Στην ανάγκη ελέγχου της μεγάλης διασποράς εξειδικευμένων τμημάτων στα Πανεπιστήμια που δεν έχουν λόγο ύπαρξης και της αλλαγής του ισχύοντος συστήματος πανελλαδικών εξετάσεων καταλήγει το πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), που παραδόθηκε στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, από την υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ, Α. Λυκουριώτη.Ειδικότερα, όσον αφορά στη χωροταξία των ακαδημαϊκών μονάδων, φαίνεται ότι η σημερινή κατάσταση χαρακτηρίζεται σε κάποιο βαθμό από μάλλον μεγάλο αριθμό ιδρυμάτων, υπερβολική εξειδίκευση κάποιων τμημάτων, που ίσως σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται για να αποκτήσουν λόγο ύπαρξης έναντι άλλων, μεγάλη διασπορά ανά την επικράτεια που συνδέεται με τη διασπορά πόρων, χωρίς την επίτευξη συνεργειών, σε αρκετές περιπτώσεις ασάφεια, αλληλοεπικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων, υπερβολικά μεγάλο αριθμό τμημάτων με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (ελκυστικό για την αγορά τη δεδομένη χρονική στιγμή), ιδρύματα με εξαιρετικά μικρό αριθμό τμημάτων ή παραρτήματα ΤΕΙ με μόνο ένα τμήμα κ.λπ.
Για το διοικητικό μοντέλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικά για τον τρόπο εκλογής πρύτανη ή προέδρου ΤΕΙ και Κοσμήτορα/Διευθυντή ,στο πόρισμα τονίζονται ότι «προτάθηκαν δύο διαδικασίες που περιλαμβάνουν εμπλοκή του Συμβουλίου και ανοιχτή προκήρυξη».
Τρόποι συμμετοχής φοιτητών
Επίσης, για την έκταση και τον τρόπο συμμετοχής των φοιτητών στα συλλογικά όργανα διοίκησης ή στην ανάδειξη ατόμων σε θέσεις διοίκησης, προτείνεται να ρυθμίζεται από το εσωτερικό κανονισμό κάθε Ιδρύματος, μέσα στα γενικά πλαίσια που καθορίζει ο νόμος.
Όσον αφορά στην εισαγωγή φοιτητών σε σχολή και όχι σε τμήμα , όπως γίνεται σήμερα, υπήρξε ευρύτατη αποδοχή, ενώ αναπτύχθηκαν παράλληλοι τρόποι για την επίτευξη της κινητικότητας των φοιτητών.
Ακόμη, στο πόρισμα αναφέρθηκαν ελλείψεις υποδομών και διδασκόντων, το πρόβλημα διδασκόντων που παραμένουν 1-2 ημέρες στην έδρα του ιδρύματος, ο μεγάλος αριθμός φοιτητών ανά διδάσκοντα σε βασικά υποχρεωτικά μαθήματα, ο μεγάλος αριθμός εξεταστικών περιόδων, η έλλειψη φυσικής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες κ.λπ.
Παράλληλα, αναγνωρίσθηκε η ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων μετάδοσης της γνώσης, και υποστηρίχθηκε η ανάπτυξη διδακτικού υλικού διαφόρων μορφών, όπως π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο κ.λπ.
ΠΡΕΖΑ TV
23-3-2011
Για το διοικητικό μοντέλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικά για τον τρόπο εκλογής πρύτανη ή προέδρου ΤΕΙ και Κοσμήτορα/Διευθυντή ,στο πόρισμα τονίζονται ότι «προτάθηκαν δύο διαδικασίες που περιλαμβάνουν εμπλοκή του Συμβουλίου και ανοιχτή προκήρυξη».
Τρόποι συμμετοχής φοιτητών
Επίσης, για την έκταση και τον τρόπο συμμετοχής των φοιτητών στα συλλογικά όργανα διοίκησης ή στην ανάδειξη ατόμων σε θέσεις διοίκησης, προτείνεται να ρυθμίζεται από το εσωτερικό κανονισμό κάθε Ιδρύματος, μέσα στα γενικά πλαίσια που καθορίζει ο νόμος.
Όσον αφορά στην εισαγωγή φοιτητών σε σχολή και όχι σε τμήμα , όπως γίνεται σήμερα, υπήρξε ευρύτατη αποδοχή, ενώ αναπτύχθηκαν παράλληλοι τρόποι για την επίτευξη της κινητικότητας των φοιτητών.
Ακόμη, στο πόρισμα αναφέρθηκαν ελλείψεις υποδομών και διδασκόντων, το πρόβλημα διδασκόντων που παραμένουν 1-2 ημέρες στην έδρα του ιδρύματος, ο μεγάλος αριθμός φοιτητών ανά διδάσκοντα σε βασικά υποχρεωτικά μαθήματα, ο μεγάλος αριθμός εξεταστικών περιόδων, η έλλειψη φυσικής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες κ.λπ.
Παράλληλα, αναγνωρίσθηκε η ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό των μεθόδων μετάδοσης της γνώσης, και υποστηρίχθηκε η ανάπτυξη διδακτικού υλικού διαφόρων μορφών, όπως π.χ. ηλεκτρονικό βιβλίο κ.λπ.
ΠΡΕΖΑ TV
23-3-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου