Τετάρτη, Μαρτίου 23, 2011

ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ 'ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ' ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Ολοένα χαμηλότερους ρυθμούς επέκτασης εμφανίζει ο τζίρος των εκπτωτικών καταστημάτων discount στην ελληνική αγορά, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η δραστηριοποίηση και νέας αλυσίδας του είδους.
Όπως εκτιμά η Symphony IRI οι πωλήσεις του κλάδου discount στην Ελλάδα το 2009 αυξήθηκαν 2,4% και μόλις 0,1% το 2010, ενώ το τελευταίο τετράμηνο πέρυσι μειώθηκαν από -0,1% έως -2,2%.



Ουσιαστικά σήμερα τον κλάδο εκπροσωπεί στην Ελλάδα μόνον η Lidl, η οποία σχεδιάζει τη φετεινή χρονιά να αυξήσει σε 220 τον αριθμό των καταστημάτων της με το τζίρο της να εκτιμάται στα 1,3 δις ευρώ. Η Dia, η οποία άνοιξε το χορό του discount στην Ελλάδα το 1995, απορροφήθηκε από την Carrefour Μαρινόπουλος, ενώ η γερμανική Aldi αν και σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 1 δις. ευρώ διέκοψε πρόσφατα τη δραστηριότητά της, ενώ είχε προηγηθεί η αποχώρηση της επίσης γερμανικής Plus το 2008.

Εκτιμάται πως οι αιτίες μείωσης της προσφοράς στον κλάδο θα πρέπει να αναζητηθούν στο μέγεθος της αγοράς, στην ισχυρή παρουσία της Lidl και φυσικά στο σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται το discount από τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την πληθώρα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων που αυτές διαθέτουν.

ΠΡΕΖΑ TV
23-3-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: