Αυξάνεται ολοένα και περισσότερο ο αριθμός των φοιτητών που αναζητούν δουλειά για να «στηρίξουν» τις σπουδές τους. Η οικονομική κρίση βάζει απότομα και αναγκαστικά σε πολλές περιπτώσεις τον 18άρη στην παραγωγή. Αυτό υποστηρίζουν οι σπουδαστές του ΤΕΙ Αθηνών, που, αν και βοηθούνται οικονομικά σε ποσοστό 52% από την οικογένειά τους, εντούτοις λένε ότι σήμερα περισσότερο παρά ποτέ η ανάγκη για εργασία στη διάρκεια της φοιτητικής ζωής είναι παραπάνω από επιτακτική.Σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδoς, εκτός από το «νέο φαινόμενο» του εργαζόμενου φοιτητή, ετησίως προστίθενται σε όσους αναζητούν δουλειά και 44.000 νέοι πτυχιούχοι, εκτινάζοντας το δείκτη ανεργίας στα ύψη.
Σχεδόν ένας στους δύο σπουδαστές (47,6%) δηλώνει ότι εργάζεται είτε με πλήρη είτε με μερική απασχόληση. Η επαγγελματική αποκατάσταση απασχολεί «πάρα πολύ» το 74,6% των σπουδαστών, «πολύ» το 14,6%, «αρκετά» το 9,3%, ενώ μόνο 5 σπουδαστές (1,5%) απάντησαν πως η επαγγελματική τους αποκατάσταση δεν τους απασχολεί «καθόλου».
Τα στοιχεία αφορούν έρευνα που διεξήγαγε το ΤΕΙ Αθηνών, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής». Τα ερωτηματολόγια διένειμε η Κοινωνική Υπηρεσία του ΤΕΙ, τον συντονισμό είχε ο καθηγητής Ψυχιατρικής και επιστημονικός υπεύθυνος της Υπηρεσίας κ. Ευάγγελος Παπαγεωργίου και την ανάλυση έκανε η επιστημονική ομάδα της (Ε. Παπαγεωργίου, Σ. Ντέμσια, Κ. Ρούσσου, Γ. Καρπέτης, Μ. Παπαθανασίου, Ε. Κοντογιάννη).
Ο συνολικός αριθμός του δείγματος ήταν 323 σπουδαστές και στόχος της έρευνας ήταν η ανίχνευση των στάσεων των σπουδαστών έναντι των σπουδών και των μελλοντικών προσδοκιών τους, καθώς και η εξεύρεση των αναγκών τους για συμβουλευτική στήριξη.
Το 57,8% των νέων που απάντησαν στην έρευνα, παραδέχθηκαν πως υπήρξε ανάγκη να εργαστούν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Το 72,2% αυτών αναφέρουν επίσης πως καλύπτονται «μερικώς» από την οικογένειά τους, ενώ το 24,5% «εξ ολοκλήρου».
Ο χώρος εργασίας
Σημαντικό κρίθηκε να γίνει και μία διευκρίνιση σχετικά με τον επιθυμητό για τους σπουδαστές χώρο εργασίας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πως η πλειοψηφία του δείγματος με ποσοστό 41,8% προτιμά να εργαστεί στον δημόσιο τομέα, αλλά και ένα 26,6% ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Το 44,9% δηλώνει πως ο κυριότερος παράγοντας που συνιστά την επαγγελματική επιτυχία είναι η οικονομική άνεση, αλλά και η συναισθηματική κάλυψη που μπορεί να προσφέρει μία εργασία είναι βασική συνιστώσα για το 26,8% των σπουδαστών, προκειμένου να θεωρήσουν ότι είναι επαγγελματικά επιτυχημένοι.
Σύμφωνα με τους καθηγητές που ανέλυσαν τα αποτελέσματα της μελέτης, προέκυψε η ανάγκη ενίσχυσης των παιδιών για εύρεση εργασίας (πιθανόν μέσω του γραφείου διασύνδεσης) παράλληλα με τη φοίτησή τους (εφόσον το 57,8% των σπουδαστών αναφέρει ότι είχε ανάγκη για εργασία). Οι φοιτητές ζητούν επίσης τη δημιουργία και νέων μεταπτυχιακών προγραμμάτων, διότι ολοένα και περισσότεροι θεωρούν πως μόνο με τη λήψη του πτυχίου δεν θα έχουν τα απαραίτητα εφόδια για εύρεση εργασίας.
«ΟΠΛΟ» ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
Στην προσπάθεια να διευκρινιστούν ποιοι παράγοντες θεωρούν ότι τους επηρεάζουν προκειμένου να έχουν μία καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, ζητήθηκε να υποδείξουν τον σημαντικότερο γι' αυτούς τίτλο σπουδών: το 55,5% ανέφερε τις μεταπτυχιακές σπουδές και το 16,7% το πτυχίο πανεπιστημίου, παρόλο που η έρευνα έγινε σε σπουδαστές του ΤΕΙ. Με μοναδικό «όπλο» το πτυχίο του ΤΕΙ φαίνεται να συμβιβάζεται το 13,4%, καταδεικνύοντας την ανάγκη για διοργάνωση περισσότερων μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Κ. ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ
«Πολλοί κάνουν δύο δουλειές»
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι φοιτητές απασχολούνται σε καφετερίες (63,2%), σε εστιατόρια, ταβέρνες και video clubs (10,5%). «Εργάζομαι γιατί δεν θέλω να επιβαρύνω τους γονείς μου, με τα προσωπικά μου έξοδα όσο σπουδάζω», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» η 20χρονη φοιτήτρια Αισθητικής, Κυριακή Βασιλούδη. Η Κυριακή δουλεύει ως σερβιτόρα στην καφετέρια «Tempo» στη Δροσιά. «Είμαι στο δεύτερο έτος της σχολής μου και δουλεύω από την αρχή των σπουδών μου. Το ίδιο κάνουν και όλοι σχεδόν οι συμφοιτητές μου που δυσκολεύονται πολύ να τα βγάλουν πέρα. Πολλές φίλες μου εργάζονται και σε δύο δουλειές. Η εικόνα του ανέμελου φοιτητή που ασχολείται μόνο με το διάβασμα χάνεται, υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης που πλήττει τις οικογένειες».
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr
ΠΡΕΖΑ TV
7-4-2011
Σχεδόν ένας στους δύο σπουδαστές (47,6%) δηλώνει ότι εργάζεται είτε με πλήρη είτε με μερική απασχόληση. Η επαγγελματική αποκατάσταση απασχολεί «πάρα πολύ» το 74,6% των σπουδαστών, «πολύ» το 14,6%, «αρκετά» το 9,3%, ενώ μόνο 5 σπουδαστές (1,5%) απάντησαν πως η επαγγελματική τους αποκατάσταση δεν τους απασχολεί «καθόλου».
Τα στοιχεία αφορούν έρευνα που διεξήγαγε το ΤΕΙ Αθηνών, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής». Τα ερωτηματολόγια διένειμε η Κοινωνική Υπηρεσία του ΤΕΙ, τον συντονισμό είχε ο καθηγητής Ψυχιατρικής και επιστημονικός υπεύθυνος της Υπηρεσίας κ. Ευάγγελος Παπαγεωργίου και την ανάλυση έκανε η επιστημονική ομάδα της (Ε. Παπαγεωργίου, Σ. Ντέμσια, Κ. Ρούσσου, Γ. Καρπέτης, Μ. Παπαθανασίου, Ε. Κοντογιάννη).
Ο συνολικός αριθμός του δείγματος ήταν 323 σπουδαστές και στόχος της έρευνας ήταν η ανίχνευση των στάσεων των σπουδαστών έναντι των σπουδών και των μελλοντικών προσδοκιών τους, καθώς και η εξεύρεση των αναγκών τους για συμβουλευτική στήριξη.
Το 57,8% των νέων που απάντησαν στην έρευνα, παραδέχθηκαν πως υπήρξε ανάγκη να εργαστούν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Το 72,2% αυτών αναφέρουν επίσης πως καλύπτονται «μερικώς» από την οικογένειά τους, ενώ το 24,5% «εξ ολοκλήρου».
Ο χώρος εργασίας
Σημαντικό κρίθηκε να γίνει και μία διευκρίνιση σχετικά με τον επιθυμητό για τους σπουδαστές χώρο εργασίας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πως η πλειοψηφία του δείγματος με ποσοστό 41,8% προτιμά να εργαστεί στον δημόσιο τομέα, αλλά και ένα 26,6% ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Το 44,9% δηλώνει πως ο κυριότερος παράγοντας που συνιστά την επαγγελματική επιτυχία είναι η οικονομική άνεση, αλλά και η συναισθηματική κάλυψη που μπορεί να προσφέρει μία εργασία είναι βασική συνιστώσα για το 26,8% των σπουδαστών, προκειμένου να θεωρήσουν ότι είναι επαγγελματικά επιτυχημένοι.
Σύμφωνα με τους καθηγητές που ανέλυσαν τα αποτελέσματα της μελέτης, προέκυψε η ανάγκη ενίσχυσης των παιδιών για εύρεση εργασίας (πιθανόν μέσω του γραφείου διασύνδεσης) παράλληλα με τη φοίτησή τους (εφόσον το 57,8% των σπουδαστών αναφέρει ότι είχε ανάγκη για εργασία). Οι φοιτητές ζητούν επίσης τη δημιουργία και νέων μεταπτυχιακών προγραμμάτων, διότι ολοένα και περισσότεροι θεωρούν πως μόνο με τη λήψη του πτυχίου δεν θα έχουν τα απαραίτητα εφόδια για εύρεση εργασίας.
«ΟΠΛΟ» ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
Στην προσπάθεια να διευκρινιστούν ποιοι παράγοντες θεωρούν ότι τους επηρεάζουν προκειμένου να έχουν μία καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση, ζητήθηκε να υποδείξουν τον σημαντικότερο γι' αυτούς τίτλο σπουδών: το 55,5% ανέφερε τις μεταπτυχιακές σπουδές και το 16,7% το πτυχίο πανεπιστημίου, παρόλο που η έρευνα έγινε σε σπουδαστές του ΤΕΙ. Με μοναδικό «όπλο» το πτυχίο του ΤΕΙ φαίνεται να συμβιβάζεται το 13,4%, καταδεικνύοντας την ανάγκη για διοργάνωση περισσότερων μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Κ. ΒΑΣΙΛΟΥΔΗ
«Πολλοί κάνουν δύο δουλειές»
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι φοιτητές απασχολούνται σε καφετερίες (63,2%), σε εστιατόρια, ταβέρνες και video clubs (10,5%). «Εργάζομαι γιατί δεν θέλω να επιβαρύνω τους γονείς μου, με τα προσωπικά μου έξοδα όσο σπουδάζω», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» η 20χρονη φοιτήτρια Αισθητικής, Κυριακή Βασιλούδη. Η Κυριακή δουλεύει ως σερβιτόρα στην καφετέρια «Tempo» στη Δροσιά. «Είμαι στο δεύτερο έτος της σχολής μου και δουλεύω από την αρχή των σπουδών μου. Το ίδιο κάνουν και όλοι σχεδόν οι συμφοιτητές μου που δυσκολεύονται πολύ να τα βγάλουν πέρα. Πολλές φίλες μου εργάζονται και σε δύο δουλειές. Η εικόνα του ανέμελου φοιτητή που ασχολείται μόνο με το διάβασμα χάνεται, υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης που πλήττει τις οικογένειες».
ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr
ΠΡΕΖΑ TV
7-4-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου