Δρόμους «στολισμένους» με σκουπίδια και φορτωμένους από χιλιάδες κορναρίσματα προοιωνίζονται οι ελλείψεις προσωπικού, λόγω αποχώρησης εκατοντάδων συμβασιούχων απ' τον Δήμο Αθηναίων. Ηδη, τα απορριμματοφόρα διακόπτουν τα νυχτερινά δρομολόγια, ενώ από Σεπτέμβριο μπορεί να μαζεύουν τα σκουπίδια ορισμένες μέρες την εβδομάδα, προκειμένου να εξοικονομηθεί ανθρώπινο προσωπικό, λέει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Ανδρέας Βαρελάς.
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και αρκετά χρόνια, σε πολλές περιοχές της Αθήνας, η αποκομιδή γινόταν μόνο νύχτα, προκειμένου να μην παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων στους στενούς δρόμους. «Με την έλλειψη προσωπικού που δημιουργείται, αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να συνεχιστεί», λέει ο κ. Βαρελάς: «Την ερχόμενη εβδομάδα αποχωρούν 210 συμβασιούχοι, εκ των οποίων πάνω από 100 είναι οδηγοί. Δεν είναι εύκολο να εκπαιδεύσεις κάποιον νέο οδηγό, ούτε να τον πάρεις μέσω ΑΣΕΠ με κριτήριο την ανεργία και μετά λίγους μήνες να τον ξαναχάσεις».
Φεύγουν 450 έμπειροι
Συνολικά, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, η διεύθυνση Καθαριότητας θα χάσει σίγουρα 450 έμπειρους συμβασιούχους και θα της μείνουν 250 (μέχρι να βγει δικαστική απόφαση που εκκρεμεί για 99 από αυτούς). Τι γίνεται όμως με το μόνιμο προσωπικό; «Υπάρχουν περισσότεροι από 1.800 μόνιμοι αλλά μειώνονται συνεχώς με συνταξιοδοτήσεις. Στο τελευταίο πεντάμηνο έφυγαν 70. Παράλληλα, τους οφείλουμε πολλά ρεπό, ενώ είναι και μεγάλης ηλικίας για να διατεθούν σε δύσκολες δουλειές».
«Θα υποχρεωθούμε να διακόψουμε μέρος των δραστηριοτήτων μας», συνεχίζει ο κ. Βαρελάς. «Κι άλλο;» ρωτάμε. Εκείνος επιμένει ότι υπάρχει ένα μεγάλο έργο δράσεων που καθίσταται αντιληπτό μόνο σε περιοχές της Αθήνας που γίνεται, π.χ. το πλύσιμο ενός δρόμου ή η σφράγιση ενός εγκαταλειμμένου κτηρίου. «Εχουμε εκατοντάδες αιτήματα μεγάλο μέρος των οποίων εξυπηρετήθηκαν το τελευταίο διάστημα. Καθαρίσαμε μέχρι και τον περιβάλλοντα χώρο του Αρείου Πάγου από πανύψηλα ξερόχορτα. Απομακρύναμε εκατοντάδες εγκαταλειμμένα οχήματα. Τώρα, ο ΟΣΕ μας ζητά βοήθεια για να καθαρίσουμε τα πλαϊνά της σιδηροδρομικής γραμμής, μεταξύ Ρουφ και σταθμού Λαρίσης. Ο Οργανισμός δηλώνει αδυναμία και λέει ότι τα σκουπίδια που συσσωρεύονται δεν προκαλούνται από τους δικούς του επιβάτες. Αλλού λέει ο ΟΣΕ ότι είναι άστεγοι, αλλού τα καταστήματα στο Γκάζι και οι πελάτες τους που πετούν μπουκάλια, αλλού οι οδηγοί πούλμαν με αλβανικές πινακίδες που σταθμεύουν στην περιοχή».
Υδροφόρες χωρίς οδηγούς
Παρά ταύτα, η Αθήνα παραμένει μια βρώμικη πόλη και όχι μόνον εκεί όπου βρίσκονται οι κάδοι απορριμμάτων. «Εδώ έχουμε και ένα πρόβλημα κακού προγραμματισμού από προηγούμενες διοικήσεις. Ο δήμος έχει 30 ειδικά πανάκριβα οχήματα πλυσίματος κάδων απορριμμάτων, για τα οποία θα έπρεπε να διατίθεται το ανάλογο προσωπικό. Το καλοκαίρι θα έπρεπε οι 20.000 κάδοι να πλένονται μια φορά την εβδομάδα για να μη μυρίζουν. Δεν έχω όμως οδηγούς για τα οχήματα αυτά και καταλήγουν να κυκλοφορούν μόνο δυο-τρία. Αποτέλεσμα; Ολόκληρο τον Ιούλιο πλύθηκαν μόνο 6.000 κάδοι», λέει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας.
«Υπάρχουν υδροφόρες για να καθαρίζουν δρόμους και πεζοδρόμια αλλά αναγκάζομαι να παίρνω τους οδηγούς τους και να τους διαθέτω στην αποκομιδή. Η πίεση είναι μεγάλη και όλοι ζητούν τη συνδρομή του δήμου. Η φροντίδα για τα νοσοκομειακά απόβλητα απορροφά επίσης πολύ προσωπικό». Στις παραπάνω δυσκολίες, έχει προστεθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο και η αδυναμία της χωματερής στη Φυλή να λειτουργήσει νύχτα. Αποχώρησαν και από εκεί συμβασιούχοι, τα μηχανήματα του Δημοσίου έπαθαν βλάβη και η εργασία ανατέθηκε σε συνεργεία του ομίλου Μπόμπολα. «Αναγκαζόμουν ώς τώρα να μαζεύω νύκτα τα σκουπίδια και να τα κρατώ μέσα στα απορριμματοφόρα, γιατί δεν μπορούσαν να αδειάσουν», σημειώνει ο κ. Βαρελάς.
Κάτω από τέτοιες συνθήκες, η δημοτική αρχή μοιάζει να σηκώνει τα χέρια ψηλά. Ξεκινώντας από τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν ο Γ. Καμίνης, προτού αναλάβει επισήμως καθήκοντα, είχε εκδώσει ανακοίνωση, ζητώντας επειγόντως λύση για να «μη μεταβληθεί η Αθήνα σε Νάπολη», πέρασε στη συνέχεια σε θέσεις στήριξης των κυβερνητικών επιλογών, για να συζητά τώρα πρωτοβουλίες «στο πλευρό» των συμβασιούχων. *
Υπηρεσίες πρώτης γραμμής, αχρηστευμένες
Πόρτες κλειστές. Τηλέφωνα κατεβασμένα. Πανάκριβος εξοπλισμός σε αχρηστία. Δεν πρόκειται για τη «συνηθισμένη» εικόνα αυτού που αποκαλείται απαξιωτικά «Δημόσιο», αλλά για υπηρεσίες πρώτης γραμμής στον Δήμο Αθηναίων, που άλλοτε λειτουργούσαν ακόμη και παραμονή Δεκαπενταύγουστου.
Στο πολυώροφο κτήριο της Διεύθυνσης Αλλοδαπών στον Αγιο Παύλο, από 60 υπαλλήλους που παραλάμβαναν χιλιάδες αιτήσεις, έχουν απομείνει έξι! Δεκάδες ήταν οι συμβασιούχοι που εργάζονταν εκεί από το 2003, όταν συστάθηκε η υπηρεσία, απολύθηκαν με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις και δεν εντάχθηκαν ούτε σε δίμηνες συμβάσεις εκτάκτων, αφού η επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν δίνει έγκριση για διοικητικούς υπαλλήλους.
Η «γραμμή του δημότη» (1595) παραμένει «κομμένη», αφού και εκεί όλοι οι υπάλληλοι (18 στον αριθμό) ήταν συμβασιούχοι και απολύθηκαν. Περισσότεροι από 30 συμβασιούχοι έφυγαν από το Ληξιαρχείο του δήμου και περίπου 20 από τα εννέα ΚΕΠ.
Εάν η κυβέρνηση επιμείνει να μη δοθεί ειδικό καθεστώς στον Δήμο Αθηναίων, μοναδικές λύσεις απομένουν οι προσλήψεις συμβασιούχων μέσω ΑΣΕΠ και το νέο «φρούτο» των συμβάσεων, μέσω ΜΚΟ. Κατά πληροφορίες, ήδη έχουν ξεκινήσει δήμοι της Αττικής να εφαρμόζουν τη δεύτερη λύση αλλά ο Δήμος Αθηναίων προτιμά να τηρεί στάση αναμονής προς το παρόν. Ισως για να μη ρίξει και λάδι στη φωτιά των κινητοποιήσεων που κυοφορούνται στο χώρο των συμβασιούχων.
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
9-8-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου