ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ : Δεν πληρώνουμε το χαράτσι ώστε να ανακληθούν οι αυξήσεις-φωτιά σε εισιτήρια καικάρτες.– Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στις απεργίες των εργαζομένων. Διεκδικούμε έμπρακτα καλύτερεςδημόσιες, επαρκείς και φθηνές συγκοινωνίες.
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ: Γιατί πιστεύουμε ότι ο κοινός, αποφασιστικός, μαζικός αγώνας εργαζομένων-επιβατών μπορεί να νικήσει. Έχουμε τον ίδιο στόχο και μαζί είμαστε ισχυρότεροι.
ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ: Με μαζική ανυπακοή και με αμοιβαία αλληλεγγύη εργαζομένων-επιβατών. Ορίζουμεημέρες κοινής δράσης και δίνουμε το παρόν σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ, μπαίνουμε σε λεωφορεία, τρόλεϊκαι τραμ. Τις ημέρες αυτές καλύπτουμε τα ακυρωτικά μηχανήματα ταυτόχρονα σε όλα τα Μέσα ΜαζικήςΜεταφοράς. Δεν προκαλούμε καταστροφές στο δημόσιο εξοπλισμό και τα μηχανήματα. Εξηγούμε στουςσυνεπιβάτες μας ότι αρνούμαστε το χαράτσι στα εισιτήρια και τη διάλυση των συγκοινωνιών και ότι οιεργαζόμενοι στα ΜΜΜ είναι μαζί μας – όπως λέει και το ψήφισμα που υιοθέτησε ομόφωνα η συνέλευση τωνεργαζομένων στον ΟΑΣΑ, «ο δικός μας απεργιακός αγώνας και ο αγώνας των επιβατών ενάντια στην αύξησητου εισιτηρίου και τη διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών είναι κοινός αγώνας».
ΚΑΙ Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ? Η κυβέρνηση της τρόικας και τα «πρόθυμα» ΜΜΕ ήδη μας συκοφαντούν ωςτζαμπατζήδες και κινδυνολογούν ότι εξαιτίας μας (!) θα καταρρεύσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δεν θαπληρωθούν οι εργαζόμενοι κ.λπ. Στην προπαγάνδα αυτή έχουμε απαντήσει με τα κείμενά και με τις προτάσειςμας, τόσο εμείς όσο και οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες. Επίσης στο θέμα της «ταλαιπωρίας του κοινούαπό τις απεργίες».απαντάμε ότι η απεργία είναι ιερό δικαίωμα και αναγκαίο όπλο των εργαζομένων για ναδιεκδικήσουν το δίκιο τους. Είναι καλύτερο να ταλαιπωρηθούμε λίγες μέρες παρά να ταλαιπωρούμαστε γιαχρόνια.
ΟΜΩΣ, ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ που απασχολεί πολλούς είναι: Τι θα κάνω αν πέσω σε ελεγκτή;Οι απαντήσεις μας σε αυτό το ερώτημα:1) Όσο πιο μαζική είναι η δράση «Δεν πληρώνω το χαράτσι», τόσο ακυρώνεται στην πράξη ο έλεγχος.2) Η παρουσία επιτροπών σε πολλά ΜΜΜ σε όλη την Αττική στη διάρκεια των ημερών κοινής δράσηςπροσφέρει ένα επιπλέον «δίχτυ προστασίας».3) Όταν δούμε έλεγχο, παρεμβαίνουμε όλοι μαζί, ήρεμα και αποφασιστικά – η εμπειρία λέει ότι στιςπερισσότερες περιπτώσεις υπερισχύει η κοινή λογική.4) Άλλωστε, οι εργαζόμενοι είναι μαζί μας, και καλούν τους συναδέλφους ελεγκτές «να σταθούν στο ύψος τωνπεριστάσεων».
Πέραν αυτών, υπάρχουν και κάποιες επιμέρους νομικές πτυχές που πρέπει να γνωρίζουμε:1) Είναι σαφώς παράνομο αυτό που κάνουν (ελάχιστοι) οδηγοί λεωφορείων στο τέλος της διαδρομής: Δηλαδήνα αφήνουν ανοιχτή μόνο την εμπρός πόρτα, να φορούν καρτελάκι ελεγκτή και να ζητούν εισιτήριο. Δενμπορεί κανείς οδηγός στην ώρα του κανονικού ωραρίου του να αλλάξει σακάκι και να γίνει ελεγκτής. ΔΕΝΕΙΝΑΙ ελεγκτής, δεν δικαιούται να μας ελέγξει.2) Κατά τα άλλα, σύμφωνα με το νόμο ο ελεγκτής δικαιούται να ζητήσει τα στοιχεία μας εάν δεν έχουμεεισιτήριο, αλλά δεν δικαιούται να μας τα αποσπάσει δια της βίας. Δηλαδή, δεν δικαιούται να μας αγγίξει ήνα μας εμποδίσει να προχωρήσουμε. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να καλέσει την Αστυνομία. Όμως,θεωρούμε αδιανόητο να κλείνουν οι πόρτες των λεωφορείων και να αποκλείονται όλοι οι επιβάτες μέσαέως ότου εξαναγκαστεί κάποιος… απείθαρχος επιβάτης να ακολουθήσει τις εντολές του ελεγκτή. Εδώεπανερχόμαστε στα αρχικά: εάν διαμαρτυρηθούμε, το πιθανότερο είναι να μας υποστηρίξουν οι συνεπιβάτεςκαι να υποχωρήσει ο ελεγκτής.3) Γενικά και ανεξάρτητα από τις δράσεις «Δεν πληρώνω το χαράτσι» – είτε για όποιους βγάζουν εισιτήριοκαι ακολουθούν την πρακτική «το δίνω στον επόμενο», είτε για όποιους βρίσκουν/παίρνουν εισιτήριο πουισχύει ακόμη: Η «παράβαση» που αναγράφεται στο πίσω μέρος του εισιτηρίου δεν ισχύει. Γι’ αυτό και δενέχουν τολμήσει να μηνύσουν κανέναν. Η ιστοσελίδα «e-lawyer» αναφέρει σχετικά ότι το κίνημα κάνει μια«συμβολική πράξη, η οποία αποτελεί μέσο διαμαρτυρίας για την ολοένα αυξανόμενη τιμή των εισιτηρίων. (...)Ως πράξη διαμαρτυρίας που συμβαίνει σε δημοσιότητα εμπίπτει λοιπόν στην ελευθερία της έκφρασης και γι’ αυτόκάθε σχετικός περιορισμός θα πρέπει να προβλέπεται με σαφήνεια από το νόμο» (κάτι που δεν συμβαίνει).
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε πάντα μαζί μας τα τηλέφωνα της τοπικής επιτροπής ή του κεντρικού συντονισμού,ώστε να ειδοποιήσουμε εάν συναντήσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα. Εννοείται ότι, στην περίπτωση πουσυναντήσουμε ελεγκτές «εν δράσει», παρεμβαίνουμε άμεσα, είτε αυτό γίνεται στη διάρκεια μαζικής εξόρμησης είτε είμαστε μόνοι.
ΠΡΕΖΑ TV
3/2/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου