OI κατακτητές των νέων συνόρων ενός κόσμου φτιαγμένου από λέξεις, παραγράφους και σελίδες θα τιμηθούν στο όνομα της ανάγνωσης την Τρίτη 17 Μαΐου. Ο λόγος για τα 15α βραβεία του λογοτεχνικού περιοδικού «Διαβάζω» που, θα απονεμηθούν στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (Κτίριο Οδού Πειραιώς 138). Χθες οι δύο κριτικές επιτροπές έδωσαν στη δημοσιότητα τη μικρή λίστα των βραβείων που αφορούν τις κατηγορίες: «Μυθιστορήματος», «Διηγήματος - Νουβέλας», «Λογοτεχνικού Δοκιμίου - Μελέτης», «Ποίησης» «Πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα (στη μνήμη του ιδρυτή του περιοδικού «Διαβάζω» Ηρακλή Παπαλέξη)», «Εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου» και «Λογοτεχνικού βιβλίου για μεγάλα παιδιά».
Οι επιτροπές των βραβείων έκριναν το σύνολο της βιβλιοπαραγωγής του 2010 αντλώντας το υλικό από τους κοινούς καταλόγους της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ και του «Διαβάζω».
Kάθε μέλος της επιτροπής αξιολογεί τα βιβλία με σειρά προτίμησης ενώ η ψηφοφορία είναι μυστική.
Η κριτική επιτροπή για τις κατηγορίες: μυθιστόρημα, διήγημα - νουβέλα, λογοτεχνικό δοκίμιο - μελέτη, ποίηση, πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα αποτελείται από τους:
Ευριπίδη Γαραντούδη, Αλέξη Ζήρα, Κατερίνα Κωστίου, Χριστίνα Ντουνιά, Μανώλη Πιμπλή και Λίζυ Τσιριμώκου.
Η κριτική επιτροπή για το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο και το λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά αποτελείται από τους:
Διαμάντη Αναγνωστοπούλου, Πόλυ Βασιλάκη, Σούλα Οικονομίδου, Γιάννη Παπαδάτο και Γιώργο Παπαντωνάκη.
«Αν και διανύουμε περίοδο κρίσης, είμαστε συνειδητά αισιόδοξοι. Τα σχέδιά μας αντί να μικραίνουν, πληθαίνουν», τόνισε χθες ο διευθυντής του περιοδικού «Διαβάζω», Γιάννης Μπασκόζος. Φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού η τέχνη θα βραβεύεται με τέχνη. Συγκεκριμένα τα βραβεία είναι ζωγραφικά έργα των εικαστικών Μιχάλη Αμάραντου, Θανάση Μακρή, Κώστα Νταούλα και Γιώργου Σπυρόπουλου, χορηγία του Μουσείου Φρυσίρα, και συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ έκαστο –διπλάσιο από πέρσι– χορηγία του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Eργων Λόγου.
Υποψήφια έργα για τον τομέα του Μυθιστορήματος είναι: Κώστας Ακρίβος, «Ποιος θυμάται τον Αλφόνς». Λένα Διβάνη, «Eνα πεινασμένο στόμα». Μάρω Δούκα «Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ». Τάκης Θεοδωρόπουλος «Το ξυπόλητο σύννεφο». Ιωάννα Καρυστιάνη, «Τα σακιά». Θωμάς Κοροβίνης, «Ο γύρος του θανάτου». Γιάννης Μακριδάκης, «Hλιος με δόντια». Αμάντα Μιχαλοπούλου, «Πώς να κρυφτείς». Σοφία Νικολαΐδου, «Απόψε δεν έχουμε φίλους». Μιλτιάδης Χατζόπουλος, «Οπερατικός».
Oπως σημειώνει η κριτική επιτροπή: «Το μυθιστόρημα του 2010 έχει γίνει σε πολλές περιπτώσεις ιδιαίτερα στοχαστικό, με την ανάπτυξη σκέψεων και προβληματισμών για την πολιτική, έχει αποβάλει την αφέλεια και τον αυθορμητισμό που το διέκριναν ως ακόμα τη δεκαετία του '80, και ταυτόχρονα βάζει με πιο απαιτητικό τρόπο στον σύγχρονο αναγνώστη ερωτήματα για πράγματα που νόμιζε λυμένα ή ότι τα είχε αφήσει πίσω του». Στην κατηγορία «Διήγημα-Νουβέλα» η λίστα περιέχει τις εκδόσεις: Μιχάλης Γκανάς, «Γυναικών μικρές και πολύ μικρές ιστορίες». Τάσος Γουδέλης, «Η παρουσία». Aλκη Ζέη, «Σπανιόλικα παπούτσια και άλλες ιστορίες». Αλέξανδρος Iσαρης, «Βίνκελμαν ή Το Πεπρωμένο» Τάσος Καλούτσας, «Η ωραιότερη μέρα της». Λένα Κιτσοπούλου, «Μεγάλοι δρόμοι». Γιώργος Κυπραίος, «Αλεξάνδρεια, τέλος εποχής». Αχιλλέας, Κυριακίδης «Κωμωδία». Χρήστος Οικονόμου, «Κάτι θα γίνει, θα δεις». Ελεωνόρα Σταθοπούλου, «Καλό αίμα, κακό αίμα».
Η κατηγορία σημειώνεται πως διανύει μία «από τις πιο ανθηρές περιόδους της» για τον λόγο ότι «κατά την τελευταία εικοσαετία οι νέες αφηγηματικές τεχνικές ευνοούν τις μικρές φόρμες και δανείζονται πολύ συχνά μέσα έκφρασης και γλώσσες από άλλες τέχνες».
Οσο για την ποίηση, η λίστα περιέχει τα ονόματα και τα έργα:
Νάσος Βαγενάς, «Στη νήσο των Μακάρων». Γιώργος Βέης, «Μετάξι στον κήπο». Γιώργος Βέλτσος, «Ανάποδα οδεύει ο δολοφόνος». Σταύρος Ζαφειρίου, «Ενοχικόν. Ο μονόλογος ενός δράστη». Χριστόφορος Λιοντάκης, «Στο τέρμα της πλάνης». Γιώργος Μαρκόπουλος, «Κρυφός κυνηγός». Κώστας Μαυρουδής, «Τέσσερις εποχές». Ευτυχία Παναγιώτου,
«Μαύρη Μωραλίνα». Δήμητρα Χριστοδούλου, «Πώς αυτοκτονούν οι Ασσύριοι». Στην εποχή μας, που το μεγάλο κοινό έχει κερδηθεί ολοσχερώς από τη μεγάλη φόρμα, από τα πολυσέλιδα βιβλία, σημειώνεται ότι «η πυκνή γλώσσα της ποίησης παραμένει για σχετικά πολλούς και απαιτητικούς αναγνώστες η έξοδος προς τη μαγεία, προς το ασύλληπτο, προς το υποβλητικό».
Η κατηγορία «Λογοτεχνικό Δοκίμιο-Μελέτη» περιέχει τα έργα:
Στέση Αθήνη, «Oψεις της νεοελληνικής αφηγηματικής πεζογραφίας 1700-1830. Ο διάλογος με τις ελληνικές και ξένες παραδόσεις στη θεωρία και στην πράξη». Στυλιανός Αλεξίου, «Ελληνική λογοτεχνία: από τον Oμηρο στον 20ό αιώνα».
Βενετία Αποστολίδου. «Τραύμα και μνήμη, η πεζογραφία των πολιτικών προσφύγων». Φίλιππος Δρακονταειδής, «Λόγος ερειπίων». Σταύρος Ζουμπουλάκης, «Χριστιανοί στον δημόσιο χώρο, Πίστη ή πολιτιστική ταυτότητα». Βασίλης Καραποστόλης, «Διχασμός και Εξιλέωση. Περί πολιτικής ηθικής των Ελλήνων». Νίκος Παπαχριστόπουλος, «Το ψυχαναλυτικό ίχνος: Κείμενα για τη νέα ελληνική λογοτεχνία, Παπαδιαμάντης, Καζαντζάκης, Πεντζίκης, Εμπειρίκος». Γρηγόρης Πεντζίκης, «Το τέλος του μύθου. Οι μικρές εξιστορήσεις του Γιώργου Χειμωνά». Στέλιος Ράμφος, «Το αδιανόητο τίποτα. Φιλοκαλικά ριζώματα του νεοελληνικού μηδενισμού». Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, «Η επινόηση της ετερότητας. “Ταυτότητες” και “διαφορές” στην εποχή της παγκοσμιοποίησης» Αργύρης Χιόνης «O,τι περιγράφω με περιγράφει».
«Τα φαινόμενα της κρίσης είναι εντονότερα σ'Α αυτό τον χώρο της διανόησης», σημειώνεται για την παραπάνω κατηγορία και υπογραμμίζεται ότι οι «νέες ιδέες, όταν και όποτε υπάρχουν, δεν περνούν πια εύκολα στο ευρύτερο κοινό. Ωστόσο, ολοένα και περισσότερο, όπως φαίνεται και από τα δέκα βιβλία που προκρίθηκαν φέτος, εμφανίζονται ερευνητικές προσπάθειες που θέλουν να αναλύσουν την πολυπλοκότητα των σύγχρονων φαινομένων». Τα ονόματα που έχει η λίστα στην κατηγορία «Πρωτοεμφανιζόμενος Συγγραφέας» είναι τα εξής: Aννα Αφεντουλίδου, «Ελλείπον σημείο». Μιχάλης Γεννάρης «Πρίγκιπες και δολοφόνοι». Στέργια Κάββαλου, «Αλτσχάιμερ Trance». Λένα Καλλέργη, «Κήποι στην άμμο». Δώρα Κασκάλη «Στο τρένο». Μάρτυ Λάμπρου, «Κόπιτσες». Ανέστης Μελιδώνης, «Αστέρια από χαρτί». Βάσω Νικολοπούλου «Βασιλική» και Θοδωρής Ρακόπουλος «Φαγιούμ».
Η δημιουργία της λίστας για αυτή τη κατηγορία είναι και η πιο δύσκολη της επιτροπής, επειδή είναι η κατηγορία που χρειάζεται το «περισσότερο ψάξιμο, και, επίσης, είναι η κατηγορία όπου η βοήθεια από τη μεριά της κριτικής βιβλίου είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη».
Στη κατηγορία «Εικονογραφημένο Παιδικό Βιβλίο» υποψήφιοι είναι: Μαρία Αγγελίδου (κείμενο), Δημητρίου Γιώργος (εικονογράφηση) «Το βιβλίο των πειρατών» Αγγελική Δαρλάση (κείμενο), Iρις Σαμαρτζή (εικονογράφηση), «Το δέντρο που είχε φτερά». Φίλια Δενδρινού (κείμενο) «Το καπέλο του καλλιτέχνη Βίνσεντ βαν Γκογκ».
Λίλη Λαμπρέλλη (κείμενο), Φωτεινή Στεφανίδη (εικονογράφηση) «Το Κρυμμένο Νερό». Σούλα Μητακίδου, Ευαγγελία Τρέσσου (κείμενο), Βέττας Απόστολος (εικονογράφηση) «Η Μαίρη Πινέζα». Σύρμω Μιχαήλ (κείμενο), Δεληβοριά Μυρτώ (εικονογράφηση) «Ξένοι στο Αιγαίο». Χρήστος Μπουλώτης (κείμενο), Βασίλης Παπατσαρούχας (εικονογράφηση) «Τα πολύτιμα σκουπίδια του κυρίου Νο». Αντώνης Παπαθεοδούλου (κείμενο), Μυρτώ Δεληβοριά (εικονογράφηση) «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο».
Κώστας Χαραλάς (κείμενο), Ντανιέλα Σταματιάδη (εικονογράφηση) «Το κουτί του θυμού». Κυριάκος Χαρίτος (κείμενο), Ντανιέλα Σταματιάδη (εικονογράφηση), «Το βιβλίο των δικών σου Χριστουγέννων».
Η κατηγορία «Λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά» περιλαμβάνει: Τζένη Θεοφανοπούλου «Χωρίς τη μαμά μου».
Μάνος Κοντολέων, «Ανίσχυρος άγγελος». Λίνα Λυχναρά, «Τα άλογα της πράσινης κοιλάδας». Κωστής Μακρής, «Ο Πιοζ Νάμε και οι πέντε γάτες». Φίλιππος Μανδηλαράς, «Κάπου ν' ανήκεις». Δέσποινα Νικάνδρου, «Δίδυμα όνειρα σε μαύρο ροζ».
Μαρία Παπαγιάννη, «Το δέντρο το μονάχο». Ελένη Πριοβόλου, «Τσόκο Μπλοκ». Ελένη Σαραντίτη, «Η καλεσμένη των Χριστουγέννων». Ελένη Σβορώνου, «Στον αστερισμό των διδύμων». Στην τελετή απονομής έχουν κληθεί να παραστούν άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών.
ΠΡΕΖΑ TV
3-5-2011
Οι επιτροπές των βραβείων έκριναν το σύνολο της βιβλιοπαραγωγής του 2010 αντλώντας το υλικό από τους κοινούς καταλόγους της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ και του «Διαβάζω».
Kάθε μέλος της επιτροπής αξιολογεί τα βιβλία με σειρά προτίμησης ενώ η ψηφοφορία είναι μυστική.
Η κριτική επιτροπή για τις κατηγορίες: μυθιστόρημα, διήγημα - νουβέλα, λογοτεχνικό δοκίμιο - μελέτη, ποίηση, πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα αποτελείται από τους:
Ευριπίδη Γαραντούδη, Αλέξη Ζήρα, Κατερίνα Κωστίου, Χριστίνα Ντουνιά, Μανώλη Πιμπλή και Λίζυ Τσιριμώκου.
Η κριτική επιτροπή για το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο και το λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά αποτελείται από τους:
Διαμάντη Αναγνωστοπούλου, Πόλυ Βασιλάκη, Σούλα Οικονομίδου, Γιάννη Παπαδάτο και Γιώργο Παπαντωνάκη.
«Αν και διανύουμε περίοδο κρίσης, είμαστε συνειδητά αισιόδοξοι. Τα σχέδιά μας αντί να μικραίνουν, πληθαίνουν», τόνισε χθες ο διευθυντής του περιοδικού «Διαβάζω», Γιάννης Μπασκόζος. Φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού η τέχνη θα βραβεύεται με τέχνη. Συγκεκριμένα τα βραβεία είναι ζωγραφικά έργα των εικαστικών Μιχάλη Αμάραντου, Θανάση Μακρή, Κώστα Νταούλα και Γιώργου Σπυρόπουλου, χορηγία του Μουσείου Φρυσίρα, και συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ έκαστο –διπλάσιο από πέρσι– χορηγία του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Eργων Λόγου.
Υποψήφια έργα για τον τομέα του Μυθιστορήματος είναι: Κώστας Ακρίβος, «Ποιος θυμάται τον Αλφόνς». Λένα Διβάνη, «Eνα πεινασμένο στόμα». Μάρω Δούκα «Το δίκιο είναι ζόρικο πολύ». Τάκης Θεοδωρόπουλος «Το ξυπόλητο σύννεφο». Ιωάννα Καρυστιάνη, «Τα σακιά». Θωμάς Κοροβίνης, «Ο γύρος του θανάτου». Γιάννης Μακριδάκης, «Hλιος με δόντια». Αμάντα Μιχαλοπούλου, «Πώς να κρυφτείς». Σοφία Νικολαΐδου, «Απόψε δεν έχουμε φίλους». Μιλτιάδης Χατζόπουλος, «Οπερατικός».
Oπως σημειώνει η κριτική επιτροπή: «Το μυθιστόρημα του 2010 έχει γίνει σε πολλές περιπτώσεις ιδιαίτερα στοχαστικό, με την ανάπτυξη σκέψεων και προβληματισμών για την πολιτική, έχει αποβάλει την αφέλεια και τον αυθορμητισμό που το διέκριναν ως ακόμα τη δεκαετία του '80, και ταυτόχρονα βάζει με πιο απαιτητικό τρόπο στον σύγχρονο αναγνώστη ερωτήματα για πράγματα που νόμιζε λυμένα ή ότι τα είχε αφήσει πίσω του». Στην κατηγορία «Διήγημα-Νουβέλα» η λίστα περιέχει τις εκδόσεις: Μιχάλης Γκανάς, «Γυναικών μικρές και πολύ μικρές ιστορίες». Τάσος Γουδέλης, «Η παρουσία». Aλκη Ζέη, «Σπανιόλικα παπούτσια και άλλες ιστορίες». Αλέξανδρος Iσαρης, «Βίνκελμαν ή Το Πεπρωμένο» Τάσος Καλούτσας, «Η ωραιότερη μέρα της». Λένα Κιτσοπούλου, «Μεγάλοι δρόμοι». Γιώργος Κυπραίος, «Αλεξάνδρεια, τέλος εποχής». Αχιλλέας, Κυριακίδης «Κωμωδία». Χρήστος Οικονόμου, «Κάτι θα γίνει, θα δεις». Ελεωνόρα Σταθοπούλου, «Καλό αίμα, κακό αίμα».
Η κατηγορία σημειώνεται πως διανύει μία «από τις πιο ανθηρές περιόδους της» για τον λόγο ότι «κατά την τελευταία εικοσαετία οι νέες αφηγηματικές τεχνικές ευνοούν τις μικρές φόρμες και δανείζονται πολύ συχνά μέσα έκφρασης και γλώσσες από άλλες τέχνες».
Οσο για την ποίηση, η λίστα περιέχει τα ονόματα και τα έργα:
Νάσος Βαγενάς, «Στη νήσο των Μακάρων». Γιώργος Βέης, «Μετάξι στον κήπο». Γιώργος Βέλτσος, «Ανάποδα οδεύει ο δολοφόνος». Σταύρος Ζαφειρίου, «Ενοχικόν. Ο μονόλογος ενός δράστη». Χριστόφορος Λιοντάκης, «Στο τέρμα της πλάνης». Γιώργος Μαρκόπουλος, «Κρυφός κυνηγός». Κώστας Μαυρουδής, «Τέσσερις εποχές». Ευτυχία Παναγιώτου,
«Μαύρη Μωραλίνα». Δήμητρα Χριστοδούλου, «Πώς αυτοκτονούν οι Ασσύριοι». Στην εποχή μας, που το μεγάλο κοινό έχει κερδηθεί ολοσχερώς από τη μεγάλη φόρμα, από τα πολυσέλιδα βιβλία, σημειώνεται ότι «η πυκνή γλώσσα της ποίησης παραμένει για σχετικά πολλούς και απαιτητικούς αναγνώστες η έξοδος προς τη μαγεία, προς το ασύλληπτο, προς το υποβλητικό».
Η κατηγορία «Λογοτεχνικό Δοκίμιο-Μελέτη» περιέχει τα έργα:
Στέση Αθήνη, «Oψεις της νεοελληνικής αφηγηματικής πεζογραφίας 1700-1830. Ο διάλογος με τις ελληνικές και ξένες παραδόσεις στη θεωρία και στην πράξη». Στυλιανός Αλεξίου, «Ελληνική λογοτεχνία: από τον Oμηρο στον 20ό αιώνα».
Βενετία Αποστολίδου. «Τραύμα και μνήμη, η πεζογραφία των πολιτικών προσφύγων». Φίλιππος Δρακονταειδής, «Λόγος ερειπίων». Σταύρος Ζουμπουλάκης, «Χριστιανοί στον δημόσιο χώρο, Πίστη ή πολιτιστική ταυτότητα». Βασίλης Καραποστόλης, «Διχασμός και Εξιλέωση. Περί πολιτικής ηθικής των Ελλήνων». Νίκος Παπαχριστόπουλος, «Το ψυχαναλυτικό ίχνος: Κείμενα για τη νέα ελληνική λογοτεχνία, Παπαδιαμάντης, Καζαντζάκης, Πεντζίκης, Εμπειρίκος». Γρηγόρης Πεντζίκης, «Το τέλος του μύθου. Οι μικρές εξιστορήσεις του Γιώργου Χειμωνά». Στέλιος Ράμφος, «Το αδιανόητο τίποτα. Φιλοκαλικά ριζώματα του νεοελληνικού μηδενισμού». Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, «Η επινόηση της ετερότητας. “Ταυτότητες” και “διαφορές” στην εποχή της παγκοσμιοποίησης» Αργύρης Χιόνης «O,τι περιγράφω με περιγράφει».
«Τα φαινόμενα της κρίσης είναι εντονότερα σ'Α αυτό τον χώρο της διανόησης», σημειώνεται για την παραπάνω κατηγορία και υπογραμμίζεται ότι οι «νέες ιδέες, όταν και όποτε υπάρχουν, δεν περνούν πια εύκολα στο ευρύτερο κοινό. Ωστόσο, ολοένα και περισσότερο, όπως φαίνεται και από τα δέκα βιβλία που προκρίθηκαν φέτος, εμφανίζονται ερευνητικές προσπάθειες που θέλουν να αναλύσουν την πολυπλοκότητα των σύγχρονων φαινομένων». Τα ονόματα που έχει η λίστα στην κατηγορία «Πρωτοεμφανιζόμενος Συγγραφέας» είναι τα εξής: Aννα Αφεντουλίδου, «Ελλείπον σημείο». Μιχάλης Γεννάρης «Πρίγκιπες και δολοφόνοι». Στέργια Κάββαλου, «Αλτσχάιμερ Trance». Λένα Καλλέργη, «Κήποι στην άμμο». Δώρα Κασκάλη «Στο τρένο». Μάρτυ Λάμπρου, «Κόπιτσες». Ανέστης Μελιδώνης, «Αστέρια από χαρτί». Βάσω Νικολοπούλου «Βασιλική» και Θοδωρής Ρακόπουλος «Φαγιούμ».
Η δημιουργία της λίστας για αυτή τη κατηγορία είναι και η πιο δύσκολη της επιτροπής, επειδή είναι η κατηγορία που χρειάζεται το «περισσότερο ψάξιμο, και, επίσης, είναι η κατηγορία όπου η βοήθεια από τη μεριά της κριτικής βιβλίου είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη».
Στη κατηγορία «Εικονογραφημένο Παιδικό Βιβλίο» υποψήφιοι είναι: Μαρία Αγγελίδου (κείμενο), Δημητρίου Γιώργος (εικονογράφηση) «Το βιβλίο των πειρατών» Αγγελική Δαρλάση (κείμενο), Iρις Σαμαρτζή (εικονογράφηση), «Το δέντρο που είχε φτερά». Φίλια Δενδρινού (κείμενο) «Το καπέλο του καλλιτέχνη Βίνσεντ βαν Γκογκ».
Λίλη Λαμπρέλλη (κείμενο), Φωτεινή Στεφανίδη (εικονογράφηση) «Το Κρυμμένο Νερό». Σούλα Μητακίδου, Ευαγγελία Τρέσσου (κείμενο), Βέττας Απόστολος (εικονογράφηση) «Η Μαίρη Πινέζα». Σύρμω Μιχαήλ (κείμενο), Δεληβοριά Μυρτώ (εικονογράφηση) «Ξένοι στο Αιγαίο». Χρήστος Μπουλώτης (κείμενο), Βασίλης Παπατσαρούχας (εικονογράφηση) «Τα πολύτιμα σκουπίδια του κυρίου Νο». Αντώνης Παπαθεοδούλου (κείμενο), Μυρτώ Δεληβοριά (εικονογράφηση) «Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο».
Κώστας Χαραλάς (κείμενο), Ντανιέλα Σταματιάδη (εικονογράφηση) «Το κουτί του θυμού». Κυριάκος Χαρίτος (κείμενο), Ντανιέλα Σταματιάδη (εικονογράφηση), «Το βιβλίο των δικών σου Χριστουγέννων».
Η κατηγορία «Λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά» περιλαμβάνει: Τζένη Θεοφανοπούλου «Χωρίς τη μαμά μου».
Μάνος Κοντολέων, «Ανίσχυρος άγγελος». Λίνα Λυχναρά, «Τα άλογα της πράσινης κοιλάδας». Κωστής Μακρής, «Ο Πιοζ Νάμε και οι πέντε γάτες». Φίλιππος Μανδηλαράς, «Κάπου ν' ανήκεις». Δέσποινα Νικάνδρου, «Δίδυμα όνειρα σε μαύρο ροζ».
Μαρία Παπαγιάννη, «Το δέντρο το μονάχο». Ελένη Πριοβόλου, «Τσόκο Μπλοκ». Ελένη Σαραντίτη, «Η καλεσμένη των Χριστουγέννων». Ελένη Σβορώνου, «Στον αστερισμό των διδύμων». Στην τελετή απονομής έχουν κληθεί να παραστούν άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών.
ΠΡΕΖΑ TV
3-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου