Στην αδυναμία των καταναλωτών στη Θεσσαλονίκη να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους προσπαθούν να αντεπεξέλθουν οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας. Αλλάζουν την εισπρακτική τους πολιτική δίνοντας περισσότερο χρόνο στους καταναλωτές για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Οι δήμοι, αντίστοιχα, τόσο ο κεντρικός όσο και περιφερειακοί, όπου ζουν κυρίως άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα, δέχονται συνεχείς πιέσεις από καταστηματάρχες αλλά και ενοικιαστές για μείωση ή πάγωμα των δημοτικών τελών.
Οργανώσεις καταναλωτών αλλά και το κίνημα «Ακρίβεια - STOP» δέχονται καθημερινά τηλεφωνήματα από πολίτες που ζητούν συμβουλές για το πώς μπορούν νομίμως να μην πληρώνουν τους λογαριασμούς, αλλά προτρέπουν επίσης στην ανάληψη δράσης κατά της αύξησης των λογαριασμών των οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Οι καταναλωτές κατ' αρχάς αδυνατούν να πληρώσουν τα κοινόχρηστα. Η καθυστέρηση φτάνει σε μερικές περιπτώσεις και τον έναν χρόνο, ενώ σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών διαχείρισης κτηρίων, η τρίμηνη και τετράμηνη καθυστέρηση καταβολής κοινοχρήστων είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
Ως και 4 μήνες φτάνει η καθυστέρηση πληρωμής των λογαριασμών της ΕΥΑΘ, λέει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Καταναλωτών της εταιρείας, Βασίλης Παπαβασιλείου. Οι καταναλωτές προβάλλουν διάφορες δικαιολογίες, όπως ότι δεν έχουν παραλάβει τους λογαριασμούς τους. Η εταιρεία αύξησε την προθεσμία πληρωμής λογαριασμών από έναν μήνα σε δύο, ώστε να διευκολύνει τους καταναλωτές. Οσοι οφείλουν μικροποσά ώς 100 ευρώ, προτιμούν να πληρώνουν συνολικά μία φορά το χρόνο. Οι απαιτήσεις της εταιρείας για εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών αφορούν το 1/3 των καταναλωτών, ενώ το 30% είναι οι μικροί λογαριασμοί. «Οι μεγάλοι οφειλέτες είναι οι δήμοι», καταλήγει ο Β. Παπαβασιλείου.
Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία της ΔΕΗ, στις 31/12/2009 σε 285 εκ. ευρώ ανερχόταν το ποσόν από απλήρωτους λογαριασμούς. Στις 31/10/2010, το ποσό αυτό έφτασε τα 386 εκ. ευρώ. Το 6% των καταναλωτών για μέση/χαμηλή τάση έχουν απλήρωτους λογαριασμούς πάνω από 6 μήνες, ενώ το 8% χρωστάνε λιγότερους από 6 μήνες.
Με δόσεις
«Η ΔΕΗ, για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν έχουν εξοφλήσει τους λογαριασμούς τους μέσα στη δίμηνη προθεσμία, τους καλεί να προσέλθουν για να κάνουν διακανονισμό», τονίζει ο διευθυντής Επικοινωνίας της Επιχείρησης στην Αθήνα, Κίμωνας Στεργιώτης.
Τη δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών με δόσεις δίνει στους καταναλωτές η Εταιρεία Παροχής Φυσικού Αερίου (ΕΠΑ) Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του οικονομικού τομέα της εταιρείας, Λεωνίδα Μπακούρα, το 30% των καταναλωτών έχουν κάνει διακανονισμό και πληρώνουν το λογαριασμό σε 5 μηνιαίες δόσεις. 20% είναι το ποσοστό των ανεξόφλητων καθυστερούμενων λογαριασμών, ενώ το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε στο 10% σε σύνολο 130.000 καταναλωτών στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.
40%-50% του συνόλου των διαμερισμάτων της Θεσσαλονίκης είναι οι ενοικιαστές ή ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που χρωστούν κοινόχρηστα μέχρι και 6 μηνών. Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών διαχείρισης κτηρίων που εισπράττουν τα κοινόχρηστα, υπάρχουν ενοικιαστές που δεν έχουν πληρώσει κοινόχρηστα εδώ και 1,5 χρόνο, ενώ η δίμηνη καθυστέρηση αποτελεί πλέον τον κανόνα.
Σε όλη την πόλη
Από τα στοιχεία των εταιρειών προκύπτει ότι υπάρχουν ενοικιαστές που προτιμούν να μην πληρώσουν το πετρέλαιο θέρμανσης, ώστε να πληρώσουν ΔΕΗ, ΟΤΕ και άλλους λογαριασμούς. Το πρόβλημα δεν αφορά περιοχές με ενοικιαστές χαμηλού εισοδήματος, αλλά απλώνεται σε όλη την πόλη, ακόμη και στις περιοχές με υψηλά ενοίκια, ενώ λίγο αυξημένο είναι το πρόβλημα σε πολυκατοικίες όπου κατοικούν φοιτητές και συνταξιούχοι.
Θηλιά στο λαιμό των επαγγελματιών αποτελούν τα υψηλά δημοτικά τέλη στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης ζήτησε τη μείωση των δημοτικών τελών για τους καταστηματάρχες. «Αυτό είναι αδύνατο, με το χρέος που έχει ο δήμος και με τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει», τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Χασδάι Καπόν. Ο δήμος, πρόσθεσε, μείωσε τα τέλη στους καταστηματάρχες που πλήττονται από τα εργοτάξια του μετρό, και θα κρατήσει σταθερά φέτος τα δημοτικά τέλη, ενώ τα παράπονα των δημοτών είναι πολλά και έντονα.
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ
ΠΡΕΖΑ TV
21-3-2011
Οργανώσεις καταναλωτών αλλά και το κίνημα «Ακρίβεια - STOP» δέχονται καθημερινά τηλεφωνήματα από πολίτες που ζητούν συμβουλές για το πώς μπορούν νομίμως να μην πληρώνουν τους λογαριασμούς, αλλά προτρέπουν επίσης στην ανάληψη δράσης κατά της αύξησης των λογαριασμών των οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Οι καταναλωτές κατ' αρχάς αδυνατούν να πληρώσουν τα κοινόχρηστα. Η καθυστέρηση φτάνει σε μερικές περιπτώσεις και τον έναν χρόνο, ενώ σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών διαχείρισης κτηρίων, η τρίμηνη και τετράμηνη καθυστέρηση καταβολής κοινοχρήστων είναι συνηθισμένο φαινόμενο.
Ως και 4 μήνες φτάνει η καθυστέρηση πληρωμής των λογαριασμών της ΕΥΑΘ, λέει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Καταναλωτών της εταιρείας, Βασίλης Παπαβασιλείου. Οι καταναλωτές προβάλλουν διάφορες δικαιολογίες, όπως ότι δεν έχουν παραλάβει τους λογαριασμούς τους. Η εταιρεία αύξησε την προθεσμία πληρωμής λογαριασμών από έναν μήνα σε δύο, ώστε να διευκολύνει τους καταναλωτές. Οσοι οφείλουν μικροποσά ώς 100 ευρώ, προτιμούν να πληρώνουν συνολικά μία φορά το χρόνο. Οι απαιτήσεις της εταιρείας για εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών αφορούν το 1/3 των καταναλωτών, ενώ το 30% είναι οι μικροί λογαριασμοί. «Οι μεγάλοι οφειλέτες είναι οι δήμοι», καταλήγει ο Β. Παπαβασιλείου.
Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία της ΔΕΗ, στις 31/12/2009 σε 285 εκ. ευρώ ανερχόταν το ποσόν από απλήρωτους λογαριασμούς. Στις 31/10/2010, το ποσό αυτό έφτασε τα 386 εκ. ευρώ. Το 6% των καταναλωτών για μέση/χαμηλή τάση έχουν απλήρωτους λογαριασμούς πάνω από 6 μήνες, ενώ το 8% χρωστάνε λιγότερους από 6 μήνες.
Με δόσεις
«Η ΔΕΗ, για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δεν έχουν εξοφλήσει τους λογαριασμούς τους μέσα στη δίμηνη προθεσμία, τους καλεί να προσέλθουν για να κάνουν διακανονισμό», τονίζει ο διευθυντής Επικοινωνίας της Επιχείρησης στην Αθήνα, Κίμωνας Στεργιώτης.
Τη δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών με δόσεις δίνει στους καταναλωτές η Εταιρεία Παροχής Φυσικού Αερίου (ΕΠΑ) Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του οικονομικού τομέα της εταιρείας, Λεωνίδα Μπακούρα, το 30% των καταναλωτών έχουν κάνει διακανονισμό και πληρώνουν το λογαριασμό σε 5 μηνιαίες δόσεις. 20% είναι το ποσοστό των ανεξόφλητων καθυστερούμενων λογαριασμών, ενώ το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε στο 10% σε σύνολο 130.000 καταναλωτών στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.
40%-50% του συνόλου των διαμερισμάτων της Θεσσαλονίκης είναι οι ενοικιαστές ή ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που χρωστούν κοινόχρηστα μέχρι και 6 μηνών. Σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών διαχείρισης κτηρίων που εισπράττουν τα κοινόχρηστα, υπάρχουν ενοικιαστές που δεν έχουν πληρώσει κοινόχρηστα εδώ και 1,5 χρόνο, ενώ η δίμηνη καθυστέρηση αποτελεί πλέον τον κανόνα.
Σε όλη την πόλη
Από τα στοιχεία των εταιρειών προκύπτει ότι υπάρχουν ενοικιαστές που προτιμούν να μην πληρώσουν το πετρέλαιο θέρμανσης, ώστε να πληρώσουν ΔΕΗ, ΟΤΕ και άλλους λογαριασμούς. Το πρόβλημα δεν αφορά περιοχές με ενοικιαστές χαμηλού εισοδήματος, αλλά απλώνεται σε όλη την πόλη, ακόμη και στις περιοχές με υψηλά ενοίκια, ενώ λίγο αυξημένο είναι το πρόβλημα σε πολυκατοικίες όπου κατοικούν φοιτητές και συνταξιούχοι.
Θηλιά στο λαιμό των επαγγελματιών αποτελούν τα υψηλά δημοτικά τέλη στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης ζήτησε τη μείωση των δημοτικών τελών για τους καταστηματάρχες. «Αυτό είναι αδύνατο, με το χρέος που έχει ο δήμος και με τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει», τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Χασδάι Καπόν. Ο δήμος, πρόσθεσε, μείωσε τα τέλη στους καταστηματάρχες που πλήττονται από τα εργοτάξια του μετρό, και θα κρατήσει σταθερά φέτος τα δημοτικά τέλη, ενώ τα παράπονα των δημοτών είναι πολλά και έντονα.
Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ
ΠΡΕΖΑ TV
21-3-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου