Πέμπτη, Απριλίου 14, 2011

«ΞΕΠΛΕΝΑΝ» ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Καµπάνα συνολικού ύψους 315,2 εκατ. ευρώ καλούνται να πληρώσουν οι πολυεθνικές εταιρείες Unilever καιProcter & Gamble από την ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισµού, η οποίατις κατηγορεί για καρτέλ µε στόχοτη χειραγώγηση των τιµών απορρυπαντικών ρούχων σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες συµπεριλαµβανοµένης της Ελλάδας. Μάλιστα η υπόθεση ήταν γνωστή και στην ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισµού, η οποία συνεργάστηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού ∆ικτύου Ανταγωνισµού. Οι οκτώ χώρες - µέλη της Ε.Ε. στις οποίες έδρασε το καρτέλ τωναπορρυπαντικών είναι εκτός από την Ελλάδα, οι Γαλλία, Γερµανία, Ιταλία, Πορτογαλία,Ισπανία, Ολλανδία και το Βέλγιο.


Οι εµπλεκόµενες στο καρτέλ εταιρείες παραδέχθηκαν τις αντιµονοπωλιακές πρακτικές που ακολουθούσαν στο διάστηµα 2002 - 2005 και, όπως δήλωσε ο επίτροπος για θέµατα Ανταγωνισµού Χοακίν Αλµούνια, «µε την παραδοχή της συµµετοχής τους στο καρτέλ, οι εταιρείες συνέβαλαν στη γρήγορη ολοκλήρωση της έρευνας και σε αντάλλαγµα η Επιτροπή µείωσε τα πρόστιµα». Ετσι η Procter & Gamble θα καταβάλει 211,2 εκατ. ευρώ, ενώ η Unilever 104 εκατ. ευρώ.

Στην έρευνα της Επιτροπής συµπεριλαµβάνεται και η εταιρεία Henkel, η οποία όµως έλαβε πλήρη απαλλαγή διότι ήταν η πρώτηπου ενηµέρωσε την Επιτροπή για την ύπαρξη καρτέλ. Η Επιτροπή πραγµατοποίησε στην εταιρεία έλεγχο τον Ιούνιο του 2008 µε σκοπό τη συλλογή στοιχείων για το καρτέλ. Στη συνέχεια, η Procter & Gamble και ηUnilever υπέβαλαν και εκείνες αίτηση επιείκειας και η Επιτροπή λαµβάνοντας υπόψη τη συνεργασία τους µείωσε κατά 50% στηνProcter & Gamble και 25% στην Unilever τα πρόστιµα. Οι συζητήσεις διευθέτησης που άρχισαν κατά το δεύτερο εξάµηνο του 2010 ολοκληρώθηκαν τον Ιανουάριο του 2011 και όλοι οι εµπλεκόµενοι παραδέχθηκαν και αναγνώρισαν την εµπλοκή τους στο καρτέλ καθώς και τις ευθύνες τους.

Η «ΤΡΟΪΚΑ». Οι τρεις εταιρείες είναι οι σηµαντικότερες βιοµηχανίες παραγωγής σκόνης πλυσίµατος και απορρυπαντικών ρούχων στην ευρωπαϊκή αγορά και, σύµφωνα µε την Επιτροπή, η σύµπραξή τους στο καρτέλ διήρκεσε τρία χρόνια. Η σύµπραξη των εταιρειών άρχισε, µε βάση την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «όταν οι εταιρείες εφάρµοσαν µια πρωτοβουλία µε σκοπό τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των απορρυπαντικών». Ο περιβαλλοντικός στόχος, όµως, δεν τους υποχρέωνε να συντονίσουν τις τιµές τους. Οπως αναφέρει το Bloomberg, οι εταιρείες συµφώνησαν να µειώσουν το µέγεθος της συσκευασίας χωρίς να µειώσουν τις τιµές και εν συνεχεία αποφάσισαν από κοινού να τις αυξήσουν.

ΠΡΕΖΑ TV
14-4-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: