Τη δηµιουργία στην Αττική τουλάχιστον 20 εταιρειών ταξί που θα µπορούν νασυγκεντρώσουν έως 675 άδειες ταξί η καθεµία, προβλέπει το τελικό σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τη λειτουργία των Επιβατικών ∆ηµόσιας Χρήσης (Ε∆Χ) αυτοκινήτων.
Το σχέδιο του Προεδρικού ∆ιατάγµατος για τα ταξί που υπέγραψε χτες ο υπουργός Μεταφορών ∆ηµήτρης Ρέππας καθιερώνει και στη χώρα µας την κυκλοφορία µικρών βαν 7-9 θέσεων, τα οποία θα έχουν διαφορετικό χρώµα και θα λειτουργούν χωρίς ταξίµετρο και µε προσυµφωνηµένο µίσθωµα.
Επίσης, µε το Π.∆. αλλάζει ο τρόπος απόκτησης της άδειας και πρόσβασης στο επάγγελµα του ταξιτζή, ενώ ανοίγει ο δρόµος για τη χορήγηση και νέων αδειών ταξί, κυρίως σε περιοχές της περιφέρειας στις οποίες, βάσει πληθυσµιακών κριτηρίων, σήµερα δεν υπάρχει ο προβλεπόµενος αριθµός ταξί.
Συγκεκριµένα, στην Αθήνα θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν δυόµισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους, ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα θα κυκλοφορούν δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Οι ανάγκες κάθε περιφέρειας θα επανεξετάζονται ανά τριετία. Ειδικά για την Αθήνα δεν προκύπτει ζήτηµα νέων αδειών, καθώς ήδη η αναλογία σήµερα είναι περίπου τέσσερα ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Ωστόσο, το υπουργείο διευκρινίζει ότι δεν προβλέπεται µείωση των αδειών.
ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ. Οι αλλαγές αυτές, σύµφωνα µε τον κ. Ρέππα, αποτελούν µέρος µιας ολοκληρωµένης πολιτικής παρέµβασης για τον κλάδο των ταξί, ενώ εντός του καλοκαιριού θα ακολουθήσουν και νέες ρυθµίσεις που θα αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των ταξί. Συγκεκριµένα, πρόκειται να καταρτιστεί νέος κανονισµός λειτουργίας για τα ταξί και να αναµορφωθούν τα διοικητικά πρόστιµα για τις παραβάσεις των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί.
«∆εν πρόκειται για απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, καθώς ήδη στην Ελλάδα ο αριθµός των οχηµάτων είναι πολύ µεγάλος, αλλά για ρύθµιση της λειτουργίας της αγοράς, µε στό χο να αναβαθµιστούν οι παρεχόµενες από τα ταξί υπηρεσίες και να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες στην Αττική», διευκρινίζει το υπουργείο Μεταφορών.
Σύµφωνα µε το Π.∆., αίρονται οι περιορισµοί ως προς τις νοµικές µορφές εκµετάλλευσης αδειών ταξί. Ετσι, φυσικά πρόσωπα και πάσης φύσεως εταιρείες (Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε., Ε.Ε.) θα µπορούν πλέον να αγοράζουν άδειες ταξί. Για την αποτροπή ολιγοπωλίων - µονοπωλίων, ανά έδρα, δεν θα επιτρέπεται να ξεπερνιέται ένα συγκεκριµένο ποσοστό συγκέντρωσης αδειών. Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κάθε εταιρεία µπορεί να συγκεντρώσει έως το 5% των υφιστάµενων αδειών, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα έως το 10%.
Ακόµα, µε το Π.∆. προβλέπονται η αλλαγή έδρας στα ταξί και η επέκταση της περιοχής λειτουργίας τους, εφόσον υπάρχει υπερτοπική υποδοµή (λιµάνι, αεροδρόµιο κ.λπ.) ή η περιοχή διευρύνεται άµεσα (κυρίως τουριστικές περιοχές). Στα µεγάλα µητροπολιτικά κέντρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης παραµένουν οι υφιστάµενες µεγάλες έδρες, σε σύνδεση µε τις υπερτοπικές υποδοµές.
ΠΡΕΖΑ TV
10-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου