Στην άρση της επιβολής πλαφόν στα καύσιμα προχώρησε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης, δύο μήνες μετά την επιβολή του. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου, το πλαφόν λειτούργησε προς την κατεύθυνση της αποκλιμάκωσης των τιμών και προς όφελος των καταναλωτών, ενώ τονίζουν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρακολουθούν στενά τη συγκεκριμένη αγορά και θα παρέμβουν αν εντοπίσουν κερδοσκοπικά φαινόμενα.
Μάλιστα ανέφεραν ότι ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στους νομούς όπου ίσχυαν ανώτατες τιμές στη λιανική ή και στη χονδρική, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η άρση του πλαφόν δεν θα οδηγήσει ξανά σε επιβαρύνσεις των καταναλωτών ενόψει και της τουριστικής περιόδου, καθώς η κατανάλωση καυσίμων είναι ιδιαίτερα αυξημένη κυρίως στις τουριστικές περιοχές και τις εθνικές οδούς.
Χθες η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, διαμορφώθηκε στα 1,652 ευρώ το λίτρο, με την κατώτατη τιμή να ξεκινά από τα 1,544 ευρώ και την ανώτατη να διαμορφώνεται στα 1,878 ευρώ.
Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος υποστηρίζει ότι «η κατάργηση της υπουργικής απόφασης για το πλαφόν στη βενζίνη 95 οκτανίων, μετά την εξάντληση του ανωτάτου χρονικού ορίου επιβολής, έδειξε ότι στο διάστημα που εφαρμόστηκε, όχι μόνο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα αλλά και δημιούργησε σωρεία νέων προβλημάτων όπου εφαρμόστηκε». Οπως αναφέρει, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου ορίστηκε πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή σε περιοχές όπου ορίστηκε και στη χονδρική, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα προβλήματα της τοπικής αγοράς, η εφαρμογή ήταν προβληματική και έδειξε πως όταν η κυβέρνηση αποφασίζει να αγνοήσει τις αντικειμενικές συνθήκες και τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, το πρόβλημα περιπλέκεται και δεν λύνεται.
«Οι βενζινοπώλες υπέστησαν σοβαρές ζημιές από την επιβολή του πλαφόν, ενώ οι καταναλωτές έτσι όπως επιβλήθηκε δεν ωφελήθηκαν. Αυτό έγινε γιατί οι τιμές διυλιστηρίου και χονδρικής δεν ελέγχθηκαν και διότι δεν προβλέφθηκαν οι ειδικές τοπικές συνθήκες, με αποτέλεσμα πολλά πρατήρια αυτών των περιοχών να κλείνουν και να μη διαθέτουν το καύσιμο στους καταναλωτές».
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος είχε καταγγείλει ως παράνομο τον τρόπο εφαρμογής του πλαφόν και ζητεί από τη κυβέρνηση, σε οποιαδήποτε επόμενη περίπτωση που θα παραστεί έκτακτη ανάγκη επιβολής πλαφόν, αυτή να τηρεί επακριβώς τον νόμο και να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής.
ΠΡΕΖΑ TV
5-7-2011
Μάλιστα ανέφεραν ότι ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στους νομούς όπου ίσχυαν ανώτατες τιμές στη λιανική ή και στη χονδρική, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η άρση του πλαφόν δεν θα οδηγήσει ξανά σε επιβαρύνσεις των καταναλωτών ενόψει και της τουριστικής περιόδου, καθώς η κατανάλωση καυσίμων είναι ιδιαίτερα αυξημένη κυρίως στις τουριστικές περιοχές και τις εθνικές οδούς.
Χθες η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, διαμορφώθηκε στα 1,652 ευρώ το λίτρο, με την κατώτατη τιμή να ξεκινά από τα 1,544 ευρώ και την ανώτατη να διαμορφώνεται στα 1,878 ευρώ.
Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος υποστηρίζει ότι «η κατάργηση της υπουργικής απόφασης για το πλαφόν στη βενζίνη 95 οκτανίων, μετά την εξάντληση του ανωτάτου χρονικού ορίου επιβολής, έδειξε ότι στο διάστημα που εφαρμόστηκε, όχι μόνο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα αλλά και δημιούργησε σωρεία νέων προβλημάτων όπου εφαρμόστηκε». Οπως αναφέρει, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου ορίστηκε πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή σε περιοχές όπου ορίστηκε και στη χονδρική, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα προβλήματα της τοπικής αγοράς, η εφαρμογή ήταν προβληματική και έδειξε πως όταν η κυβέρνηση αποφασίζει να αγνοήσει τις αντικειμενικές συνθήκες και τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, το πρόβλημα περιπλέκεται και δεν λύνεται.
«Οι βενζινοπώλες υπέστησαν σοβαρές ζημιές από την επιβολή του πλαφόν, ενώ οι καταναλωτές έτσι όπως επιβλήθηκε δεν ωφελήθηκαν. Αυτό έγινε γιατί οι τιμές διυλιστηρίου και χονδρικής δεν ελέγχθηκαν και διότι δεν προβλέφθηκαν οι ειδικές τοπικές συνθήκες, με αποτέλεσμα πολλά πρατήρια αυτών των περιοχών να κλείνουν και να μη διαθέτουν το καύσιμο στους καταναλωτές».
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος είχε καταγγείλει ως παράνομο τον τρόπο εφαρμογής του πλαφόν και ζητεί από τη κυβέρνηση, σε οποιαδήποτε επόμενη περίπτωση που θα παραστεί έκτακτη ανάγκη επιβολής πλαφόν, αυτή να τηρεί επακριβώς τον νόμο και να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής.
ΠΡΕΖΑ TV
5-7-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου