Πέμπτη, Αυγούστου 11, 2011

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΖΗΤΑ Η ΑΠΔΠΧ…ΟΛΟ ΤΟ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ


Αυστηρές προϋποθέσεις, διακριτικότητα και ένα τηλέφωνο κάθε δύο μέρες το πολύ, εισηγείται η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, στις παρατηρήσεις της στο σχέδιο νόμου για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις».
Η Αρχή ζητά, να απαγορεύεται στις εισπρακτικές εταιρείες η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους και να μην επιτρέπεται η χρήση αυτών των δεδομένων για άλλους σκοπούς. Οι πιστωτικές εταιρείες θα πρέπει να δίνουν σε όσους αναθέτουν την είσπραξη μόνο τα αναγκαία στοιχεία και να ενημερώνουν τους οφειλέτες ότι τα έδωσαν.



Οι εισπρακτικές εταιρείες, σύμφωνα με την Αρχή, θα πρέπει να τηλεφωνούν μετά από 10 μέρες, αφότου κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή και να σταματούν τις κλήσεις εάν ο καταναλωτής δηλώσει ενοχλημένος. Η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας ζητείται να επιτρέπεται μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί από τον δανειστή ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας και να γίνεται με διακριτικότητα. Όσον αφορά στη συχνότητα και την ώρα των κλήσεων, προτείνεται  να πραγματοποιούνται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες και όχι πάνω από μια κλήση ανά δεύτερη ημέρα.


Παράλληλα, οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να καταγράφουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους οφειλέτες και χορηγούν ηλεκτρονικά αντίγραφα στους οφειλέτες ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προκειμένου να ελεγχθούν καταγγελίες μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που θα τους ζητηθεί.


ΠΡΕΖΑ TV
11-8-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: