Τετάρτη, Απριλίου 13, 2011

ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

Εν αναμονή των εξελίξεων στον ΟΣΕ οι σιδηροδρομικοί του Βόλου πιέζουν προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να μην πάρουν σάρκα και οστά οι αλλαγές βάσει του νέου οργανογράμματος που προωθείται από τη Διοίκηση.
Μέρα με τη μέρα  πάντως την τελευταία επταετία οι αποφάσεις των Διοικήσεων ήταν αυτές που σηματοδοτούσαν και την απορρύθμιση στη λειτουργία του ΟΣΕ, αφού απαξιώθηκαν βασικές λειτουργίες και δραστηριότητες, όπως το εργοστάσιο επισκευών και συντήρησης αλλά και το τροχαίο υλικό.

Από το 2004 και έπειτα ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας με αλλεπάλληλα έγγραφα είχε επισημάνει τα προβλήματα. Δυστυχώς ποτέ δεν δόθηκε η βαρύνουσα σημασία.
Το τροχαίο υλικό άρχισε σιγά σιγά να βγαίνει εκτός λειτουργίας. Από όλες τις επιβατικές αμαξοστοιχίες που κυκλοφορούν από Βόλο προς Λάρισα και το αντίστροφο μόνο μία θεωρείται από τις πλέον σύγχρονες, και αυτή όμως με «αρκετά δρομολόγια» στην πλάτη της.


Τα τελευταία τρένα που ήρθαν με «υποσχετική» στο Βόλο και θυμούνται οι παλαιότεροι σιδηροδρομικοί είναι τη δεκαετία του '90 από τη Χαλκίδα και αφού τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας εκεί. Σε υποβάθμιση οδηγήθηκε μέρα με τη μέρα και η λειτουργία του εργοστασίου στο Βόλο.
Ένα εργοστάσιο που στήθηκε και διαφημίστηκε πολύ, φιλοδοξούσε να αναλάβει ένα σημαντικό μέρος του έργου της συντήρησης, όμως αυτό δεν ήρθε ποτέ. Η Διοίκηση δεν προχώρησε ποτέ στον απαιτούμενο εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, με αποτέλεσμα και το έργο που παράγεται να βγαίνει με πολλά εμπόδια. Οι γενικές επισκευές του τροχαίου υλικού δεν γίνονται πλέον όπως πρέπει, ελλείψει προσωπικού, παρότι καταγράφεται υπέρβαση του χιλιομετρικού ορίου ασφαλείας, ενώ το εργοστάσιο που κάτω από άλλες συνθήκες θα έπρεπε να απασχολεί με 150 άτομα προσωπικό σήμερα λειτουργεί με το 1/3 του προσωπικού.

«Συνειδητή επιλογή όλων των διοικήσεων ήταν η απαξίωση του ΟΣΕ στο Βόλο, υπογράμμισε χθες στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας Δημ. Νικολάου, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι όλοι πλέον πειστεί πως η τακτική αυτή αποτελούσε μέρος ενός σχεδίου για να παραχωρηθούν βασικές δραστηριότητες στους ιδιώτες. Δεν είναι δυνατόν να δαπανώνται δεκάδες εκατομμύρια για να στηθεί ένα εργοστάσιο στο Βόλο και μέσα σε λίγα χρόνια, ενώ θα μπορούσε να αποτελεί βασική μονάδα του Οργανισμού, να δίνουμε τη μάχη για να επιβιώσει» παρατηρεί ο ίδιος.

Ταφόπλακα το οργανόγραμμα

Εάν τεθούν σε ισχύ οι  εισηγήσεις που κάνουν τα διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ προς τη Διοίκηση  το νέο οργανόγραμμα αναμένεται να αποτελέσει «ταφόπλακα» για τον τοπικό σιδηρόδρομο.
Ουσιαστικά θα ανάψει το πράσινο φως για την κατάργηση του τέταρτου τμήματος της Σιδηροδρομικής Γραμμής Βόλου – Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας, αλλά και την  Δ’ Επιθεώρηση με έδρα του Βόλου που καλύπτει διοικητικά τις υπηρεσίες του ΟΣΕ στις πόλεις του Βόλου, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και της Καλαμπάκας.
Η Δ’ Επιθεώρηση θα συμπτυχθεί με τη Λάρισα, γεγονός που θα προκαλέσει όπως και στην περίπτωση της κατάργησης του τέταρτου τμήματος της γραμμής μέχρι Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα, τις μεταθέσεις 60 σιδηροδρομικών από Βόλο, Τρίκαλα, Καρδίτσα στη Λάρισα σε ειδικότητες όπως κλειδούχοι, φύλακες και σταθμάρχες από Βόλο και τις άλλες γειτονικές πόλεις που συνδέονται σιδηροδρομικά με την πόλη μας θα μετατεθούν στη Λάρισα, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους  από τη γειτονική πόλη.
Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι μετατάξεις προσωπικού, καθώς μετά την τοποθέτηση προσωπικού στο ΙΚΑ, την ερχόμενη Πέμπτη 14 Απριλίου ακολουθεί η μετάταξη σιδηροδρομικών  στο Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
 taxydromos.gr

ΠΡΕΖΑ TV
13-4-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: