Στο «κόκκινο» βρίσκονται τα έργα κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόµων σε όλη την Ελλάδα, καθώς, όπως παραδέχονται στελέχη του υπουργείου Υποδοµών, οι διαπραγµατεύσεις µε τις τράπεζες – που έχουν διακόψει τη χρηµατοδότηση των έργων – βρίσκονται σε οριακό σηµείο. Ταυτόχρονα στον αέρα είναι και η µείωση των τιµών των διοδίων, αφού «πάνε µαζί µε τη συνέχιση των έργων».
«Το τελευταίο διάστηµα οι τράπεζες έχουν στυλώσει τα πόδια επειδή θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιµα», λένε πηγές του υπουργείου Υποδοµών.
Ετσι – αν στο µεταξύ δεν αλλάξει κάτι – είναι πολύ δύσκολο να ισχύσουν µειώσεις στα διόδια από τα τέλη Ιουνίου, όπως διέρρεαν πριν από µέρες από το Υποδοµών. Σε ό,τι αφορά τα διόδια, το ∆ηµόσιο αναλαµβάνει το κόστος της µείωσης για τα επόµενα 3 χρόνια. Και παράλληλα διασφαλίζει σε πρώτη φάση ποσό 500 εκατοµµυρίων ευρώ από τον προϋπολογισµό, το οποίο θα λειτουργήσει ως εγγύηση για τη χρηµατοδότηση των έργων 6-8 µηνών, µέχρις ότου αναλάβει ρόλο η εταιρεία ειδικού σκοπού Ελληνικοί Αυτοκινητόδροµοι, η οποία θα ιδρυθεί µε προίκα τα µελλοντικά έσοδα (20 δισ. ευρώ) από τα διόδια, που θα παρέχει τις εγγυήσεις για τις χρηµατοδοτήσεις.
Ωστόσο, όπως λένε στελέχη των κοινοπραξιών, οι τράπεζες θεωρούν ότι µέχρι στιγµής δεν είναι διασφαλισµένες ότι θα πάρουν τα χρήµατά τους για το Μεσοπρόθεσµο Πρόγραµµα που ανακοίνωσε λίγο πριν από το Πάσχα η κυβέρνηση.
Υπενθυµίζεται ότι η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα είναι µείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασµένα τµήµατα των αυτοκινητοδρόµων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη µείωση 50% για τα υπό κατασκευή τµήµατα. Η πρόταση περιλαµβάνει ακόµη την αλλαγή χάραξης τµηµάτων των αυτοκινητοδρόµων που έχουν µπλοκάρει λόγω των αποφάσεων του Συµβουλίου της Επικρατείας. Αν σταµατήσουν τα έργα, το ∆ηµόσιο θα πρέπει να καταβάλει ως αποζηµίωση 2,5 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγµής έχουν σταµατήσει τα έργα στον αυτοκινητόδροµο Κορίνθου - Πάτρας και στα Τέµπη, ενώ έχουν σταµατήσει οι εργολαβίες του ∆ηµοσίου στο Πέταλο Μαλιακού (στην παράκαµψη Στυλίδας και Λαµίας).
Την ίδια ώρα είναι µπλοκαρισµένα τα έργα στην Ιόνια Οδό (στην περιοχή Κλόκοβα), στον ηµικόµβο Μιντιλογλίου (στην Αχαΐα), στον υγροβιότοπο Καϊάφα (θα πρέπει να απενταχθούν µε απόφαση του ΣΤΕ 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό) και στον Ε-65 (τον αυτοκινητόδροµο που συνδέει την ΠΑΘΕ µε την Εγνατία), όπου το ΣΤΕ έχει αποφασίσει προσωρινή παύση των εργασιών για 42 χιλιόµετρα.
ΠΡΕΖΑ TV
27-5-2011
«Το τελευταίο διάστηµα οι τράπεζες έχουν στυλώσει τα πόδια επειδή θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιµα», λένε πηγές του υπουργείου Υποδοµών.
Ετσι – αν στο µεταξύ δεν αλλάξει κάτι – είναι πολύ δύσκολο να ισχύσουν µειώσεις στα διόδια από τα τέλη Ιουνίου, όπως διέρρεαν πριν από µέρες από το Υποδοµών. Σε ό,τι αφορά τα διόδια, το ∆ηµόσιο αναλαµβάνει το κόστος της µείωσης για τα επόµενα 3 χρόνια. Και παράλληλα διασφαλίζει σε πρώτη φάση ποσό 500 εκατοµµυρίων ευρώ από τον προϋπολογισµό, το οποίο θα λειτουργήσει ως εγγύηση για τη χρηµατοδότηση των έργων 6-8 µηνών, µέχρις ότου αναλάβει ρόλο η εταιρεία ειδικού σκοπού Ελληνικοί Αυτοκινητόδροµοι, η οποία θα ιδρυθεί µε προίκα τα µελλοντικά έσοδα (20 δισ. ευρώ) από τα διόδια, που θα παρέχει τις εγγυήσεις για τις χρηµατοδοτήσεις.
Ωστόσο, όπως λένε στελέχη των κοινοπραξιών, οι τράπεζες θεωρούν ότι µέχρι στιγµής δεν είναι διασφαλισµένες ότι θα πάρουν τα χρήµατά τους για το Μεσοπρόθεσµο Πρόγραµµα που ανακοίνωσε λίγο πριν από το Πάσχα η κυβέρνηση.
Υπενθυµίζεται ότι η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα είναι µείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασµένα τµήµατα των αυτοκινητοδρόµων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη µείωση 50% για τα υπό κατασκευή τµήµατα. Η πρόταση περιλαµβάνει ακόµη την αλλαγή χάραξης τµηµάτων των αυτοκινητοδρόµων που έχουν µπλοκάρει λόγω των αποφάσεων του Συµβουλίου της Επικρατείας. Αν σταµατήσουν τα έργα, το ∆ηµόσιο θα πρέπει να καταβάλει ως αποζηµίωση 2,5 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγµής έχουν σταµατήσει τα έργα στον αυτοκινητόδροµο Κορίνθου - Πάτρας και στα Τέµπη, ενώ έχουν σταµατήσει οι εργολαβίες του ∆ηµοσίου στο Πέταλο Μαλιακού (στην παράκαµψη Στυλίδας και Λαµίας).
Την ίδια ώρα είναι µπλοκαρισµένα τα έργα στην Ιόνια Οδό (στην περιοχή Κλόκοβα), στον ηµικόµβο Μιντιλογλίου (στην Αχαΐα), στον υγροβιότοπο Καϊάφα (θα πρέπει να απενταχθούν µε απόφαση του ΣΤΕ 25 χιλιόµετρα στο τµήµα Πύργος - Καλό Νερό) και στον Ε-65 (τον αυτοκινητόδροµο που συνδέει την ΠΑΘΕ µε την Εγνατία), όπου το ΣΤΕ έχει αποφασίσει προσωρινή παύση των εργασιών για 42 χιλιόµετρα.
ΠΡΕΖΑ TV
27-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου