Κυριακή, Φεβρουαρίου 13, 2011

ΑΠΕΙΛΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΖΙΚΗ ΥΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ!!!ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ!!!

ΘΥΕΛΛΑ πολλών μποφόρ, με επίκεντρο την ελληνική σημαία, απειλεί να ξεσπάσει στον χώρο της ναυτιλίας. Αφορμή, οι κυβερνητικοί χειρισμοί στο θέμα της απελευθέρωσης της αγοράς κρουαζιέρας, η επιβολή έκτακτης εισφοράς στις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και η κρίση που πλήττει κλάδους όπως του θαλάσσιου τουρισμού.

Η ορατή απειλή με την οποία βρίσκεται αντιμέτωπη, πλέον, η κυβέρνηση είναι να σημειωθεί μαζική φυγή πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο προς σημαίες «ευκαιρίας» τρίτων χωρών ή και άλλων κρατών της Ε.Ε. Κυρίως ωφελημένη από τις προδιαγραφόμενες εξελίξεις εμφανίζεται η Μάλτα, η σημαία της οποίας τείνει να εξελιχθεί σε «καταφύγιο» για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων. Στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει μεταφερθεί ποικιλοτρόπως το τελευταίο διάστημα ο προβληματισμός και η στάση αναμονής που φέρονται να τηρούν προς το παρόν τόσο το εφοπλιστικό λόμπι του Λονδίνου (Κόμιτι) όσο και η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ) φέρεται να έχει θορυβηθεί, καθώς πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι «έρχεται μπόρα». Το πιο ηχηρό «σινιάλο» στάλθηκε από τον όμιλο Γ. Αγγελικούση, τον ισχυρότερο έλληνα εφοπλιστή ο οποίος κατατάσσεται τέταρτος παγκοσμίως με 120 πλοία (δεξαμενόπλοια, φορτηγά και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG). Πριν από λίγον καιρό ο όμιλος παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο «Anangel Seafarer» στο οποίο ύψωσε σημαία Μάλτας. Ο Ν. Αγγελικούσης έχει υψωμένη την ελληνική σημαία σε όλα τα πλοία του στόλου του (εκτός από έξι σε σύνολο 120). Ο εφοπλιστής, μάλιστα, φέρεται να έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην υψώσει την ελληνική σημαία σε τέσσερα πλοία που πρόκειται να παραλάβει ο όμιλός του εντός του 2011.

Μιλώντας στην «Οικονομία» της «Κ.Ε.» ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, (ΘΥΝΑΛ) Γιάννης Διαμαντίδης, τόνισε με έμφαση ότι η κυβέρνηση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ελληνική σημαία, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η ελληνική σημαία είναι η πρώτη σε όλο τον κόσμο και δεν μπορούμε να την υποβιβάσουμε στο επίπεδο των σημαιών ευκαιρίας».

Στα σκάφη τουρισμού

Να υψώσουν σημαία Μάλτας σκέφτονται κατά συντριπτική πλειοψηφία τα μέλη της Ενωσης Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ). Στη δύναμη της ένωσης ανήκουν περί τα 3.500 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, τα οποία έχουν όλα υψωμένη την ελληνική σημαία. Οι ιδιοκτήτες αναμένουν το νομοσχέδιο για τις εταιρείες με επαγγελματικά σκάφη για να πάρουν τις αποφάσεις τους. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, πάντως, προσανατολίζονται σε αλλαγή σημαίας.

Η τάση φυγής από την ελληνική σημαία είναι έντονη στα μεγαλύτερα πλοία του κλάδου, χωρητικότητας 49 επιβατών. Η εταιρεία Variety Cruises, που διαθέτει δέκα κρουαζιερόπλοια αυτού του μεγέθους, ναυπηγεί αυτή την περίοδο στο Πέραμα ένα νέο σκάφος χωρητικότητας 64 επιβατών, που θα κοστίσει 27 εκατ. ευρώ και αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση που υλοποιείται αυτή την περίοδο σε ελληνικά ναυπηγεία. Οπως ανέφερε στην «Οικονομία» ο Τρ. Βενετόπουλος, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας και αντιπρόεδρος της ΕΠΕΣΤ και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), στο συγκεκριμένο πλοίο θα υψώσει σημαία Μάλτας, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνει το ίδιο και με τα υπόλοιπα δέκα πλοία του στόλου της εταιρείας.
Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ pdifandis@enet.gr

ΠΡΕΖΑ TV
13-2-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: