Πάνω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ την ημέρα υπολογίζεται ότι θα κοστίσει στη χώρα μας και φυσικά στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου η εμπλοκή μας στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λιβύη.
Εν μέσω οικονομικής κρίσης η Ελλάδα ενδέχεται να ξοδέψει πολλά εκατομμύρια ευρώ για την διάθεση και την τήρηση ετοιμότητας μιας φρεγάτας, ενός ιπτάμενου ραντάρ, ελικοπτέρων και 4 F-16, δεδομένου ότι σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Ωστόσο, το ποσό αυτό θα πολλαπλασιαστεί όταν το ΝΑΤΟ αποφασίσει ότι θα εμπλακεί δυναμικά στις στρατιωτικές επιχειρήσεις ενάντια στον Καντάφι.
Η χώρα μας ως κράτος μέλος του ΝΑΤΟ υποχρεούται να συνδράμει στις όποιες ενέργειες αποφασιστούν εν καιρώ στις περιοχές της Λιβύης. Βέβαια, τα έξοδα είναι υπέρογκα για μια “χρεωμένη” χώρα σαν τη δική μας, αν αναλογιστεί κανείς το κόστος των καυσίμων για τα μαχητικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα, καθώς και τα “λειτουργικά έξοδα” για την φρεγάτα, ενώ δεν είναι μικρό το κόστος των “φύλλων πορείας” και των ημερησίων αποζημιώσεων, όπως αποκαλούνται οι “υπερωρίες” των Ελλήνων αξιωματικών της Αεροπορίας ( 2000 ευρώ περίπου έκαστος),που έπειτα από εντολή του ΥΕΘΑ έχουν μετασταθμεύσει στην στρατιωτική βάση της Σούδας από άλλες μονάδες.
Έξοδα για καύσιμα, συντήρηση, ανταλλακτικά των γαλλικών και ιταλικών αεροσκαφών που αναμένεται να εγκατασταθούν στη Σούδα και σε άλλες νοτιοδυτικές μονάδες της χώρας μας καθώς και τα έξοδα “κίνησης”, στέγασης και σίτισης των αξιωματικών από Γαλλία και Ιταλία που θα φιλοξενηθούν στις μονάδες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 800.000 ευρώ την ημέρα.
Σε περίπτωση ,δε, που “σηκωθούν” ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη έπειτα από εντολή είτε για αναχαίτιση είτε για υποστήριξη, και αυτο χρειαστεί να γίνει αρκετές φορές, τότε το συνολικό κόστος θα μπορούσε να αγγίξει και το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Ενδεικτικά, ένα μαχητικό αεροσκάφος καταναλώνει καύσιμα κόστους 20.000 ευρώ την ώρα για να βρεθεί στον αέρα και να αναχαιτίσει.
patris.gr
ΠΡΕΖΑ TV
22-3-2011
Εν μέσω οικονομικής κρίσης η Ελλάδα ενδέχεται να ξοδέψει πολλά εκατομμύρια ευρώ για την διάθεση και την τήρηση ετοιμότητας μιας φρεγάτας, ενός ιπτάμενου ραντάρ, ελικοπτέρων και 4 F-16, δεδομένου ότι σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το κόστος ανέρχεται σε τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Ωστόσο, το ποσό αυτό θα πολλαπλασιαστεί όταν το ΝΑΤΟ αποφασίσει ότι θα εμπλακεί δυναμικά στις στρατιωτικές επιχειρήσεις ενάντια στον Καντάφι.
Η χώρα μας ως κράτος μέλος του ΝΑΤΟ υποχρεούται να συνδράμει στις όποιες ενέργειες αποφασιστούν εν καιρώ στις περιοχές της Λιβύης. Βέβαια, τα έξοδα είναι υπέρογκα για μια “χρεωμένη” χώρα σαν τη δική μας, αν αναλογιστεί κανείς το κόστος των καυσίμων για τα μαχητικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα, καθώς και τα “λειτουργικά έξοδα” για την φρεγάτα, ενώ δεν είναι μικρό το κόστος των “φύλλων πορείας” και των ημερησίων αποζημιώσεων, όπως αποκαλούνται οι “υπερωρίες” των Ελλήνων αξιωματικών της Αεροπορίας ( 2000 ευρώ περίπου έκαστος),που έπειτα από εντολή του ΥΕΘΑ έχουν μετασταθμεύσει στην στρατιωτική βάση της Σούδας από άλλες μονάδες.
Έξοδα για καύσιμα, συντήρηση, ανταλλακτικά των γαλλικών και ιταλικών αεροσκαφών που αναμένεται να εγκατασταθούν στη Σούδα και σε άλλες νοτιοδυτικές μονάδες της χώρας μας καθώς και τα έξοδα “κίνησης”, στέγασης και σίτισης των αξιωματικών από Γαλλία και Ιταλία που θα φιλοξενηθούν στις μονάδες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 800.000 ευρώ την ημέρα.
Σε περίπτωση ,δε, που “σηκωθούν” ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη έπειτα από εντολή είτε για αναχαίτιση είτε για υποστήριξη, και αυτο χρειαστεί να γίνει αρκετές φορές, τότε το συνολικό κόστος θα μπορούσε να αγγίξει και το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Ενδεικτικά, ένα μαχητικό αεροσκάφος καταναλώνει καύσιμα κόστους 20.000 ευρώ την ώρα για να βρεθεί στον αέρα και να αναχαιτίσει.
patris.gr
ΠΡΕΖΑ TV
22-3-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου