Με στόχο τον «επαναπατρισμό» των ψηφοφόρων της μεσαίας τάξης απ' την Λεπέν, ο Σαρκοζί άνοιξε τη συζήτηση για την αποτυχία της πολυπολιτισμικότητας και της ενσωμάτωσης των μουσουλμάνων
Τη χρονική περίοδο που ο μουσουλμανικός κόσμος «φλέγεται» και η Γαλλία πρωτοστατεί στους βομβαρδισμούς κατά της Λιβύης και στην επέμβαση στην Ακτή Ελεφαντοστού, επέλεξε ο Νικολά Σαρκοζί για να ανοίξει το διάλογο για τις «επιπτώσεις του ισλάμ στη γαλλική κοινωνία».
Ενα ζήτημα που τα τελευταία χρόνια διχάζει τους γάλλους ψηφοφόρους καθώς τα δύο τρίτα θεωρούν ότι η πολυπολιτισμικότητα και η ενσωμάτωση των μουσουλμάνων στη γαλλική κοινωνία έχουν αποτύχει.
Θέση που αποτελεί τη βασική τοποθέτηση του ακροδεξιού κόμματος της Μαρίν Λεπέν την οποία τείνει να υιοθετήσει ο Νικολά Σαρκοζί σε μια προσπάθεια να κερδίσει τη χαμένη δημοτικότητά του, καθώς το 72% των ψηφοφόρων εμφανίζονται δυσαρεστημένοι με την πολιτική του.
Με στόχο τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους της μεσαίας τάξης απέναντι στους μουσουλμάνους που επιμένουν να φορούν μαντίλα, να προσεύχονται στη μέση του δρόμου, να ζητούν την κατασκευή περισσοτέρων τζαμιών και να αρνούνται να ενσωματωθούν στην κουλτούρα της χώρας όπου ζουν, ο γάλλος πρόεδρος επικρίθηκε έντονα για τα επικίνδυνα πολιτικά παιχνίδια που παίζει.
Υπεύθυνος για τη διοργάνωση της «επικής», όπως τη χαρακτήρισε ο τύπος, συζήτησης ήταν ο πρόεδρος του κόμματος Ζαν Φρανσουά Κοπέ, ενώ από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της ο υπουργός Εσωτερικών Κλοντ Γκεάν. Γνωστός για τα αντι-μουσουλμανικά του αισθήματα, καθώς συχνά αναφέρεται στα έξι εκατομμύρια μουσουλμάνων που ζουν στη Γαλλία ως «το πρόβλημα». Θέσεις που ταυτίζονται απόλυτα με αυτές του Εθνικού Μετώπου της Λεπέν, η οποία πολλές φορές τον έχει καλέσει να ενταχθεί στο κόμμα.
Τα επικίνδυνα πολιτικά παιχνίδια του Σαρκοζί όμως δεν ενόχλησαν μόνο τους μουσουλμάνους που βγήκαν στους δρόμους, διαμαρτυρόμενοι για τη στοχοποίηση και τον στιγματισμό τους, αλλά και τους εκπροσώπους των έξι μεγάλων θρησκευμάτων. Ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες, ορθόδοξοι, εβραίοι, μουσουλμάνοι και βουδιστές κληρικοί αρνήθηκαν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση που, όπως δήλωσαν, «θα διόγκωνε την υπάρχουσα σύγχυση σε μια προβληματική περίοδο που διανύουμε».
Ο πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν και αρκετοί βουλευτές του κόμματος του Νικολά Σαρκοζί προτίμησαν να απέχουν από το επικοινωνιακό του παιχνίδι, ενώ η αριστερά τον κατηγόρησε ότι προσπαθεί να προσελκύσει τους διχασμένους ψηφοφόρους, κρατώντας σκληρή στάση απέναντι στο ισλάμ.
Εξτρεμιστικές πολιτικές που πολλές φορές στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιήσει οι πολιτικοί για να κερδίσουν ή να διατηρήσουν τα προεδρικά τους αξιώματα και έχουν συμβάλει καθοριστικά στη «μετάλλαξη» της γαλλικής κοινωνίας από τις πλέον ανεκτικές στους μετανάστες μουσουλμάνους σε μια από τις πιο εχθρικές.
Από το 1905 που έγινε ο διαχωρισμός κράτους -εκκλησίας, η Γαλλία υιοθέτησε ένα μοντέρνο και διαλλακτικό πρόσωπο, που προσέγγιζε τα ζητήματα πίστης και θρησκείας με γνώμονα την αξιοπρέπεια και το σεβασμό. Βέβαια τότε το ποσοστό των μουσουλμάνων στη χώρα ήταν μικρό.
Σήμερα, που το 10% του πληθυσμού ασπάζεται μια θρησκεία με ισχυρά και προβεβλημένα σύμβολα, οι Γάλλοι δυσανασχετούν και διχάζονται.
«Συχνά είναι πολύ δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος στη Γαλλία» δήλωσε στη «Le Monde» με αφορμή τη συζήτηση, ο μεγάλος ραβίνος Ζιλ Μπέρνχαϊμ, υποστηρίζοντας ότι «αυτή η δυσκολία γίνεται χειρότερη σήμερα σε αυτό το άρρωστο κλίμα που επιβαρύνεται από συζητήσεις που διαιρούν και δεν ενώνουν».
Οπως ο νόμος για την απαγόρευση της μπούργκας που μπαίνει σε πλήρη ισχύ αυτή τη βδομάδα και προβλέπει μεγάλα χρηματικά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης στους «παραβάτες».
Της ΓΙΟΥΛΑΣ ΖΑΧΙΩΤΗ
ΠΡΕΖΑ TV
23-4-2011
Τη χρονική περίοδο που ο μουσουλμανικός κόσμος «φλέγεται» και η Γαλλία πρωτοστατεί στους βομβαρδισμούς κατά της Λιβύης και στην επέμβαση στην Ακτή Ελεφαντοστού, επέλεξε ο Νικολά Σαρκοζί για να ανοίξει το διάλογο για τις «επιπτώσεις του ισλάμ στη γαλλική κοινωνία».
Ενα ζήτημα που τα τελευταία χρόνια διχάζει τους γάλλους ψηφοφόρους καθώς τα δύο τρίτα θεωρούν ότι η πολυπολιτισμικότητα και η ενσωμάτωση των μουσουλμάνων στη γαλλική κοινωνία έχουν αποτύχει.
Θέση που αποτελεί τη βασική τοποθέτηση του ακροδεξιού κόμματος της Μαρίν Λεπέν την οποία τείνει να υιοθετήσει ο Νικολά Σαρκοζί σε μια προσπάθεια να κερδίσει τη χαμένη δημοτικότητά του, καθώς το 72% των ψηφοφόρων εμφανίζονται δυσαρεστημένοι με την πολιτική του.
Με στόχο τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους της μεσαίας τάξης απέναντι στους μουσουλμάνους που επιμένουν να φορούν μαντίλα, να προσεύχονται στη μέση του δρόμου, να ζητούν την κατασκευή περισσοτέρων τζαμιών και να αρνούνται να ενσωματωθούν στην κουλτούρα της χώρας όπου ζουν, ο γάλλος πρόεδρος επικρίθηκε έντονα για τα επικίνδυνα πολιτικά παιχνίδια που παίζει.
Υπεύθυνος για τη διοργάνωση της «επικής», όπως τη χαρακτήρισε ο τύπος, συζήτησης ήταν ο πρόεδρος του κόμματος Ζαν Φρανσουά Κοπέ, ενώ από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της ο υπουργός Εσωτερικών Κλοντ Γκεάν. Γνωστός για τα αντι-μουσουλμανικά του αισθήματα, καθώς συχνά αναφέρεται στα έξι εκατομμύρια μουσουλμάνων που ζουν στη Γαλλία ως «το πρόβλημα». Θέσεις που ταυτίζονται απόλυτα με αυτές του Εθνικού Μετώπου της Λεπέν, η οποία πολλές φορές τον έχει καλέσει να ενταχθεί στο κόμμα.
Τα επικίνδυνα πολιτικά παιχνίδια του Σαρκοζί όμως δεν ενόχλησαν μόνο τους μουσουλμάνους που βγήκαν στους δρόμους, διαμαρτυρόμενοι για τη στοχοποίηση και τον στιγματισμό τους, αλλά και τους εκπροσώπους των έξι μεγάλων θρησκευμάτων. Ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες, ορθόδοξοι, εβραίοι, μουσουλμάνοι και βουδιστές κληρικοί αρνήθηκαν να συμμετέχουν σε μια συζήτηση που, όπως δήλωσαν, «θα διόγκωνε την υπάρχουσα σύγχυση σε μια προβληματική περίοδο που διανύουμε».
Ο πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν και αρκετοί βουλευτές του κόμματος του Νικολά Σαρκοζί προτίμησαν να απέχουν από το επικοινωνιακό του παιχνίδι, ενώ η αριστερά τον κατηγόρησε ότι προσπαθεί να προσελκύσει τους διχασμένους ψηφοφόρους, κρατώντας σκληρή στάση απέναντι στο ισλάμ.
Εξτρεμιστικές πολιτικές που πολλές φορές στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιήσει οι πολιτικοί για να κερδίσουν ή να διατηρήσουν τα προεδρικά τους αξιώματα και έχουν συμβάλει καθοριστικά στη «μετάλλαξη» της γαλλικής κοινωνίας από τις πλέον ανεκτικές στους μετανάστες μουσουλμάνους σε μια από τις πιο εχθρικές.
Από το 1905 που έγινε ο διαχωρισμός κράτους -εκκλησίας, η Γαλλία υιοθέτησε ένα μοντέρνο και διαλλακτικό πρόσωπο, που προσέγγιζε τα ζητήματα πίστης και θρησκείας με γνώμονα την αξιοπρέπεια και το σεβασμό. Βέβαια τότε το ποσοστό των μουσουλμάνων στη χώρα ήταν μικρό.
Σήμερα, που το 10% του πληθυσμού ασπάζεται μια θρησκεία με ισχυρά και προβεβλημένα σύμβολα, οι Γάλλοι δυσανασχετούν και διχάζονται.
«Συχνά είναι πολύ δύσκολο να είσαι μουσουλμάνος στη Γαλλία» δήλωσε στη «Le Monde» με αφορμή τη συζήτηση, ο μεγάλος ραβίνος Ζιλ Μπέρνχαϊμ, υποστηρίζοντας ότι «αυτή η δυσκολία γίνεται χειρότερη σήμερα σε αυτό το άρρωστο κλίμα που επιβαρύνεται από συζητήσεις που διαιρούν και δεν ενώνουν».
Οπως ο νόμος για την απαγόρευση της μπούργκας που μπαίνει σε πλήρη ισχύ αυτή τη βδομάδα και προβλέπει μεγάλα χρηματικά πρόστιμα και ποινές φυλάκισης στους «παραβάτες».
Της ΓΙΟΥΛΑΣ ΖΑΧΙΩΤΗ
ΠΡΕΖΑ TV
23-4-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου