τέταρτο τρίμηνο του 2010, μειούμενος κατά 13% μέσα σε μόλις ένα τρίμηνο. "Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην οικονομία και η ψυχολογία τους έχουν σημαντική επίπτωση, αφού καθορίζουν την πορεία των δαπανών στην πραγματική οικονομία. Γίνεται αντιληπτό από τη συνολική εξέταση των δεικτών ότι οι καταναλωτές θα περιορίσουν σημαντικά τις δαπάνες τους και, ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να προσδοκούμε βελτίωση στην κατανάλωση τους επόμενους μήνες".
Πέφτει η κατανάλωση σε όλο τον κόσμο
Ο δείκτης της παγκόσμιας καταναλωτικής εμπιστοσύνης είχε καθοδική πορεία το τέταρτο τρίμηνο του 2010 σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας, καθώς οι ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση εξανεμίστηκαν στα τέλη του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης μπορεί να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες, αλλά έπεσε δύο μονάδες σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους (πρώτο τρίμηνο) και επιπλέον υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο.
Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό δημιουργεί δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως.
Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική ο δείκτης βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμη χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες.
Της Σοφίας Χριστοφορίδου
ΠΡΕΖΑ TV
2-2-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου