Μειώσεις σε ορισμένα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αυξήσεις σε άλλα και διαφοροποίηση του τρόπου καταλογισμού των προστίμων εξετάζει το υπουργείο Υποδομών στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας που μελετά την αναμόρφωση του ΚΟΚ. Στόχος είναι ο εξορθολογισμός του ύψους των προστίμων, καθώς επίσης και η τιμωρία όσων υποπίπτουν στην ίδια παράβαση δύο ή ακόμη και τρεις φορές. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών, ο νέος ΚΟΚ θα είναι έτοιμος προς εφαρμογή το φθινόπωρο.
Στην παρούσα φάση η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μελετά τις προτάσεις που έχουν καταθέσει τα αρμόδια όργανα ώστε να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν στην αναθεώρηση του υφιστάμενου ΚΟΚ, ο οποίος τροποποιήθηκε τελευταία φορά στο τέλος του 2006 και τέθηκε σε ισχύ τον Ιούνιο του 2007.
Η καινοτομία, την οποία μελετά αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει τη μείωση ακόμη και κατά 50% ορισμένων προστίμων για την πρώτη παράβαση και κλιμακωτή αύξηση του προστίμου για τις επόμενες -ίδιες- παραβάσεις. Στη συνέχεια, σε περίπτωση που ο οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια παράβαση, το πρόστιμο θα αυξάνεται στο 75% της σημερινής τιμής, ενώ για την τρίτη παράβαση αυτή θα διαμορφώνεται στα σημερινά επίπεδα. Η υλοποίηση, βέβαια, αυτής της σκέψεις προϋποθέτει μια πλήρη βάση δεδομένων στην οποία θα έχει πρόσβαση ο ελεγκτικός μηχανισμός -η Τροχαία στην προκειμένη- και η οποία θα διατηρεί μεγάλο αρχείο σε διάρκεια χρόνου.
Στην κατηγορία των υπό μείωση προστίμων βρίσκονται οι παραβάσεις που δεν προκαλούν απώλειες ανθρώπινων ζωών, όπως η απόρριψη αντικειμένων (από 400 σε 280 ευρώ), η παραβίαση ωραρίου τροφοδοσίας (από 400 σε 280 ευρώ) και η έλλειψη μέτρων παθητικής ασφάλειας (από 700 σε 490).
Αμετάβλητα πρόκειται να μείνουν τα πρόστιμα ύψους 700 ευρώ που επιβάλλονται για παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Μεταξύ αυτών είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και STOP, η παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων, οι επικίνδυνοι ελιγμοί, αλλά και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Υπό συζήτηση είναι η αύξηση των προστίμων για αυτοσχέδιους αγώνες (από 700 ευρώ σε 1.050), διπλοπαρκάρισμα (από 40 σε 60 ευρώ), στάθμευση σε ράμπα (από 150 ευρώ σε 300), στάθμευση σε πεζοδρόμιο (από 80 ευρώ σε 160), παρεμπόδιση κυκλοφορίας (τραμ από 50 ευρώ σε 300).
Επαναπροσδιορισμός ορίων ταχύτητας
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών προχωρά στον επαναπροσδιορισμό των ορίων ταχύτητας σε βασικούς οδικούς άξονες. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν εξετάζεται η αύξηση του ανωτάτου ορίου στις εθνικές οδούς, το οποίο είναι σήμερα τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά ο επαναπροσδιορισμός των ορίων θα αποφασιστεί ανά οδικό άξονα.
Στις άμεσες ενέργειες του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση της οδικής ασφάλειας περιλαμβάνεται και η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής ως υποχρεωτικού μαθήματος στα σχολεία. Οι τελικές αποφάσεις για το σύνολο των αλλαγών θα έχουν ληφθεί έως τον Ιούνιο από το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Της Αλεξανδρας Kασσιμη
ΠΡΕΖΑ TV
17-3-2011
Στην παρούσα φάση η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μελετά τις προτάσεις που έχουν καταθέσει τα αρμόδια όργανα ώστε να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν στην αναθεώρηση του υφιστάμενου ΚΟΚ, ο οποίος τροποποιήθηκε τελευταία φορά στο τέλος του 2006 και τέθηκε σε ισχύ τον Ιούνιο του 2007.
Η καινοτομία, την οποία μελετά αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνει τη μείωση ακόμη και κατά 50% ορισμένων προστίμων για την πρώτη παράβαση και κλιμακωτή αύξηση του προστίμου για τις επόμενες -ίδιες- παραβάσεις. Στη συνέχεια, σε περίπτωση που ο οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια παράβαση, το πρόστιμο θα αυξάνεται στο 75% της σημερινής τιμής, ενώ για την τρίτη παράβαση αυτή θα διαμορφώνεται στα σημερινά επίπεδα. Η υλοποίηση, βέβαια, αυτής της σκέψεις προϋποθέτει μια πλήρη βάση δεδομένων στην οποία θα έχει πρόσβαση ο ελεγκτικός μηχανισμός -η Τροχαία στην προκειμένη- και η οποία θα διατηρεί μεγάλο αρχείο σε διάρκεια χρόνου.
Στην κατηγορία των υπό μείωση προστίμων βρίσκονται οι παραβάσεις που δεν προκαλούν απώλειες ανθρώπινων ζωών, όπως η απόρριψη αντικειμένων (από 400 σε 280 ευρώ), η παραβίαση ωραρίου τροφοδοσίας (από 400 σε 280 ευρώ) και η έλλειψη μέτρων παθητικής ασφάλειας (από 700 σε 490).
Αμετάβλητα πρόκειται να μείνουν τα πρόστιμα ύψους 700 ευρώ που επιβάλλονται για παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Μεταξύ αυτών είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και STOP, η παραβίαση σιδηροδρομικών διαβάσεων, οι επικίνδυνοι ελιγμοί, αλλά και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Υπό συζήτηση είναι η αύξηση των προστίμων για αυτοσχέδιους αγώνες (από 700 ευρώ σε 1.050), διπλοπαρκάρισμα (από 40 σε 60 ευρώ), στάθμευση σε ράμπα (από 150 ευρώ σε 300), στάθμευση σε πεζοδρόμιο (από 80 ευρώ σε 160), παρεμπόδιση κυκλοφορίας (τραμ από 50 ευρώ σε 300).
Επαναπροσδιορισμός ορίων ταχύτητας
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών προχωρά στον επαναπροσδιορισμό των ορίων ταχύτητας σε βασικούς οδικούς άξονες. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν εξετάζεται η αύξηση του ανωτάτου ορίου στις εθνικές οδούς, το οποίο είναι σήμερα τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά ο επαναπροσδιορισμός των ορίων θα αποφασιστεί ανά οδικό άξονα.
Στις άμεσες ενέργειες του υπουργείου Υποδομών για την προώθηση της οδικής ασφάλειας περιλαμβάνεται και η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής ως υποχρεωτικού μαθήματος στα σχολεία. Οι τελικές αποφάσεις για το σύνολο των αλλαγών θα έχουν ληφθεί έως τον Ιούνιο από το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Της Αλεξανδρας Kασσιμη
ΠΡΕΖΑ TV
17-3-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου