Σάββατο, Αυγούστου 13, 2011

ΠΡΟΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ 10%-15% Η ΕΓΧΩΡΙΑ ΑΓΟΡΑ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 2012


ΜΕΙΩΜΕΝΗ κατά περίπου 11,5% εμφανίζεται το 2010 σε σχέση με το 2009 η συνολική εγχώρια αγορά αθλητικής φόρμας και κατά 9% η αγορά των αθλητικών υποδημάτων, καθώς οι συνθήκες ύφεσης δεν άφησαν ανεπηρέαστο τον κλάδο των αθλητικών ειδών ενώ ο ανταγωνισμός παρέμεινε έντονος λόγω πληθώρας προσφερόμενων προϊόντων. Τα παραπάνω προκύπτουν από την κλαδική μελέτη "Αθλητικά Είδη" που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το διαθέσιμο εισόδημα, η τιμή των προϊόντων, η διαφήμιση, καθώς και οι τάσεις της μόδας είναι ορισμένοι από τους παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στη ζήτηση για αθλητικές φόρμες και υποδήματα. Oσον αφορά τις προοπτικές εξέλιξης του κλάδου, οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, καθώς σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου η εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών ένδυσης και υπόδησης (σε ποσότητα) προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει περαιτέρω μείωση τη διετία 2011-2012, με μέσο ετήσιο ρυθμό 10%-15%.

Το μέγεθος της φαινομενικής κατανάλωσης σε σετ αθλητικών φορμών εμφανίζει πτώση κατά την περίοδο 2000-2010, με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,4%, τάση η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη στροφή του καταναλωτικού κοινού από τα πλήρη σετ αθλητικών φορμών σε αγορές μεμονωμένων μερών αθλητικής ένδυσης (ξεχωριστά άνω - κάτω μέρη). 


Oσον αφορά τα αθλητικά υποδήματα, διαχρονική αύξηση εμφανίζει το συνολικό μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς κατά την περίοδο 2000-2007 με μέσο ετήσιο ρυθμό 10,5% περίπου, ενώ κάμψη εμφανίζεται από το 2008 και μετά. Ειδικότερα, κατά κατηγορία, τα αθλητικά υποδήματα "μόδας" εκτιμάται ότι το 2010 κατείχαν μερίδιο 62% της αγοράς, έναντι μεριδίου 38% των αθλητικών υποδημάτων με ενσωματωμένη "τεχνολογία", τα οποία και προορίζονται για συγκεκριμένα αθλήματα.


Ο κλάδος των αθλητικών ενδυμάτων στην Ελλάδα περιλαμβάνει κυρίως εισαγωγικές και λιγότερο παραγωγικές επιχειρήσεις, σε αρκετές δε περιπτώσεις οι δύο δραστηριότητες συνδυάζονται. Σχετικά με τον τομέα των αθλητικών υποδημάτων, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο προϊόν είναι αποκλειστικά εισαγωγικές, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν υφίσταται εγχώρια παραγωγή αθλητικών υποδημάτων.
Oπως προκύπτει από τα δεδομένα, το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος –17 εισαγωγικές επιχειρήσεις, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2009– παρουσίασε αύξηση κατά 3,2% το 2009, ενώ σημαντική ήταν η μείωση για τα ίδια κεφάλαια (22,6%) την ίδια περίοδο. Οριακή αύξηση (1,7%) εμφανίζει ο συνολικός κύκλος εργασιών, ωστόσο σημαντική μείωση καταγράφουν τα μικτά και λειτουργικά κέρδη, με αποτέλεσμα την εμφάνιση ζημιών το 2009, έναντι αντίστοιχων κερδών το 2008. Σημαντική ήταν και η μείωση στα κέρδη EBITDA.  


ΠΡΕΖΑ TV
13-8-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: