Στην Ελλάδα, ανάμεσα στα άλλα χαρίσματα που έχουμε ως λαός, μας χαρακτηρίζει και η έννοια του πολύξερου, του ξερόλα. Η ημιμάθειά μας είναι κάτι το ασυναγώνιστο, άλλωστε ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει επενδύσει -παγκόσμια πρωτοτυπία και σε αυτόν τον τομέα- πάνω στην ημιμάθεια.
Διδασκόμαστε ολοκληρωμένη την αλφαβήτα και την προπαίδεια και από εκεί και πέρα το χάος. Αρχίζουμε μεγαλώνοντας και πηγαίνοντας σε κάθε τάξη του ελληνικού δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου να μαζεύουμε γνώσεις που δεν έχουν καμία συνοχή μεταξύ τους, γνώσεις που μιλούν για την ίδια εποχή για το ίδιο αντικείμενο αλλά που τις μαθαίνουμε διαφορετικά, απλοποιημένες ή ακαταλαβίστικες ανάλογα την τάξη που βρισκόμαστε. Ο ίδιος πόλεμος που διδασκόμαστε στην έκτη τάξη δημοτικού σχολείου, στην πρώτη λυκείου φαίνεται ένας άλλος, καινούριος πόλεμος που μάλλον συμπερασματικά καταλήγουμε οτι έχει το ίδιο όνομα με εκείνον που μάθαμε παλιά από σύμπτωση ή ακόμα καλύτερα καταλήγουμε για να μην μπερδευόμαστε οτι έγιναν δυο πόλεμοι ταυτόχρονα.
Παρόλο που αυτήν μας η ημιμάθεια είναι πασιφανής και την κουβαλάμε μαζί μας, σε κάθε τομέα της ζωής μας, με κάθε τρόπο, σε κάθε μας συζήτηση, και μας χαρακτηρίζει στον κοινωνικό μας κύκλο, συνεχίζουμε να την καλλιεργούμε και εκτός σχολείου ακριβώς έτσι όπως μας την έμαθαν οι καθηγητές μας στα μαθητικά μας χρόνια. Έτσι στην παρέα μας συνεχίζουμε να ανταλλάσσουμε πληροφορίες εκσφενδονισμένες τυχαία πάνω στην συζήτηση χωρίς βέβαια να τις έχουμε ερευνήσει ποτέ ή να τις έχουμε επαληθεύσει, υιοθετώντας ακόμα και τα πιο τρελά σενάρια -εξού και είμαστε πρώτοι στα σινωμοσιολογικής φύσεως σενάρια- συνοδεύοντας τα με την έκφραση «έχω ακούσει ότι...». Δυστυχώς πάντα ή έστω τις περισσότερες φορές θα παραμείνουμε στην ημιμάθειά μα, καθώς και οι συνομιλητές μας έχουν λάβει πιθανότητα την ίδια κουλτούρα πληροφόρησης και ενημέρωσης και χρήσης πληροφοριών με εμάς, οπότε πολλές πληροφορίες ατάκτως ειρημμένες είτε χάνονται μέσα στον ωκεανό πληροφοριών που ανταλλάσσουμε καθημερινά, είτε αφομοιώνονται ως άλλο ένα «έχω ακούσει οτι..» σε μια επόμενη συνομιλία μας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
http://word.youropia.gr/post.php?id=23201
ΠΡΕΖΑ TV
27-3-2011
Διδασκόμαστε ολοκληρωμένη την αλφαβήτα και την προπαίδεια και από εκεί και πέρα το χάος. Αρχίζουμε μεγαλώνοντας και πηγαίνοντας σε κάθε τάξη του ελληνικού δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου να μαζεύουμε γνώσεις που δεν έχουν καμία συνοχή μεταξύ τους, γνώσεις που μιλούν για την ίδια εποχή για το ίδιο αντικείμενο αλλά που τις μαθαίνουμε διαφορετικά, απλοποιημένες ή ακαταλαβίστικες ανάλογα την τάξη που βρισκόμαστε. Ο ίδιος πόλεμος που διδασκόμαστε στην έκτη τάξη δημοτικού σχολείου, στην πρώτη λυκείου φαίνεται ένας άλλος, καινούριος πόλεμος που μάλλον συμπερασματικά καταλήγουμε οτι έχει το ίδιο όνομα με εκείνον που μάθαμε παλιά από σύμπτωση ή ακόμα καλύτερα καταλήγουμε για να μην μπερδευόμαστε οτι έγιναν δυο πόλεμοι ταυτόχρονα.
Παρόλο που αυτήν μας η ημιμάθεια είναι πασιφανής και την κουβαλάμε μαζί μας, σε κάθε τομέα της ζωής μας, με κάθε τρόπο, σε κάθε μας συζήτηση, και μας χαρακτηρίζει στον κοινωνικό μας κύκλο, συνεχίζουμε να την καλλιεργούμε και εκτός σχολείου ακριβώς έτσι όπως μας την έμαθαν οι καθηγητές μας στα μαθητικά μας χρόνια. Έτσι στην παρέα μας συνεχίζουμε να ανταλλάσσουμε πληροφορίες εκσφενδονισμένες τυχαία πάνω στην συζήτηση χωρίς βέβαια να τις έχουμε ερευνήσει ποτέ ή να τις έχουμε επαληθεύσει, υιοθετώντας ακόμα και τα πιο τρελά σενάρια -εξού και είμαστε πρώτοι στα σινωμοσιολογικής φύσεως σενάρια- συνοδεύοντας τα με την έκφραση «έχω ακούσει ότι...». Δυστυχώς πάντα ή έστω τις περισσότερες φορές θα παραμείνουμε στην ημιμάθειά μα, καθώς και οι συνομιλητές μας έχουν λάβει πιθανότητα την ίδια κουλτούρα πληροφόρησης και ενημέρωσης και χρήσης πληροφοριών με εμάς, οπότε πολλές πληροφορίες ατάκτως ειρημμένες είτε χάνονται μέσα στον ωκεανό πληροφοριών που ανταλλάσσουμε καθημερινά, είτε αφομοιώνονται ως άλλο ένα «έχω ακούσει οτι..» σε μια επόμενη συνομιλία μας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
http://word.youropia.gr/post.php?id=23201
ΠΡΕΖΑ TV
27-3-2011
1 σχόλιο:
ΣΩΣΤΗ!!!!!!!!!!!!
++++++++++++
Δημοσίευση σχολίου