Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, με σκοπό την εκκαθάριση των 47.000 αιτημάτων για άσυλο που εκκρεμούν σε δεύτερο βαθμό.
Για να μπορέσει να διασφαλιστεί η αποτελεσματική διαχείρηση όλου του όγκου των 47.000 υποθέσεων εξέτασης αιτημάτων ασύλου που εκκρεμούν σε δεύτερο βαθμό , οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να προχωρήσουν με βάση τα παρακάτω:
1) Θα πρέπει να διαχωριστούν οι ενεργές και οι μη ενεργές υποθέσεις. Ενεργές υποθέσεις θεωρούνται εκείνες που ο προσφεύγων έχει στην κατοχή του έγκυρη «ροζ κάρτα». Κάτοχοι «ροζ κάρτας» που δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, θα έχουν τη δυνατότητα ανανέωσής της σε χρονικό διάστημα το οποίο θα δημοσιοποιηθεί. Ανενεργές είναι αντίστοιχα οι υποθέσεις στις οποίες ο προσφεύγων για δύο ή περισσότερα χρόνια δεν έχει ανανεώσει τη «ροζ κάρτα». Σε περίπτωση που σε μεταγενέστερο χρόνο εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αιτούντα του οποίου η υπόθεση έχει κριθεί ως ανενεργή, αυτός θα πρέπει να υποβάλλει το αίτημά του εκ νέου σε πρώτο βαθμό.
2) Θα διεξαχθεί επαλήθευση και επικαιροποίηση των πληροφοριών του κάθε φακέλου, μέσα από μια σύντομη συνέντευξη με τον κάθε αιτούντα.
3) Τέλος οι δευτεροβάθμιες επιτροπές, αφού εξετάσουν τις υποθέσεις, θα προβούν στην έκδοση των αντίστοιχων αιτιολογημένων αποφάσεων. Οι προσφυγές θα διαχωρίζονται κατά κατηγορία και προτεραιότητα, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, τα οποία θα αποσαφηνιστούν από ειδική ομάδα εργασίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και εκπροσώπους της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Με την επανεξέταση όλων των υποθέσεων, θα είναι δυνατός πλέον και ο εντοπισμός των υποθέσεων εκείνων που μπορούν να επιλυθούν με τη χορήγηση άλλου καθεστώτος, βάσει ευρωπαϊκών συμβάσεων που δεσμεύουν τη χώρα.
ΠΡΕΖΑ TV
6-4-2011
Για να μπορέσει να διασφαλιστεί η αποτελεσματική διαχείρηση όλου του όγκου των 47.000 υποθέσεων εξέτασης αιτημάτων ασύλου που εκκρεμούν σε δεύτερο βαθμό , οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να προχωρήσουν με βάση τα παρακάτω:
1) Θα πρέπει να διαχωριστούν οι ενεργές και οι μη ενεργές υποθέσεις. Ενεργές υποθέσεις θεωρούνται εκείνες που ο προσφεύγων έχει στην κατοχή του έγκυρη «ροζ κάρτα». Κάτοχοι «ροζ κάρτας» που δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, θα έχουν τη δυνατότητα ανανέωσής της σε χρονικό διάστημα το οποίο θα δημοσιοποιηθεί. Ανενεργές είναι αντίστοιχα οι υποθέσεις στις οποίες ο προσφεύγων για δύο ή περισσότερα χρόνια δεν έχει ανανεώσει τη «ροζ κάρτα». Σε περίπτωση που σε μεταγενέστερο χρόνο εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αιτούντα του οποίου η υπόθεση έχει κριθεί ως ανενεργή, αυτός θα πρέπει να υποβάλλει το αίτημά του εκ νέου σε πρώτο βαθμό.
2) Θα διεξαχθεί επαλήθευση και επικαιροποίηση των πληροφοριών του κάθε φακέλου, μέσα από μια σύντομη συνέντευξη με τον κάθε αιτούντα.
3) Τέλος οι δευτεροβάθμιες επιτροπές, αφού εξετάσουν τις υποθέσεις, θα προβούν στην έκδοση των αντίστοιχων αιτιολογημένων αποφάσεων. Οι προσφυγές θα διαχωρίζονται κατά κατηγορία και προτεραιότητα, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, τα οποία θα αποσαφηνιστούν από ειδική ομάδα εργασίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, και εκπροσώπους της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Με την επανεξέταση όλων των υποθέσεων, θα είναι δυνατός πλέον και ο εντοπισμός των υποθέσεων εκείνων που μπορούν να επιλυθούν με τη χορήγηση άλλου καθεστώτος, βάσει ευρωπαϊκών συμβάσεων που δεσμεύουν τη χώρα.
ΠΡΕΖΑ TV
6-4-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου