Μόλις πέντε μονοπώλια καρπώνονται το 50% της αγοράς αλλαντικών και κρεατοσκευασμάτων. Αυτό προκύπτει από σχετική κλαδική μελέτη της ICAP, σύμφωνα με την οποία η συγκέντρωση και η μονοπώληση καλά κρατεί, με ένα μεγάλο αριθμό μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις από την άλλη μεριά να προσπαθούν να επιβιώσουν με τους όρους του σκληρού ανταγωνισμού που επιβάλλουν μια χούφτα μονοπώλια.
Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλλαντικών αυξήθηκε οριακά την πενταετία 2005-2009 με μέσο ετήσιο ρυθμό το 0,76%. Το 2009 αυξήθηκε κατά 2,2% σε σχέση με το 2008, χρονιά κατά την οποία είχε υποχωρήσει κατά 1% σε σύγκριση με το 2007. Το ίδιο διάστημα, 2005-2009, η αγορά κρεατοσκευασμάτων παρουσίασε αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό 3,11% με πιο έντονους ρυθμούς αύξησης το 2008 κατά 4,9% και το 2009 κατά 5,5%. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αλλαντικών και κονσερβών κρέατος κατέχει η κατηγορία «πάριζα - μορταδέλα» με ποσοστό 27%, ακολουθούν οι κατηγορίες «ζαμπόν» και «αλλαντικά πουλερικών». Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς κρεατοσκευασμάτων εξακολουθεί να καλύπτεται από παρασκευάσματα χοιρινού και μοσχαρίσιου κρέατος και κυρίως από προϊόντα όπως σουβλάκι, γύρος και μπιφτέκι.
Η διαθεσιμότητα και η ποιότητα της πρώτης ύλης επηρεάζει άμεσα το σχετικό κλάδο, όπως είναι αναμενόμενο. Ο κύριος όγκος του κρέατος είναι εισαγόμενος, ενώ μεγάλες μονάδες έχουν συστήσει δικές τους κτηνοτροφικές μονάδες για να πετυχαίνουν μικρότερο κόστος.
ΠΡΕΖΑ TV
18-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου