Υπεράριθμες περιπτώσεις μετεγγραφών μαθητών προς σχολικές μονάδες που λειτουργούν μόνο σε πρωινή βάρδια, καταγγέλλει ως «παράνομες» η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε σχετική ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας τον κίνδυνο αφαίμαξης μαθητικού δυναμικού από «πολύπαθα» σχολεία (που συνήθως λειτουργούν σε διπλοβάρδια), υπερπληθώρα μαθητών και τμημάτων σε άλλα, επιδείνωση του εκπαιδευτικού έργου, ακόμη και κατάργηση οργανικών θέσεων δασκάλων.
Η Γ'Α ΕΛΜΕ είχε καταγγείλει και πέρσι μαζική μετεγγραφή μαθητών (περίπου 90) από το 1ο ΓΕΛ Πολίχνης σε άλλα γειτονικά, πρωινής βάρδιας σχολεία, από γονείς που χρησιμοποίησαν συμβολαιογραφικές πράξεις «ανάθεσης κηδεμονίας», που είναι μεν νόμιμες, αλλά «ευτελίζουν κάθε έννοια δίκαιας χωροταξικής κατανομής των μαθητών». Το φαινόμενο της συρρίκνωσης μαθητικού δυναμικού παρατηρείται έντονα φέτος στο 7ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, από όπου μαθητές μετακινούνται ομαδικά σε γυμνάσια των Συκεών, αναφέρεται στην ανακοίνωση της Γ' ΕΛΜΕ.
Την ευθύνη της χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα σχολεία σχεδιάζουν οι δημοτικές αρχές, ενώ τη ρύθμιση των μετεγγραφών προσδιορίζει προεδρικό διάταγμα (104) του 1979.
Σύμφωνα, πάντως, με την αρμόδια διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το συγκεκριμένο διάταγμα δεν προσδιορίζει επακριβώς σε ποιες περιπτώσεις γίνονται δεκτές οι μετεγγραφές, ωστόσο, κρίνει ως υποχρεωτικές αυτές κατά τις οποίες ο μαθητής αδυνατεί να φοιτήσει, εξαιτίας μεγάλης απόστασης από το σχολείο, όταν δεν υπάρχει η συγκεκριμένη κατεύθυνση της επιλογής του, όταν εργάζεται ή έχει επιλεγεί σε πειραματικό σχολείο.
Συγκεκριμένα, φέτος στην αρμόδια διεύθυνση έφτασαν περί τις 20 περιπτώσεις αιτημάτων μετεγγραφών, στην πλειονότητα των οποίων συνέτρεχαν κοινωνικά κριτήρια, όπως π.χ. η προετοιμασία μαθητών - αθλητών σε εθνικούς αγώνες κάποιου αθλήματος.
Η ΕΛΜΕ ζητά άμεσο και αυστηρό έλεγχο από την διοίκηση Εκπαίδευσης όλων των μετεγγραφών που έγιναν από και προς τα σχολεία ευθύνης της, καθώς και από την περιφέρεια εκπαίδευσης να ανακαλέσει τις παράτυπες, όπως τις χαρακτηρίζει, μετεγγραφές.
ΠΡΕΖΑ TV
14-9-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου