Για εκβιαστική συμπεριφορά και αθέμιτους τρόπους προσέλκυσης πελατών κατηγορούν την εταιρεία Χρυσός Οδηγός επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η εταιρεία δηλώνει ότι οι μέθοδοι πώλησης που χρησιμοποιεί είναι απόλυτα νομότυποι.«‘Εδώ είμαστε όλοι’, αναφέρει στο διαφημιστικό του μήνυμα ο Χρυσός Οδηγός. Αυτό όμως που δεν αναφέρει η συγκεκριμένη εταιρεία είναι κάποιες από τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για να φιλοξενεί τόσους επαγγελματίες», λέει η κ. Πέρη Κουράκλη, δασολόγος-περιβαλλοντολόγος, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι ένα από τα θύματα των πρακτικών της εν λόγω εταιρείας, την οποία καταγγέλλει ότι χρεώνει ανυποψίαστους καταναλωτές για υπηρεσίες που δεν έχουν ζητήσει.
Σύμφωνα με την ίδια, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με υποψήφιους πελάτες ο Χρυσός Οδηγός αποστέλλει άμεσα συμβόλαιο και όχι προσφορά συνεργασίας, το οποίο, αν δεν υπογραφεί και αποσταλεί στις λίγες μέρες που δίνει προθεσμία, θεωρείται ότι ο πελάτης έχει επικυρώσει, δηλαδή το συμβόλαιο γίνεται έγκυρο δίχως υπογραφή, και φυσικά αρχίζει η χρέωση.
«Δέχτηκα λοιπόν τηλεφωνική κλήση από τον Χρυσό Οδηγό, ο οποίος με ενημέρωσε για μια προσφορά διαφήμισης και μου πρότεινε να μου την αποστείλει να τη μελετήσω. Δέχτηκα. Ωστόσο, αυτό που έστειλαν ήταν συμβόλαιο, το οποίο κάπου στο τέλος με πολύ μικρά γράμματα ανέφερε ότι, αν δεν επιθυμώ να ενεργοποιηθεί η συνεργασία, θα πρέπει να αποστείλω γραπτώς τη διαφωνία μου εντός δύο εβδομάδων. Ωστόσο ήταν Αύγουστος, ήμουν σε άδεια, και απέστειλα το σχετικό έγγραφο τον Σεπτέμβριο», υπογραμμίζει η κ. Κουράκλη, προσθέτοντας ότι θεωρήθηκε εκπρόθεσμη η απάντησή της και για τον λόγο αυτό της απεστάλη τιμολόγιο ύψους 200 ευρώ για υπηρεσία που δεν επιθυμούσε.
«Η διαδικασία είναι πρωτοφανής για την ελληνική πραγματικότητα και ειδικά για σοβαρή και δημόσια εταιρεία. Και αν συνειδητοποιήσεις, ως ακούσιος πελάτης πια, την εκβιαστική τακτική που έχει εφαρμοστεί για να συνεργαστείς με την εταιρεία, είναι αργά για να υποβάλλεις τη διαμαρτυρία σου», λέει η ίδια.
Αρνούνται τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Η κ. Κουράκλη απευθύνθηκε για υποστήριξη στον Συνήγορο του Καταναλωτή, ο οποίος, όπως αναφέρει, κατέβαλε προσπάθειες επίλυσης του θέματος, αλλά μάταια. Ο Χρυσός Οδηγός δεν αναγνωρίζει την αρμοδιότητα του εν λόγω φορέα. «Η εταιρεία δεν αποδέχεται τη διαμεσολάβησή μας, καθώς θεωρεί ότι ο διαφημιζόμενος και τελικός αποδέκτης των υπηρεσιών που προσφέρει δεν είναι καταναλωτής. Εμείς έχουμε αντίθετη άποψη, ωστόσο από τη στιγμή που δεν συνεργάζεται μαζί μας -και είναι η μοναδική περίπτωση εταιρείας- δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε», σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας.
Ο ίδιος αναφέρει ότι έχει δεχτεί αρκετές καταγγελίες για τον Χρυσό Οδηγό -και πρόσφατα και στο παρελθόν- που αφορούν επίσης χρεώσεις για διαφημίσεις.
Η υπόθεση στα δικαστήρια
Σύμφωνα με την κ. Κουράκλη, και η προσπάθεια συνεννόησης με την ίδια την εταιρεία έπεσε στο κενό. «Κάθε επαφή μου μαζί τους περιλάμβανε ειρωνείες και απειλές για δικηγόρους και δικαστήρια. Επίσης αρνήθηκαν να μου αποστείλουν την ηχογραφημένη τηλεφωνική συνομιλία μου με τον εκπρόσωπο που με κάλεσε να μου πουλήσει τη διαφήμιση», τονίζει η κ. Κουράκλη, η οποία ανέθεσε το θέμα σε δικηγόρο, προκειμένου αφενός να παγώσει το συγκεκριμένο τιμολόγιο, αφετέρου να προχωρήσει σε ομαδική προσφυγή στο δικαστήριο εναντίον του Χρυσού Οδηγού.
«Σε κάποιον γνωστό μου με τον ίδιο τρόπο χρέωσαν 1.500 ευρώ, ωστόσο μόλις ο ίδιος απείλησε ότι θα βάλει δικηγόρο πήραν πίσω το τιμολόγιο. Στη δική μου υπόθεση όμως επιμένουν», σημειώνει, καταλήγοντας: «Καταθέτω την προσωπική μου ιστορία γιατί μετά τον Αύγουστο 2010 (εν μέσω διακοπών), που έγινε έγκυρο το δικό μου το συμβόλαιο, γνώρισα αρκετούς ανθρώπους με παρόμοιο πρόβλημα με τον Χρυσό Οδηγό. Άλλοι πάλεψαν και τα κατάφεραν, άλλοι όχι. Τραμπούκικες συμπεριφορές, ειδικά αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, πρέπει να εντοπίζονται και να αξιολογούνται».
Τι απαντά η εταιρεία
Η εταιρεία ακολούθησε τη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για την εξ αποστάσεως τηλεφωνική πώληση, σημειώνει ο σύμβουλος διοίκησης της Χρυσός Οδηγός Δημήτρης Χατζής.
Σύμφωνα με τον νόμο, λοιπόν, ο αρμόδιος υπάλληλος καλεί τον υποψήφιο πελάτη, τον ενημερώνει για την προσφορά διαφήμισης και του εξηγεί τους όρους της σύμβασης. Εφόσον ο πελάτης συναινέσει, ηχογραφείται το περίγραμμα της συμφωνίας, η οποία την ίδια μέρα αποστέλλεται και γραπτώς μέσω φαξ ή κούριερ. Η σύμβαση συνοδεύεται από μία επιστολή, η οποία αναφέρει με διακριτά γράμματα ότι ο πελάτης έχει δικαίωμα υπαναχώρησης και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αποστείλει υπογραμμένη την επιστολή εντός 15 ημερών. «Η ηχογραφημένη συνομιλία πραγματοποιήθηκε 5 Ιουλίου, την ίδια μέρα στείλαμε με κούριερ και γραπτά τη σύμβαση, ενώ λάβαμε την επιστολή υπογραμμένη στις 3 Σεπτεμβρίου, δηλαδή περίπου 50 ημέρες μετά. Στο μεταξύ, όμως, είχαμε ήδη προχωρήσει στην προβολή της κ. Κουράκλη και συνεπώς διεκδικούμε τα χρήματά μας», λέει ο κ. Χατζής, συμπληρώνοντας ότι η Χρυσός Οδηγός είναι μια εταιρεία σοβαρή που απασχολεί 500 εργαζόμενους και διαφημίζει 70.000 πελάτες. «Δεν θα διακινδυνεύαμε να πραγματοποιούμε πωλήσεις εκτός των ορίων του νόμου. Θα τιναζόμασταν στον αέρα», εξηγεί, προσθέτοντας παράλληλα ότι η ηχογραφημένη συνομιλία της κ. Κουράκλη είναι στη διάθεσή της να την ακούσει αν το επιθυμεί.
Της Μπέττυς Κυριακίδου
ΠΡΕΖΑ TV
20-3-2011
Σύμφωνα με την ίδια, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με υποψήφιους πελάτες ο Χρυσός Οδηγός αποστέλλει άμεσα συμβόλαιο και όχι προσφορά συνεργασίας, το οποίο, αν δεν υπογραφεί και αποσταλεί στις λίγες μέρες που δίνει προθεσμία, θεωρείται ότι ο πελάτης έχει επικυρώσει, δηλαδή το συμβόλαιο γίνεται έγκυρο δίχως υπογραφή, και φυσικά αρχίζει η χρέωση.
«Δέχτηκα λοιπόν τηλεφωνική κλήση από τον Χρυσό Οδηγό, ο οποίος με ενημέρωσε για μια προσφορά διαφήμισης και μου πρότεινε να μου την αποστείλει να τη μελετήσω. Δέχτηκα. Ωστόσο, αυτό που έστειλαν ήταν συμβόλαιο, το οποίο κάπου στο τέλος με πολύ μικρά γράμματα ανέφερε ότι, αν δεν επιθυμώ να ενεργοποιηθεί η συνεργασία, θα πρέπει να αποστείλω γραπτώς τη διαφωνία μου εντός δύο εβδομάδων. Ωστόσο ήταν Αύγουστος, ήμουν σε άδεια, και απέστειλα το σχετικό έγγραφο τον Σεπτέμβριο», υπογραμμίζει η κ. Κουράκλη, προσθέτοντας ότι θεωρήθηκε εκπρόθεσμη η απάντησή της και για τον λόγο αυτό της απεστάλη τιμολόγιο ύψους 200 ευρώ για υπηρεσία που δεν επιθυμούσε.
«Η διαδικασία είναι πρωτοφανής για την ελληνική πραγματικότητα και ειδικά για σοβαρή και δημόσια εταιρεία. Και αν συνειδητοποιήσεις, ως ακούσιος πελάτης πια, την εκβιαστική τακτική που έχει εφαρμοστεί για να συνεργαστείς με την εταιρεία, είναι αργά για να υποβάλλεις τη διαμαρτυρία σου», λέει η ίδια.
Αρνούνται τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Η κ. Κουράκλη απευθύνθηκε για υποστήριξη στον Συνήγορο του Καταναλωτή, ο οποίος, όπως αναφέρει, κατέβαλε προσπάθειες επίλυσης του θέματος, αλλά μάταια. Ο Χρυσός Οδηγός δεν αναγνωρίζει την αρμοδιότητα του εν λόγω φορέα. «Η εταιρεία δεν αποδέχεται τη διαμεσολάβησή μας, καθώς θεωρεί ότι ο διαφημιζόμενος και τελικός αποδέκτης των υπηρεσιών που προσφέρει δεν είναι καταναλωτής. Εμείς έχουμε αντίθετη άποψη, ωστόσο από τη στιγμή που δεν συνεργάζεται μαζί μας -και είναι η μοναδική περίπτωση εταιρείας- δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε», σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας.
Ο ίδιος αναφέρει ότι έχει δεχτεί αρκετές καταγγελίες για τον Χρυσό Οδηγό -και πρόσφατα και στο παρελθόν- που αφορούν επίσης χρεώσεις για διαφημίσεις.
Η υπόθεση στα δικαστήρια
Σύμφωνα με την κ. Κουράκλη, και η προσπάθεια συνεννόησης με την ίδια την εταιρεία έπεσε στο κενό. «Κάθε επαφή μου μαζί τους περιλάμβανε ειρωνείες και απειλές για δικηγόρους και δικαστήρια. Επίσης αρνήθηκαν να μου αποστείλουν την ηχογραφημένη τηλεφωνική συνομιλία μου με τον εκπρόσωπο που με κάλεσε να μου πουλήσει τη διαφήμιση», τονίζει η κ. Κουράκλη, η οποία ανέθεσε το θέμα σε δικηγόρο, προκειμένου αφενός να παγώσει το συγκεκριμένο τιμολόγιο, αφετέρου να προχωρήσει σε ομαδική προσφυγή στο δικαστήριο εναντίον του Χρυσού Οδηγού.
«Σε κάποιον γνωστό μου με τον ίδιο τρόπο χρέωσαν 1.500 ευρώ, ωστόσο μόλις ο ίδιος απείλησε ότι θα βάλει δικηγόρο πήραν πίσω το τιμολόγιο. Στη δική μου υπόθεση όμως επιμένουν», σημειώνει, καταλήγοντας: «Καταθέτω την προσωπική μου ιστορία γιατί μετά τον Αύγουστο 2010 (εν μέσω διακοπών), που έγινε έγκυρο το δικό μου το συμβόλαιο, γνώρισα αρκετούς ανθρώπους με παρόμοιο πρόβλημα με τον Χρυσό Οδηγό. Άλλοι πάλεψαν και τα κατάφεραν, άλλοι όχι. Τραμπούκικες συμπεριφορές, ειδικά αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, πρέπει να εντοπίζονται και να αξιολογούνται».
Τι απαντά η εταιρεία
Η εταιρεία ακολούθησε τη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για την εξ αποστάσεως τηλεφωνική πώληση, σημειώνει ο σύμβουλος διοίκησης της Χρυσός Οδηγός Δημήτρης Χατζής.
Σύμφωνα με τον νόμο, λοιπόν, ο αρμόδιος υπάλληλος καλεί τον υποψήφιο πελάτη, τον ενημερώνει για την προσφορά διαφήμισης και του εξηγεί τους όρους της σύμβασης. Εφόσον ο πελάτης συναινέσει, ηχογραφείται το περίγραμμα της συμφωνίας, η οποία την ίδια μέρα αποστέλλεται και γραπτώς μέσω φαξ ή κούριερ. Η σύμβαση συνοδεύεται από μία επιστολή, η οποία αναφέρει με διακριτά γράμματα ότι ο πελάτης έχει δικαίωμα υπαναχώρησης και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αποστείλει υπογραμμένη την επιστολή εντός 15 ημερών. «Η ηχογραφημένη συνομιλία πραγματοποιήθηκε 5 Ιουλίου, την ίδια μέρα στείλαμε με κούριερ και γραπτά τη σύμβαση, ενώ λάβαμε την επιστολή υπογραμμένη στις 3 Σεπτεμβρίου, δηλαδή περίπου 50 ημέρες μετά. Στο μεταξύ, όμως, είχαμε ήδη προχωρήσει στην προβολή της κ. Κουράκλη και συνεπώς διεκδικούμε τα χρήματά μας», λέει ο κ. Χατζής, συμπληρώνοντας ότι η Χρυσός Οδηγός είναι μια εταιρεία σοβαρή που απασχολεί 500 εργαζόμενους και διαφημίζει 70.000 πελάτες. «Δεν θα διακινδυνεύαμε να πραγματοποιούμε πωλήσεις εκτός των ορίων του νόμου. Θα τιναζόμασταν στον αέρα», εξηγεί, προσθέτοντας παράλληλα ότι η ηχογραφημένη συνομιλία της κ. Κουράκλη είναι στη διάθεσή της να την ακούσει αν το επιθυμεί.
Της Μπέττυς Κυριακίδου
ΠΡΕΖΑ TV
20-3-2011
3 σχόλια:
Είναι απατεώνες ! Κι’ εμένα με εξαπάτησαν ! Μου είπαν ότι πρόκειται για τον τηλεφωνικό κατάλογο και απέσπασαν την υπογραφή μου … και είδα κι’ έπαθα να γλυτώσω απ’ αυτούς .
Πραγματικά κάτι δεν πάει καλά εκεί μέσα. Οι τιμολογήσεις γίνονται στον αέρα, ενώ για άλλα σε ενημερώνουν και άλλα χρεώνεσαι τελικά.
Επίσης το λογιστήριό τους έχει ένα πρόβλημα με τα τιμολόγια. Όποτε να ναι εκδίδονται, ότι να ναι χρεώνουν, όποτε να ναι τα στέλνουν.
Ο Χρυσός οδηγός δεν ειναι δημόσια εταιρία ,εχει πουληθεί σε ιδιωτη.
Δημοσίευση σχολίου