Παρασκευή, Φεβρουαρίου 04, 2011

ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΣΟ

Χωρίς τέλος φαίνεται ότι είναι η ταλαιπωρία και η αναμονή στα γκισέ της Πρόνοιας για τους δικαιούχους δελτίων μετακίνησης αναπήρων, οι οποίοι κάθε μέρα δίνουν μάχη με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα ανανεώσουν τα πάσο. Από τους 15.000 συνολικά δικαιούχους έχουν εξυπηρετηθεί το τελευταίο δίμηνο μόλις 2.000 πολίτες, καθώς στην υφιστάμενη υπηρεσία της Πρόνοιας που μεταβιβάστηκε πλέον στον κεντρικό δήμο δεν υπάρχει προσωπικό, με αποτέλεσμα η διαδικασία να γίνεται με ρυθμούς χελώνας.
Καθημερινά οι δικαιούχοι, οι οποίοι είναι άνθρωποι με σοβαρές αναπηρίες, συνωστίζονται στα γκισέ για να παραλάβουν το ανανεωμένο τους πάσο, με το οποίο μετακινούνται δωρεάν με την αστική συγκοινωνία (ΟΑΣΘ), ενώ έχουν έκπτωση 50% στον ΟΣΕ και τα ΚΤΕΛ. Ωστόσο, λόγω της τραγικά μεγάλης έλλειψης προσωπικού στην Πρόνοια, καθώς η νέα διοίκηση του δήμου δεν έχει στείλει προσωπικό, οι ανάπηροι πολίτες περιμένουν στην ουρά για να πάρουν το πάσο, ενώ πολλές φορές φεύγουν χωρίς να εξυπηρετηθούν. “Έχω σοβαρό πρόβλημα αναπηρίας και δυστυχώς τόσο για μένα όσο και για άλλους ανθρώπους που περιμένουν στην ουρά δεν νοιάζεται κανείς. Ο νόμος μού επιτρέπει να μετακινούμαι δωρεάν και αυτήν τη στιγμή είμαι όμηρος της έλλειψης προσωπικού” τονίζει στη “Μ” ο δικαιούχος Βασίλης Καρασαββίδης. Ο τελευταίος μάλιστα ούτε χθες εξυπηρετήθηκε, γιατί υπήρχε μεγάλη ουρά, και κάθε μέρα με το ζόρι, όπως ανέφερε, εξυπηρετούνται 50 άτομα.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν τα ΚΕΠ με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών σταμάτησαν να χορηγούν τα πάσο, με αποτέλεσμα όλος ο όγκος δουλειάς να μεταφερθεί στην υπηρεσία της Πρόνοιας. Η καθυστερήσεις ωστόσο άρχισαν να σημειώνονται από την αρχή, αφού οι αρμόδιοι υπάλληλοι που σήμερα μετατάχθηκαν στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έπρεπε να ελέγχουν τυχόν πάσο μαϊμούδες.

“Μπαλάκι” από τον έναν στον άλλον
Η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος σε θέματα Κοινωνικής Μέριμνας Έφη Βασιλειάδου εξηγεί ότι η Πρόνοια με την παλιά σύστασή της, όπως ίσχυε στην πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και πλέον ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να βρει τρόπο να εξυπηρετήσει όλους αυτούς τους ανθρώπους που ταλαιπωρούνται. “Δυστυχώς, οι περισσότεροι δικαιούχοι γίνονται μπαλάκι από τον έναν στον άλλον υπηρεσιακό παράγοντα στην προσπάθειά τους να εξυπηρετηθούν και το μόνο που τους μένει είναι η ταλαιπωρία”, υπογράμμισε η κ. Βασιλειάδου. Ανέφερε ακόμα ότι αν δεν βρεθεί προσωπικό στο αρμόδιο τμήμα, τότε το πρόβλημα δεν πρόκειται να λυθεί ούτε τους επόμενους μήνες. “Η κατάσταση είναι τραγική και είναι λυπηρό να βλέπει κανείς ανθρώπους να έρχονται στα… χέρια, επειδή έχει προκύψει ένταση από την πολύωρη αναμονή” σημείωσε χαρακτηριστικά υπηρεσιακός παράγοντας της Πρόνοιας.


    * Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν και οι υπογραφές των βιβλιαρίων ανασφάλιστων πολιτών που προσφεύγουν στην Πρόνοια, για να μπορέσουν να προμηθευτούν φάρμακα και νοσηλεία σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο. Η αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής άρχισε ήδη τη διαδικασία των υπογραφών για τα επείγοντα περιστατικά, ωστόσο πρόκειται για 27.000 δικαιούχους. Η αρμόδια επιτροπή Υγείας αξιολογεί τις αιτήσεις που υποβάλλονται για νέα βιβλιάρια, όμως η καθυστέρηση είναι μεγάλη, αφού συγκαλείται 2 - 3 φορές την εβδομάδα.

Της Φανής Σοβιτσλή
fsovitsli@makthes.gr

ΠΡΕΖΑ TV
4-2-2011

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα έχει αρχίσει ήδη την κάθαρση και θα μπουν όλο όσοι "μαζί τα φάγαμε" και μας χρεωκοπήσανε στην φυλακή.
Ο πρώτος : http://tvxs.gr/node/77336

ΔΙΚΑΣΤΕΣ, ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΣΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΡΕΜΑΛΕΣ