Η «κανονιά» που έριξε η διαχειρίστρια εταιρεία των Applebee's στην Ελλάδα ακούστηκε χθες μέχρι την Αμερική. Δεκάδες ιστοσελίδες -όχι μόνο ελληνικές, αλλά επίσημες ειδησεογραφικές των ΗΠΑ- μετέδιδαν το νέο για το ελληνικό λουκέτο στους «κρίκους» της αμερικανικής αλυσίδας καταστημάτων εστίασης.Την περασμένη Παρασκευή, στο διάστημα που μεσολαβεί από το νυχτερινό κλείσιμο του μαγαζιού μέχρι το ξεκίνημα της πρωινής βάρδιας, τα έξι εναπομείναντα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κατέβασαν αιφνιδίως ρολά.
Παράλληλα, η διαχειρίστρια εταιρεία Milomel Hellas, η οποία έχει και τα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης και ανάπτυξης του σήματος Applebee's για την Ελλάδα και τις χώρες των Βαλκανίων, φέρεται να έχει διαλυθεί, με τα κεντρικά γραφεία στο Κολωνάκι να παραμένουν κλειστά. Στη μέση, βέβαια, βρίσκονται οι 150 εργαζόμενοι στα καταστήματα, οι οποίοι δεν ενημερώθηκαν ποτέ γι' αυτή την εξέλιξη και είναι, όπως λένε, απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες.
Η αρχή της κατηφόρας
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αίτια της κατρακύλας της αλυσίδας-προτύπου πρέπει να αναζητηθούν στη διεθνή οικονομική συγκυρία, αφού οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων έφτασαν να μην έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ούτε βασικές, καθημερινές υποχρεώσεις, όπως τους προμηθευτές των υλικών τους.
Η αρχή του οικονομικού κατήφορου εντοπίζεται χρονικά στους πρώτους μήνες του 2009, όταν έκλεισαν τα δύο από τα συνολικά οκτώ καταστήματα της αλυσίδας που λειτουργούσαν έως τότε, εξαιτίας των «κοινωνικών αναταραχών» του Δεκεμβρίου του 2008, όπως ειπώθηκε από την εταιρεία. Εκείνη την περίοδο, μάλιστα, άρχισαν να παρουσιάζονται και τα πρώτα σοβαρά προβλήματα, που συμπεριλάμβαναν καθυστερήσεις στην καταβολή των μηνιαίων αμοιβών των εργαζομένων. Τότε είχαν γίνει και οι πρώτες καταγγελίες για άσκηση έντονων πιέσεων για υπογραφή συμβάσεων μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασία.
Από την Παρασκευή, όταν άρχισαν να διαδίδονται τα νέα για το κλείσιμο των Applebee's στη χώρα μας, υπήρξαν δεκάδες αντιδράσεις - κυρίως μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης στο Ιντερνετ. Στο «προφίλ» των Applebee's στο Facebook -που παραμένει «ανενεργό» από τις αρχές του Μαΐου- έχουν αναρτηθεί ερωτήσεις των χρηστών σχετικά με το αν αληθεύει ή όχι η είδηση για το κλείσιμο, ενώ το «ποστ» των εργαζομένων στα Applebee's Θεσσαλονίκης αναδημοσιεύεται με ταχείς ρυθμούς σε πολλά δημοφιλή μπλογκ.
Παράλληλα, ο επίσημος ιστότοπος ενημέρωσης της αλυσίδας (www.apple bees. gr) έχει καιρό να ανανεωθεί, καθυστερεί να «φορτώσει», ενώ εξακολουθεί να εμφανίζει στην αρχική του σελίδα ένα ευχαριστήριο μήνυμα της προέδρου της Milomel Hellas, Μαρία Τζάνες Γκορίτσα, προς τους πελάτες των καταστημάτων που «συνέβαλαν στην ανάδειξη των Applebee's και στη βράβευσή τους με το Superbrands Award», κάτι που συνέβη το 2008.
Η «Ε» προσπάθησε να επικοινωνήσει με τα γραφεία της εταιρείας στο Κολωνάκι, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Η εταιρεία
Η αλυσίδα εστιατορίων Applebee's είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο της (το λεγόμενο «casual dining») και διαθέτει περισσότερα από 1.600 καταστήματα στις ΗΠΑ και σε πολλές άλλες χώρες. Στην Ελλάδα λειτουργούσαν οκτώ καταστήματα μέχρι τα τέλη του 2008.
Το πρώτο ελληνικό κατάστημα της αλυσίδας λειτούργησε το 1997 στη Θεσσαλονίκη, στο 11ο χλμ. Θεσσαλονίκης - αεροδρομίου. Επειτα από τρία χρόνια άνοιξε και δεύτερο -το πρώτο της Αττικής- στη Γλυφάδα. Το συγκεκριμένο κατάστημα, μάλιστα, βραβεύτηκε το 2005 ως «το πρώτο σε εβδομαδιαίες πωλήσεις» σε μια εσωτερική, διεθνή αξιολόγηση.
Της ΚΑΤΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ
ΠΡΕΖΑ TV
19-7-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου