Νέοι κανόνες θα ισχύουν στο ευρωπαϊκό σήμα κυκλοφορίας για τα βαρέα φορτηγά, οι οποίοι θα τους υποχρεώνουν να πληρώνουν την «ευρωβινιέτα», ένα πρόσθετο τέλος για την ατμοσφαιρική και την ηχητική ρύπανση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πληρώνουν για τη ρύπανση του αέρα και την ηχορύπανση, μετά την έγκριση νέων κανόνων σχετικά με το ευρωπαϊκό σήμα τέλους κυκλοφορίας, την λεγόμενη «ευρωβινιέτα».
"Οι νέοι ενωσιακοί κανόνες θα στείλουν στις μεταφορικές εταιρείες το σωστό μήνυμα ως προς το κόστος, ώστε στη συνέχεια οι εν λόγω φορείς να επενδύσουν περισσότερο αποδοτικούς εφοδιασμούς και σε λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Επίσης, βοηθούν τα κράτη-μέλη στην καταπολέμηση της οδικής συμφόρησης, χάρη στη δυνατότητα διαφοροποίησης των τελών ανάλογα με την ώρα, ώστε να μειωθεί η οδική παρουσία βαριών φορτηγών σε περιόδους αιχμής", δήλωσε ο επίτροπος αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Σιμ Κάλας.
Οι μέχρι σήμερα κανόνες, τα κράτη-μέλη εξουσιοδοτούνται, αλλά δεν υποχρεώνονται να επιβάλλουν «τέλη χρέωσης» ή διόδια σε φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, υπό την προϋπόθεση ότι το μέτρο δεν εισάγει διακρίσεις και ότι τα τέλη καθορίζονται σε επίπεδο που δεν υπερβαίνει την κάλυψη των απολύτως απαραίτητων δαπανών για διατήρηση και αντικατάσταση της οδικής υποδομής.
Η "ευρωβινιέτα" θα εισπράττεται μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία προβλέπεται ότι εντός του 2012 θα έχουν καταστεί πλήρως διαλειτουργικά σε επίπεδο ΕΕ, ενώ στους μεταφορείς θα δίνεται απόδειξη στην οποία θα αναγράφεται το ποσό του τέλους εξωτερικού κόστους, ώστε να μπορούν να μετακυλήσουν το εν λόγω κόστος στους πελάτες τους.
Η "ευρωβινιέτα" θα ισχύει στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.
ΠΡΕΖΑ TV
7-6-2011
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πληρώνουν για τη ρύπανση του αέρα και την ηχορύπανση, μετά την έγκριση νέων κανόνων σχετικά με το ευρωπαϊκό σήμα τέλους κυκλοφορίας, την λεγόμενη «ευρωβινιέτα».
"Οι νέοι ενωσιακοί κανόνες θα στείλουν στις μεταφορικές εταιρείες το σωστό μήνυμα ως προς το κόστος, ώστε στη συνέχεια οι εν λόγω φορείς να επενδύσουν περισσότερο αποδοτικούς εφοδιασμούς και σε λιγότερο ρυπογόνα οχήματα. Επίσης, βοηθούν τα κράτη-μέλη στην καταπολέμηση της οδικής συμφόρησης, χάρη στη δυνατότητα διαφοροποίησης των τελών ανάλογα με την ώρα, ώστε να μειωθεί η οδική παρουσία βαριών φορτηγών σε περιόδους αιχμής", δήλωσε ο επίτροπος αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Σιμ Κάλας.
Οι μέχρι σήμερα κανόνες, τα κράτη-μέλη εξουσιοδοτούνται, αλλά δεν υποχρεώνονται να επιβάλλουν «τέλη χρέωσης» ή διόδια σε φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, υπό την προϋπόθεση ότι το μέτρο δεν εισάγει διακρίσεις και ότι τα τέλη καθορίζονται σε επίπεδο που δεν υπερβαίνει την κάλυψη των απολύτως απαραίτητων δαπανών για διατήρηση και αντικατάσταση της οδικής υποδομής.
Η "ευρωβινιέτα" θα εισπράττεται μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία προβλέπεται ότι εντός του 2012 θα έχουν καταστεί πλήρως διαλειτουργικά σε επίπεδο ΕΕ, ενώ στους μεταφορείς θα δίνεται απόδειξη στην οποία θα αναγράφεται το ποσό του τέλους εξωτερικού κόστους, ώστε να μπορούν να μετακυλήσουν το εν λόγω κόστος στους πελάτες τους.
Η "ευρωβινιέτα" θα ισχύει στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.
ΠΡΕΖΑ TV
7-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου