Σάββατο, Ιουλίου 09, 2011

ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ, ΑΠΗΛΛΑΓΗΣΑΝ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ -21 ΝΕΚΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ

«Μαϊμού» ήταν το λεωφορείο του ΚΤΕΛ στο οποίο επέβαιναν οι 21 άτυχοι μαθητές του λυκείου Μακροχωρίου που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα των Τεμπών τον Απρίλιο του 2003.Σε αυτό κατέληξαν δικαστές και ένορκοι του μεικτού ορκωτού δικαστηρίου Θεσσαλονίκης στη δίκη των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ημαθίας και δύο υπαλλήλων της διεύθυνσης συγκοινωνιών, οι οποίοι κατηγορήθηκαν ότι επέτρεψαν την κυκλοφορία του οχήματος παρότι ήταν παλιό και έπρεπε να είχε αποσυρθεί.

Το δικαστήριο αθώωσε τους δύο υπαλλήλους, με το σκεπτικό ότι ενήργησαν όπως προέβλεπε η σχετική εγκύκλιος και, όταν διαπίστωσαν ότι τα στοιχεία του λεωφορείου ήταν παραποιημένα, παρέπεμψαν την υπόθεση στον εισαγγελέα. Από την άλλη, τα μέλη του ΚΤΕΛ απηλλάγησαν, επειδή οι κατηγορίες που αντιμετώπιζαν μετατράπηκαν σε πλημμελήματα, τα οποία όμως παραγράφηκαν λόγω παρέλευσης πενταετίας.
«Οι γονείς αισθάνονται δικαιωμένοι, επειδή αποδείχτηκε πως το λεωφορείο ήταν παλιό και η χρήση του ήταν επικίνδυνη. Απογοητεύτηκαν όμως επειδή η διαδικασία της έρευνας έπρεπε να κινηθεί νωρίτερα από τις εισαγγελικές αρχές και η υπόθεση να φτάσει στο ακροατήριο πριν από την παραγραφή», επισήμανε, εκ μέρους των γονέων, ο συνήγορος πολιτικής αγωγής Δημήτρης Μπακρατσάς.
Η υπόθεση έφτασε στο ακροατήριο του κακουργιοδικείου ύστερα από αναφορά των γονέων, οι οποίοι διαπίστωσαν από την έκθεση των πραγματογνωμόνων πως ο αριθμός πλαισίου του μοιραίου οχήματος ήταν παραποιημένος. Από την έρευνα που έκαναν -και τα αποτελέσματα έγιναν δεκτά από το δικαστήριο- τα στοιχεία του οχήματος είχαν παραποιηθεί προκειμένου να παρουσιαστεί «νεότερο» και να του επιτραπεί η κυκλοφορία. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας προσκόμισαν και έγγραφο της εταιρείας κατασκευής, με το οποίο πιστοποιούνταν το μοντέλο και επιβεβαιωνόταν πως ήταν διαφορετικό και παλιότερο από αυτό που έγραφε η άδεια κυκλοφορίας.
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, αθωώθηκαν για την κατηγορία της πλαστογραφίας, επειδή προέκυψε πως αυτή τελέστηκε κατά τη διάρκεια της εισαγωγής του οχήματος από τη Γερμανία. Για την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών το δικαστήριο κατά πλειοψηφία έκρινε ότι τελέστηκε, χωρίς όμως να προκύπτει δόλος των κατηγορουμένων, και το μετέτρεψε σε πλημμέλημα. Το ίδιο αποφασίστηκε για το αδίκημα της χρήσης πλαστού. Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου απηλλάγησαν λόγω παραγραφής.

Του Κώστα Καντούρη-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΠΡΕΖΑ TV
9-7-2011

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

τι σημασια εχει ποσο παλιο ηταν το λεωφορειο? Αν ηταν καινουργιο δηλαδη η μελαμινες θα εκαναν πιο μικρη ζημια?
ο ενοχος εχει να κανει με το φορτηγο, τον τροπο που φορτωθηκε και δεθηκε το φορτιο, και πως οδηγουσε ο χασαπης που κραταγε το τιμονι...
τα αλλα ειναι δευτερευοντα και για καταναλωση.
Ενταξει παλιο το λεωφοριο αλλα τι να σου κανει οταν ασκειτε τοση βια επανω του, πραγμα που αν δεν γινοταν θα ειχε επιστρεψει στη βαση του.

ΥΓ και μια ερωτηση: ο οδηγος του φορτηγου συνεχιζει να κανει το ιδιο επαγγελμα?

Ανώνυμος είπε...

γιατι ξεραμε ΟΟΟΟΟΛΟΙ απο τη πρβτη στιγμη οτι θα γινοταν αυτο;;;;
κριμα στα παιδια που δεν ειναι μαζι μας πλεον..