Από ναυτιλιακό σε ναυτιλιακό γραφείο περιφέρονται οι πρωτοετείς σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), υποβάλλοντας αιτήσεις και παρακαλώντας να τους δώσουν τη δυνατότητα να μπουν σ' ένα πλοίο για να κάνουν την πρακτική-υποχρεωτική εκπαίδευσή τους.
Την ίδια ώρα οι μηχανικοί που μετεκπαιδεύονται στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) περιμένουν να πάρουν την προβλεπόμενη επιδότηση αν και η εξεταστική τους περίοδος έληξε στις 30 Μαρτίου.
Αλλά και οι μετεκπαιδευόμενοι πλοίαρχοι, αν και έχουν ολοκληρώσει τον προηγούμενο κύκλο μαθημάτων πάνω από ένα μήνα, περιμένουν και αυτοί να πάρουν ακόμα το επίδομα που δικαιούνται.
Κατά τ' άλλα, οι σοβαρές ελλείψεις στις κτιριακές υποδομές και στον εξοπλισμό των σχολών, όπως επίσης και στο εκπαιδευτικό προσωπικό (οι περισσότερες σχολές λειτουργούν με έκτακτο προσωπικό) έχουν ως αποτέλεσμα την υπολειτουργία των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ.
Οι πρωτοετείς
Φέτος εισήχθησαν στις ΑΕΝ λιγότεροι σπουδαστές (903) από τις προηγούμενες χρονιές -πέρυσι είχαν εισαχθεί 1.336- λόγω προβλημάτων στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολών.
Κάπως έτσι διαμορφώνονται οι συνθήκες στο χώρο της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τις οποίες κατά καιρούς έχουν καταγγείλει και έχουν στηλιτεύσει σπουδαστές και καθηγητές, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδης έχει αναφερθεί πολλές φορές στα προβλήματα που υπάρχουν και έχει μιλήσει για την ανάγκη αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου.
Καταστάσεις που έρχονται και πάλι στην επιφάνεια, με αφορμή καταγγελίες της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), αλλά και με μια επιστολή-καταπέλτη της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) προς τον υπουργό Γ. Διαμαντίδη.
«Επανειλημμένα έχουμε αναδείξει και μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις τις ευθύνες των κυβερνήσεων Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ για τα οξυμμένα προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης-μετεκπαίδευσης, τις αδιαφανείς διαδικασίες στην κατανομή των κονδυλίων, συνολικά τα προβλήματα σε βάρος των ναυτεργατών και των οικογενειών τους», αναφέρει η ΠΕΜΕΝ.
Τις ταλαιπωρίες που βιώνουν για να μπορέσουν να κάνουν την πρακτική τους οι πρωτοετείς σπουδαστές των ΑΕΝ, περιγράφει στην επιστολή που έστειλε στον υπουργό το προεδρείο της ΠΕΠΕΝ.
«Το λυπηρό της υπόθεσης, κύριε υπουργέ, (και πιστεύουμε ότι έχει φτάσει μέχρι το γραφείο σας), είναι το γεγονός ότι παρακαλούν ζητώντας τη βοήθεια του οποιουδήποτε αφού δεν βρίσκουν ανταπόκριση, ούτε από την πλευρά της πολιτείας, που έχει και την υποχρέωση, αλλά ούτε και από μια μερίδα της πλοιοκτησίας» επισημαίνουν.
Ζητούν την παρέμβαση του υπουργού τονίζοντας ότι είναι προσβολή για όλους, να ταλαιπωρούνται τα παιδιά σ' αυτή τη φάση της ζωής τους εντελώς άδικα, επειδή κάποιοι δεν θέλουν ν' αγγίξουν το πρόβλημα.
«Δεν μπορεί να μιλάμε για προσέλκυση και παραμονή των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, όταν δεν μπορούμε να τους διασφαλίσουμε το αυτονόητο. Δηλαδή την πρακτική τους εκπαίδευση που δεν είναι και επιδοτούμενη. Ειδικότερα το πρόβλημα εστιάζεται στις σπουδάστριες των Ακαδημιών. Εκεί οι περισσότερες πόρτες των ναυτιλιακών είναι ερμητικά κλειστές».
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η ίδια η πολιτεία μιλά για σοβαρή έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών, αφού οι νέοι δεν επιλέγουν πλέον εύκολα αυτό το επάγγελμα. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων πέρασε πριν από λίγο καιρό τροπολογία, βάσει της οποίας επιτρέπεται να ταξιδεύουν και συνταξιούχοι αξιωματικοί του Ε.Ν., στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Δυσεύρετοι
Να σημειωθεί, πάντως, ότι μελέτες δείχνουν πως οι αξιωματικοί για τη ναυτιλία έχουν γίνει δυσεύρετοι, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα επόμενα χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης αξιωματικών.
Τι λέει για όλα αυτά ο αρμόδιος υπουργός; «Οφείλω πάντως να ομολογήσω πως διαπίστωσή μου είναι ότι το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των υποψήφιων ναυτικών μας δεν λειτουργεί ικανοποιητικά και έτσι καμία πλευρά δεν είναι ευχαριστημένη. Ούτε οι σπουδαστές, ούτε τα σωματεία, ούτε καν οι πλοιοκτήτες» είχε δηλώσει τον περασμένο Οκτώβριο στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Δεν είμαι ικανοποιημένος από το επίπεδο της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Χρειάζεται αναβάθμιση, αλλά για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να γίνει διεξοδική συζήτηση με όλους τους φορείς, με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με την ΠΝΟ, με πανεπιστήμια, με επιμελητήρια. Θα ακούσουμε τις προτάσεις τους και θα συντάξουμε νομοσχέδιο», υποστήριξε στην πρώτη του συνέντευξη εφ' όλης της ύλης τον Ιανουάριο.
papastat@enet.gr
Της ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
2-4-2011
Την ίδια ώρα οι μηχανικοί που μετεκπαιδεύονται στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) περιμένουν να πάρουν την προβλεπόμενη επιδότηση αν και η εξεταστική τους περίοδος έληξε στις 30 Μαρτίου.
Αλλά και οι μετεκπαιδευόμενοι πλοίαρχοι, αν και έχουν ολοκληρώσει τον προηγούμενο κύκλο μαθημάτων πάνω από ένα μήνα, περιμένουν και αυτοί να πάρουν ακόμα το επίδομα που δικαιούνται.
Κατά τ' άλλα, οι σοβαρές ελλείψεις στις κτιριακές υποδομές και στον εξοπλισμό των σχολών, όπως επίσης και στο εκπαιδευτικό προσωπικό (οι περισσότερες σχολές λειτουργούν με έκτακτο προσωπικό) έχουν ως αποτέλεσμα την υπολειτουργία των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ.
Οι πρωτοετείς
Φέτος εισήχθησαν στις ΑΕΝ λιγότεροι σπουδαστές (903) από τις προηγούμενες χρονιές -πέρυσι είχαν εισαχθεί 1.336- λόγω προβλημάτων στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολών.
Κάπως έτσι διαμορφώνονται οι συνθήκες στο χώρο της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τις οποίες κατά καιρούς έχουν καταγγείλει και έχουν στηλιτεύσει σπουδαστές και καθηγητές, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδης έχει αναφερθεί πολλές φορές στα προβλήματα που υπάρχουν και έχει μιλήσει για την ανάγκη αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου.
Καταστάσεις που έρχονται και πάλι στην επιφάνεια, με αφορμή καταγγελίες της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), αλλά και με μια επιστολή-καταπέλτη της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) προς τον υπουργό Γ. Διαμαντίδη.
«Επανειλημμένα έχουμε αναδείξει και μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις τις ευθύνες των κυβερνήσεων Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ για τα οξυμμένα προβλήματα της ναυτικής εκπαίδευσης-μετεκπαίδευσης, τις αδιαφανείς διαδικασίες στην κατανομή των κονδυλίων, συνολικά τα προβλήματα σε βάρος των ναυτεργατών και των οικογενειών τους», αναφέρει η ΠΕΜΕΝ.
Τις ταλαιπωρίες που βιώνουν για να μπορέσουν να κάνουν την πρακτική τους οι πρωτοετείς σπουδαστές των ΑΕΝ, περιγράφει στην επιστολή που έστειλε στον υπουργό το προεδρείο της ΠΕΠΕΝ.
«Το λυπηρό της υπόθεσης, κύριε υπουργέ, (και πιστεύουμε ότι έχει φτάσει μέχρι το γραφείο σας), είναι το γεγονός ότι παρακαλούν ζητώντας τη βοήθεια του οποιουδήποτε αφού δεν βρίσκουν ανταπόκριση, ούτε από την πλευρά της πολιτείας, που έχει και την υποχρέωση, αλλά ούτε και από μια μερίδα της πλοιοκτησίας» επισημαίνουν.
Ζητούν την παρέμβαση του υπουργού τονίζοντας ότι είναι προσβολή για όλους, να ταλαιπωρούνται τα παιδιά σ' αυτή τη φάση της ζωής τους εντελώς άδικα, επειδή κάποιοι δεν θέλουν ν' αγγίξουν το πρόβλημα.
«Δεν μπορεί να μιλάμε για προσέλκυση και παραμονή των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, όταν δεν μπορούμε να τους διασφαλίσουμε το αυτονόητο. Δηλαδή την πρακτική τους εκπαίδευση που δεν είναι και επιδοτούμενη. Ειδικότερα το πρόβλημα εστιάζεται στις σπουδάστριες των Ακαδημιών. Εκεί οι περισσότερες πόρτες των ναυτιλιακών είναι ερμητικά κλειστές».
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η ίδια η πολιτεία μιλά για σοβαρή έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών, αφού οι νέοι δεν επιλέγουν πλέον εύκολα αυτό το επάγγελμα. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων πέρασε πριν από λίγο καιρό τροπολογία, βάσει της οποίας επιτρέπεται να ταξιδεύουν και συνταξιούχοι αξιωματικοί του Ε.Ν., στα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Δυσεύρετοι
Να σημειωθεί, πάντως, ότι μελέτες δείχνουν πως οι αξιωματικοί για τη ναυτιλία έχουν γίνει δυσεύρετοι, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα επόμενα χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης αξιωματικών.
Τι λέει για όλα αυτά ο αρμόδιος υπουργός; «Οφείλω πάντως να ομολογήσω πως διαπίστωσή μου είναι ότι το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των υποψήφιων ναυτικών μας δεν λειτουργεί ικανοποιητικά και έτσι καμία πλευρά δεν είναι ευχαριστημένη. Ούτε οι σπουδαστές, ούτε τα σωματεία, ούτε καν οι πλοιοκτήτες» είχε δηλώσει τον περασμένο Οκτώβριο στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Δεν είμαι ικανοποιημένος από το επίπεδο της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Χρειάζεται αναβάθμιση, αλλά για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να γίνει διεξοδική συζήτηση με όλους τους φορείς, με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με την ΠΝΟ, με πανεπιστήμια, με επιμελητήρια. Θα ακούσουμε τις προτάσεις τους και θα συντάξουμε νομοσχέδιο», υποστήριξε στην πρώτη του συνέντευξη εφ' όλης της ύλης τον Ιανουάριο.
papastat@enet.gr
Της ΧΡ. ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
2-4-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου