Σάββατο, Απριλίου 02, 2011

Η ΚΡΙΣΗ ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΙΧ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΕΡΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΥΣ, “ΦΟΥΛΑΡΟΝΤΑΣ” ΜΕ 5 ΕΥΡΩ!

Πρωτοφανείς σκηνές εκτυλίσσονται καθημερινά στα βενζινάδικα της πόλης. Η κρίση έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες Ι.Χ. να πληρώνουν ακόμα και σε κέρματα τους πρατηριούχους, αφού δεν δύνανται οικονομικά να βάλουν στα ρεζερβουάρ τους διψήφιο αριθμό λίτρων καυσίμου.
Υπάρχει περίπτωση ένα αυτοκίνητο να ανεφοδιαστεί με την ίδια ποσότητα καυσίμου με μια μοτοσικλέτα; Η απάντηση που δίνουν οι πρατηριούχοι είναι καταφατική. Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις, ο αναβάτης του δίτροχου μπορεί να βάλει περισσότερη βενζίνη απ' ό,τι ο οδηγός του τετράτροχου.

Τα παραπάνω αποτελούν μερικές μόνο από τις μαρτυρίες των πρατηριούχων του νομού Θεσσαλονίκης. "Ο περισσότερος κόσμος βάζει βενζίνη που θα του φθάσει το πολύ για δυο-τρεις ημέρες, όσο δηλαδή του επιτρέπει η οικονομική στενότητα. Αρκετοί τακτικοί πελάτες μας ακινητοποίησαν μόνιμα το αυτοκίνητο τους. Ενώ πέρυσι ανεφοδιάζονταν μία, τουλάχιστον, φορά την εβδομάδα, φέτος τους βλέπουμε μία φορά το δίμηνο", είπε στη "Μ" υπάλληλος πρατηρίου στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε "κάθε μέρα εισέρχεται στο πρατήριο και ένας αριθμός οδηγών που αποχωρεί αμέσως χωρίς να βάλει βενζίνη, χωρίς καν να εξέλθει από το όχημα. Πρόκειται για ανθρώπους που μόλις βλέπουν τις αναγραφόμενες τιμές, αποφασίζουν να επισκεφτούν και άλλα κοντινά πρατήρια με τη φρούδα ελπίδα ότι κάποιο από αυτά θα είναι σημαντικά φτηνότερο". 
Μία άλλη αξιοσημείωτη εικόνα για τους βενζινοπώλες είναι ότι μειώθηκαν αισθητά οι επισκέψεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Εκτιμούν ότι επειδή οι περισσότερες οικογένειες έχουν δύο αυτοκίνητα -συνήθως μία κούρσα ή τζιπ και ένα "μικρό"- χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά το "μικρό", προκειμένου να περιορίζεται η κατανάλωση.
Αυτοί, πλέον, που γεμίζουν μέχρι πάνω το ντεπόζιτο τείνουν να χαρακτηριστούν... είδος οδηγού προς εξαφάνιση. Αν και είναι δύσκολο να υπολογιστεί με απόλυτη ακρίβεια, φαίνεται ότι ο μέσος όρος της αξίας των καυσίμων που πληρώνει κάθε οδηγός έχει πέσει στα 25 ευρώ, ποσό αισθητά μικρότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Όσον αφορά την ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη των 100 οκτανίων, η κατανάλωσή της έπεσε σε μεγάλο βαθμό παρότι αρκετοί την προτιμούν ακόμα θεωρώντας ότι "βγάζει" περισσότερα χιλιόμετρα και είναι καλύτερης ποιότητας. 

Κάθε… χθες και καλύτερα
Πάνω από ένα λεπτό ακρίβυνε η αμόλυβδη την περασμένη εβδομάδα, μετά τις ανατιμήσεις των τελευταίων ημερών, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης επέστρεψε στο υψηλό ρεκόρ του Μαρτίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε χθες στα 1,671 ευρώ έναντι 1,658 την Παρασκευή 25 Μαρτίου. Αυξήθηκε δηλαδή κατά 1,3 λεπτά το λίτρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο υψηλότερο ρεκόρ για τη βενζίνη ήταν 1,680 ευρώ, στις 16 Μαρτίου. Μικρότερη (0,3 λεπτά του ευρώ) ήταν η αύξηση στο ίδιο διάστημα για το πετρέλαιο θέρμανσης, που διαμορφώθηκε χθες στα 89,7 λεπτά από 89,4 την 25η Μαρτίου. Ωστόσο το πετρέλαιο με την αύξηση αυτή ισοφάρισε το υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών που καταγράφηκε τον περασμένο μήνα.
Στη Θεσσαλονίκη, η κατώτερη τιμή της αμόλυβδης χθες ήταν 1,598 το λίτρο ενώ οι πιο άτυχοι οδηγοί γέμισαν με 1,679. Η αμόλυβδη 100 οκτανίων κόστιζε από 1,697 έως 1,849 και η σούπερ από 1,560 μέχρι 1,760. Το ντίζελ κίνησης κυμάνθηκε από 1,420-1539, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης πωλούνταν με κατώτερη τιμή 0,865 και ανώτερη 0,929 ευρώ το λίτρο.

Του Κώστα Σιαμέλη
R2unit@hotmail.com

ΠΡΕΖΑ TV
2-4-2011

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οταν το κεφάλαιο εξοντωνε την φτωχολογιά,οι μικροαστοί ρουφιανομαλάκες γελάγανε,τωρα δεν υπάρχει αλλος πιο κάτω,ήρθε η δική τους σειρά,μετα ερχεται η σειρά των κηφήνων του δημοσίου,μετά η σειρα των ρουφιανογιάπηδων...