Δυσαρεστημένοι από το επίπεδο της λυκειακής εκπαίδευσης εμφανίζονται οι περισσότεροι Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα της GPO για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας. Ζητούν επιλογή μαθημάτων από τους μαθητές, αλλαγή του τρόπου ένταξης στα ΑΕΙ και ένα σύστημα παιδείας που να προάγει την κριτική σκέψη και όχι την αποστήθιση.
Μόλις ένας στους πέντε εμφανίζεται ικανοποιημένος από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στην Ελλάδα αλλά ακόμα λιγότεροι (13,6%) θεωρούν ότι τα προγράμματα του προετοιμάζουν κατάλληλα τους μαθητές για το μέλλον τους.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα (86,5%) τονίζει ότι το σύστημα προάγει την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη, απάντηση που δόθηκε από το 8,4%.
Όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, όπως το φροντιστήριο μέσω βίντεο, το 64% πιστεύουν πως μάλλον μπορεί να υποκαταστήσει το φροντιστήριο, ενώ περίπου το 34% των ερωτηθέντων έχει αντίθετη άποψη. Το 70% θέλει οι μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα τους ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλουν ως μάθημα επιλογής τις Πολιτικές Επιστήμες (68%) και τα Θρησκευτικά (62,4%). Αντίθετα ως υποχρεωτικό προτιμούν την Πληροφορική (84,3%), τα Αγγλικά (77,5%), τα Αρχαία Ελληνικά (71%) και τα Οικονομικά με 59,1%.
Σχετικά με την τεχνική εκπαίδευση, η πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας . Τέλος 3 στους 10 πιστεύουν ότι ο θεσμός των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας μπορεί να μειωθεί με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια και άλλοι τόσοι με ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο.
Επίσης, το 67% θεωρεί ότι στα πανεπιστήμια εισάγεται περισσότερος κόσμος από όσους χρειάζεται η χώρα. Ως κριτήριο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, οι περισσότεροι θέλουν ένα συνδυασμό του βαθμού απολυτηρίου, με τον βαθμό των πανελλαδικών αλλά και κριτηρίων εισαγωγής από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Περισσότερη βαρύτητα θέλουν να έχει ο βαθμός των πανελλαδικών, μετά του απολυτηρίου και τέλος τα κριτήρια των πανεπιστημίων.
Η έρευνα διενεργήθηκε από την GPO τον Ιανουάριο του 2011, σε δείγμα 2.000 ατόμων, ηλικίας 16 έως 60 χρόνων με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε όλη τη χώρα. Η απόκλιση των ποσοστών είναι +/- 2,6%.
ΠΡΕΖΑ TV
20-3-2011
Μόλις ένας στους πέντε εμφανίζεται ικανοποιημένος από το επίπεδο εκπαίδευσης του Λυκείου στην Ελλάδα αλλά ακόμα λιγότεροι (13,6%) θεωρούν ότι τα προγράμματα του προετοιμάζουν κατάλληλα τους μαθητές για το μέλλον τους.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα (86,5%) τονίζει ότι το σύστημα προάγει την αποστήθιση και όχι την κριτική σκέψη, απάντηση που δόθηκε από το 8,4%.
Όσον αφορά στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, όπως το φροντιστήριο μέσω βίντεο, το 64% πιστεύουν πως μάλλον μπορεί να υποκαταστήσει το φροντιστήριο, ενώ περίπου το 34% των ερωτηθέντων έχει αντίθετη άποψη. Το 70% θέλει οι μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα τους ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θέλουν ως μάθημα επιλογής τις Πολιτικές Επιστήμες (68%) και τα Θρησκευτικά (62,4%). Αντίθετα ως υποχρεωτικό προτιμούν την Πληροφορική (84,3%), τα Αγγλικά (77,5%), τα Αρχαία Ελληνικά (71%) και τα Οικονομικά με 59,1%.
Σχετικά με την τεχνική εκπαίδευση, η πλειοψηφία των πολιτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας . Τέλος 3 στους 10 πιστεύουν ότι ο θεσμός των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας μπορεί να μειωθεί με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια και άλλοι τόσοι με ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο.
Επίσης, το 67% θεωρεί ότι στα πανεπιστήμια εισάγεται περισσότερος κόσμος από όσους χρειάζεται η χώρα. Ως κριτήριο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, οι περισσότεροι θέλουν ένα συνδυασμό του βαθμού απολυτηρίου, με τον βαθμό των πανελλαδικών αλλά και κριτηρίων εισαγωγής από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Περισσότερη βαρύτητα θέλουν να έχει ο βαθμός των πανελλαδικών, μετά του απολυτηρίου και τέλος τα κριτήρια των πανεπιστημίων.
Η έρευνα διενεργήθηκε από την GPO τον Ιανουάριο του 2011, σε δείγμα 2.000 ατόμων, ηλικίας 16 έως 60 χρόνων με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε όλη τη χώρα. Η απόκλιση των ποσοστών είναι +/- 2,6%.
ΠΡΕΖΑ TV
20-3-2011
1 σχόλιο:
η παιδεία θα συνίχίσει να πηγαίνει προς το χειρότερο. Η βλάβη που κάνουν στα παιδιά είναι σκοπούμενη. Αν διδάξουν παιδεία και προάγουν την κριτική σκέψη στα παιδιά θα πέσουν την επόμενη μέρα
Δημοσίευση σχολίου