Πέμπτη, Μαΐου 19, 2011

ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΕ ΙΟΝΙΟ ΚΑΙ ΚΡΗΤΗ

ΕΤΣΙ ΚΙ'ΑΛΛΙΩΣ ΜΕ ΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΥΛΗΣΕΙ...ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕ ΤΙ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ....

Την επόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών για ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου σε Ιόνιο και Νότια Κρήτη, ανέφερε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γ. Μανιάτης, απαντώντας σε ερωτήσεις στο πλαίσιο του συνεδρίου του Εκόνομιστ.

    "Ό, τι έχει λεχθεί τα τελευταία 15 χρόνια για τα κοιτάσματα πετρελαίου στην Ελλάδα θα κριθεί από την πραγματικότητα σε ελάχιστους μήνες", ανέφερε ο υφυπουργός. "Θα ξέρουμε αν έχουμε, πού και πόσο με ακρίβεια και αξιοπιστία. Δεν θέλω να θεωρήσει κανείς ότι η Ελλάδα θα λύσει το πρόβλημα του χρέους της βρίσκοντας πετρέλαιο. Δεν θα πάμε τον πήχυ εκεί που δεν το επιτρέπει ούτε το πιο αισιόδοξο σενάριο", τόνισε ο ίδιος.



    Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις, ο κ. Μανιάτης ανέφερε εξάλλου ότι σε λίγες εβδομάδες θα ανακοινωθούν οι ανάδοχοι για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα τέσσερα γεωθερμικά πεδία που τέθηκαν σε διαγωνισμό καθώς και ότι τα κοιτάσματα ουρανίου στο Κιλκίς και το Παρανέστι της Δράμας είναι υπαρκτά μεν, αλλά σύμφωνα με το ΙΓΜΕ δεν είναι οικονομικά εκμεταλλεύσιμα. Ωστόσο, έχει δοθεί εντολή να επαναξιολογηθούν όλα τα δεδομένα, καθώς επιλογή της κυβέρνησης είναι να αξιοποιήσουμε το σύνολο του ορυκτού πλούτου της χώρας.

    Στο "πάνελ" για τους αγωγούς φυσικού αερίου που σχεδιάζονται στην περιοχή, ο αντιπρόεδρος και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σ. Παλαιογιάννης ανήγγειλε την κατασκευή νέου σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Βόρειο Ελλάδα. Όπως είπε, εξετάζεται αν ο σταθμός θα είναι χερσαίος ή πλωτός και θα έχει εξαγωγικό χαρακτήρα, με στόχο τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων. Η ΔΕΠΑ διαθέτει ήδη σταθμό LNG στη νησίδα Ρεβυθούσα, ανοιχτά των Μεγάρων, όπου εισάγεται με πλοία και αποθηκεύεται υγροποιημένο φυσικό αέριο, αεριοποιείται και διοχετεύεται μέσω αγωγού στο εθνικό δίκτυο.

    "Ο σταθμός αυτός, σε συνδυασμό με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό και τους αγωγούς προς Ρουμανία, Σερβία και Ουγγαρία μπορεί να διοχετεύσει αέριο μέχρι την καρδιά της Ευρώπης, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα", ανέφερε ο κ. Παλαιογιάννης. Σημειώνεται ότι η υπόγεια αποθήκη περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και χθες ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών η πρόσληψη συμβούλου για την εξέλιξη της διαδικασίας.

    Την τεχνική και οικονομική ωριμότητα του αγωγού Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας επεσήμανε στην ομιλία του ο κ. Elio Ruggeri, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ποσειδών (κοινή εταιρία της ΔΕΠΑ και της Ιταλικής Edison) που θα κατασκευάσει το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού Ελλάδας - Ιταλίας. Όπως είπε, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωγού ταιριάζουν απόλυτα με τα δεδομένα του κοιτάσματος Σαχ- Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν που είναι η πιθανότερη πηγή τροφοδοσίας του έργου. Προϋπόθεση, βέβαια, τόνισε ο κ. Ruggeri, είναι να κλείσει η συμφωνία με το Αζερμπαϊτζάν. Τόνισε ακόμη ότι η υλοποίηση του ITGI δεν αποκλείει, αντίθετα διευκολύνει στο μέλλον, την κατασκευή νέων, μεγαλύτερων αγωγών όπως ο Ναμπούκο.

    Ο κ. Ruggeri ανέφερε επίσης ότι αυτή τη στιγμή η εταιρία βρίσκεται σε διαδικασία οριστικοποίησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και ζήτησε την έγκριση του ΥΠΕΚΑ ως το τέλος του χρόνου.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της TAP (Trans Adriatic Pipeline) κ. Kjetil Tungland υποστήριξε τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου αγωγού καθώς ακολουθεί το συντομότερο δρόμο από την Κασπία προς τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, ο αγωγός TAP θα διέρχεται μέσω Ελλάδας και Αλβανίας και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω υποθαλάσσιου αγωγού στην Αδριατική.

    Τέλος, ο Jordan Georgiev πρόεδρος της εταιρίας του αγωγού διασύνδεσης Ελλάδας - Βουλγαρίας (στην οποία μετέχουν βουλγαρικές εταιρίες, η ΔΕΠΑ και η Edison) επεσήμανε ότι το έργο συγκεντρώνει ισχυρή πολιτική υποστήριξη από τις κυβερνήσεις των τριών χωρών και θα οδηγήσει σε σημαντική διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου της περιοχής και ανταγωνισμό στο επίπεδο των τιμών. Ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα σε πρώτη φάση 3 δισ. κυβικών μέτρων και 5 δισ. σε επόμενη φάση, καθώς και δυνατότητα αντίστροφης ροής.

ΠΡΕΖΑ TV
19-5-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: