Σε ρηχά νερά συνεχίζει να κινείται η αγορά του αυτοκινήτου, καθώς η πτώση των πωλήσεων συνεχίστηκε και τον Μάιο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν στις 10.076 μονάδες, καταγράφοντας πτώση 15,5% σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο την πραγματική εικόνα της αγοράς αποδεικνύουν οι επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου του 2011. Ταξινομήθηκαν μόλις 45.534 οχήματα, έναντι των 83.741 μονάδων του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου, σημειώνοντας ποσοστιαία πτώση 45,6%!
Η σημαντική αυτή επιβράδυνση, και μάλιστα σε μια περίοδο που είναι σε ισχύ πρόγραμμα απόσυρσης, καταδεικνύει αφενός την κακή ψυχολογία των υποψήφιων αγοραστών που μεταθέτουν την πρόθεσή τους επ' αόριστον λόγω οικονομικής και εργασιακής αβεβαιότητας και αφετέρου το μείζον πρόβλημα της αγοράς που είναι η έλλειψη ρευστού.
Mε το σταγονόμετρο
Οπως αποκαλύπτει στην "Οικονομία" στέλεχος μεγάλης εμπορικής τράπεζας, "οι εγκρίσεις δανείων για αγορά ΙΧ δυσκολεύουν όλο και περισσότερο και περνούν κυριολεκτικά από κόσκινο. Ελάχιστα είναι τα δάνεια που δίδονται και για να συμβεί αυτό, ο αιτών θα πρέπει να μην έχει κανένα απολύτως βάρος από κάρτες, καταναλωτικά δάνεια και γενικά δυσμενή στοιχεία, αλλά και σοβαρά εισοδήματα".
Η κρίση έχει "βραχυκυκλώσει" και το πρόγραμμα της απόσυρσης, το οποίο σε ένα διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον, θα ήταν πιο αποτελεσματικό, κυρίως σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο απόσυρση/αγορά νέου ΙΧ.
Ετσι παρότι μέχρι και το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου έχουν αποσυρθεί (συνολικά για το 2011) 27.038 επιβατικά οχήματα και 837 φορτηγά, αριθμός διόλου αμελητέος για έναν κορεσμένο στόλο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σήμερα αυτοί που έχουν αποσύρει και έκαναν χρήση της επιδότησης υπολογίζονται σε δύο στους 10.
Αν αναρωτιέστε για την τύχη των "χαρτιών" της απόσυρσης, σας ενημερώνουμε ότι οι δικαιούχοι είτε γυρίζουν στους εμπόρους παζαρεύοντάς το σε μια τιμή που καταλήγει στα 300-400 ευρώ είτε το βάζουν αγγελία μήπως και πιάσουν κάποια καλύτερη τιμή από κάποιον ιδιώτη.
Ηδη η αγορά "βρίθει" από χαρτιά απόσυρσης, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου έμποροι, προκειμένου να απαλλαγούν από "δύσκολα" μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (συνήθως κυβισμού άνω των 2.000 κ.εκ., τζιπ, κ.λπ.), έχουν προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ιδιωτικής απόσυρσης, καθώς το μόνο που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι να τους μεταβιβάσει το δικαίωμα της απόσυρσης και να επωφεληθεί έκπτωσης μεγαλύτερης και από 2.000 ευρώ!
Μαύρη εργασία
Οσον αφορά τα λουκέτα στην αγορά, όσες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να μην κατεβάσουν ρολά, προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα λειτουργίας, στην? καλύτερη "κουρεύοντας" μισθούς και ωράρια (φημολογείται ότι πολύ γνωστός εξουσιοδοτημένος διανομέας υπερπολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων που εδρεύει στα Β. Προάστια έχει εφαρμόσει πρόγραμμα τριήμερης εργασίας την εβδομάδα στους εργαζομένους!) και στη χειρότερη με απολύσεις.
Μ' αυτά και μ' αυτά η μαύρη εργασία στον κλάδο αυτοκινήτου δίνει και παίρνει από άνεργα στελέχη που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους φαινομενικά "αμισθί", αλλά με "μαύρα", σε επιχειρήσεις εμπορίας.
ΕΜΠΟΡΟΙ
"Εκβιάζουν" δάνεια με πλαστά στοιχεία
Είναι πασιφανές πως σε μια αγορά που "δούλευε" κατά 80% με χρηματοδότηση, το πάγωμα των δανείων της αφαιρεί το οξυγόνο. Ετσι δεν πρέπει να αιφνιδιάσει κανέναν το γεγονός εάν τη δούμε ακόμη πιο κάτω...
Η έλειψη ρευστότητας προκαλεί πολλές "αρρυθμίες" και ευτράπελα από πελάτες που έχοντας "υπό μάλης" ένα ποσό των 15.000-20.000 ευρώ παζαρεύουν πολυτελή αυτοκίνητα διπλάσιας ή τριπλάσιας εμπορικής αξίας, "πατώντας" πάνω στην ανάγκη των εμπόρων για ζεστό χρήμα (πολλοί είναι εκείνοι που ενδίδουν προκειμένου να "ξεφορτωθούν" βαριά αυτοκίνητα, αλλά και να κλείσουν "τρύπες" καλύπτοντας επιταγές κ.λπ.), μέχρι και παραποίηση στοιχείων!
Το κόλπο
Οπως μας αποκάλυψε στέλεχος εμπορικής τράπεζας, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ψευδών οικονομικών στοιχείων στα αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων που κατατίθενται για τις εγκρίσεις δανείων, τα οποία έχουν αλλοιωθεί από εμπόρους, και μάλιστα εν αγνοία πελατών τους!
Προκειμένου να μη χαθεί η πώληση και μπροστά στη διαφαινόμενη απόρριψη από την τράπεζα μιας δήλωσης με χαμηλό εισόδημα, δεν διστάζουν να πλαστογραφήσουν στοιχεία ανεβάζοντας τον... πήχη, κάτι που γίνεται αντιληπτό σε έναν ενδελεχή έλεγχο από την τράπεζα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι αναμενόμενες και οι ανατροπές στις συνθήκες εργασίας.
ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ
nmertekis@pegasus.gr
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου