Στη γερμανική εφημερίδα Berliner Zeitung δημοσιεύεται ανταπόκριση με τίτλο «Η τάφρος στον Έβρο» και υπότιτλο «Η Ελλάδα σκοπεύει να κατασκευάσει μία τάφρο μήκους 120 χιλιομέτρων και βάθους 7 μέτρων στα σύνορά της με την Τουρκία, προκειμένου να είναι προετοιμασμένη απέναντι σε παράνομους μετανάστες και τουρκικά τεθωρακισμένα».
Το ρεπορτάζ πλαισιώνεται από φωτογραφία της τάφρου του Έβρου, με τη σημείωση: «Η πρώτη φωτογραφία. Η λήψη έγινε κρυφά από Έλληνα στρατιώτη. Φωτογραφίες σαν αυτή δεν έχουν δημοσιευτεί μέχρι σήμερα πουθενά».
«Πριν από ένα χρόνο οι πρόεδροι των ελληνικών δήμων της περιοχής απέστειλαν δραματική έκκληση στις Βρυξέλλες. Αισθάνονταν να τους πνίγει το κύμα των προσφύγων, που συνεχώς μεγάλωνε. Ποσοστό 80% όλων των παράνομων μεταναστών στην Ε.Ε. εισέρχονται σ’ αυτήν μέσω της Ελλάδας. Η χώρα αντιμετώπιζε στο μεταξύ δριμεία κριτική. Στα στρατόπεδα προσφύγων κατά μήκος των συνόρων επικρατούσαν απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης και καταστροφικές υγειονομικές συνθήκες, υποστήριξαν οργανώσεις προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου όπως η Pro Asyl» σημειώνεται μεταξύ άλλων.
«Η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε ότι δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μόνη της το κύμα των προσφύγων και έκανε δύο προτάσεις: να κατασκευαστεί στα σύνορα ένας φράχτης υψηλής τεχνολογίας όπως μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικού και να έλθει για βοήθεια η ευρωπαϊκή υπηρεσία φύλαξης των συνόρων Frontex. Πράγματι, από το Νοέμβριο του 2010, διακόσια άτομα προσωπικό της Frontex περιπολούν την περιοχή του Έβρου με ελικόπτερα και θερμικές κάμερες. Για το φράχτη δε γίνεται πια λόγος. Όπως προκύπτει τώρα, οι Έλληνες είχαν από πριν συλλάβει ένα άλλο σχέδιο. Ένα μυστικό σχέδιο. Μόλις πριν από ένα μήνα αποκάλυψαν οι αθηναϊκές εφημερίδες, για ποιο έργο δουλεύει από το Δεκέμβριο του 2009 ο ελληνικός στρατός. Μία τάφρο γεμάτη νερό για προστασία της Ευρώπης, κατά μήκος όλων των συνόρων με την Τουρκία. Ένα σχέδιο που δημιουργεί συνειρμούς με τον Ψυχρό Πόλεμο και το Τείχος του Βερολίνου. Μόνο που εδώ δε χτίζεται, αλλά σκάβεται».
Ο πραγματικός σκοπός της τάφρου, γράφει η ελληνική εφημερίδα «Γνώμη», είναι στρατιωτικός: η απόκρουση των τουρκικών τεθωρακισμένων, ένα “καθαρά αμυντικό μέτρο” απέναντι στον προαιώνιο εχθρό αλλά και ταυτοχρόνως εταίρο στο ΝΑΤΟ. Στο σημείο αυτό η συνοριακή γραμμή είναι όμως αδιαμφισβήτητη, αντίθετα απ’ ότι στο Αιγαίο. “Ήδη είναι λιγότεροι οι πρόσφυγες που περνούν τα σύνορα απ’ αυτό το σημείο”, διαπιστώνει η εφημερίδα, για να συμπληρώσει ωστόσο: “Τώρα περνούν τα σύνορα από άλλα σημεία της χώρας”.
“Στην περιοχή καταπατώνται καθημερινά τα ανθρώπινα δικαιώματα”, υποστηρίζει ο Καρλ Κοπ, στέλεχος της ανθρωπιστικής οργάνωσης Pro Asyl στη Φραγκφούρτη. “Αντί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση ανάγκης, κατασκευάζεται μία τάφρος, η οποία θα οξύνει την κατάσταση”. Μόνο ένα είναι ξεκάθαρο, προσθέτει: «Τα νέα σύνορα απλώς μετατοπίζουν την κίνηση των προσφυγικών κυμάτων. Αυτοί που επωφελούνται είναι οι διακινητές των λαθρομεταναστών. Οι μετανάστες θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερα και θα υπάρχουν περισσότεροι νεκροί”. Ταυτόχρονα λέει: “Αυτά είναι τα κοινά μας σύνορα. Εκεί υπηρετούν και Γερμανοί δημόσιοι υπάλληλοι. Ό,τι συμβαίνει εκεί, συμβαίνει και επ’ ονόματί μας. Πώς γίνεται να μη γνωρίζουν οι άλλες χώρες της Ε.Ε. τίποτε για την τάφρο; Γιατί δεν παίρνουν θέση οι Βρυξέλλες; Και ποιος πληρώνει γι’ αυτή την ανοησία;”
«“Βλέπετε πού ξοδεύονται τα χρήματά μας, σε μία τάφρο”, σχολιάζει ο Γ. Δόλλης, ιδιοκτήτης καφενείου στο χωριό Νέα Βύσσα και αναφέρει για τους λαθρομετανάστες: “Φτωχοδιάβολοι. Έρχονται νύχτα, κάθονται σ’ ένα παγκάκι, περιμένουν μέχρι να ξημερώσει, αγοράζουν ένα μπουκάλι νερό και ρωτούν πόσο μακριά είναι η Αθήνα. Νομίζουν ότι είναι δίπλα». Ο συμπατριώτης του γεωργός Γ. Τσοκνίδης χαίρεται για την κατασκευή της τάφρου. “Θα βοηθήσει και κατά των λαθρομεταναστών και κατά των Τούρκων. Από τους Τούρκους δεν έχουμε τίποτε καλό να περιμένουμε”».
Επισήμως τα κεντρικά της Frontex στη Βαρσοβία διαψεύδουν ότι έχουν πληροφορίες για τις εργασίες κατασκευής της τάφρου. Πόσα εκατομμύρια ευρώ θα δαπανηθούν για το έργο; Χρήματα τα οποία η Ελλάδα δε διαθέτει. Η κυβέρνηση των Αθηνών έχει επιβεβαιώσει στο μεταξύ την κατασκευή της τάφρου “για αμυντικούς λόγους”, δεν δίνει ωστόσο άλλες πληροφορίες, γιατί, όπως υποστηρίζει, πρόκειται για ένα στρατιωτικό σχέδιο και για θέμα εθνικής ασφάλειας. Και στην Ορεστιάδα, επίσης, αστυνομία και Διοίκηση δε δίνουν λεπτομέρειες. Το ακριβές κόστος του έργου το γνωρίζει μόνον ο στρατός, δηλώνει ο αξιωματικός της αστυνομίας, Γιώργος Πετρόπουλος.
Τα πρώτα νέα από την κατασκευή του έργου στον Έβρο σήμαναν συναγερμό στην Τουρκία. Με “έκπληξη και ανησυχία” παρακολουθούν στην Τουρκία τις εργασίες, δηλώνει ο νέος Υπουργός για θέματα Ε.Ε., Έγκεμεν Μπαγκίς. Ο ίδιος, όπως λέει, ελπίζει ότι η Ελλάδα δε θέλει να προκαλέσει μία κρίση εξωτερικής πολιτικής για να αποσπάσει την προσοχή από τα οικονομικά της προβλήματα.
«Γίνεται λόγος για ένα απόρρητο έγγραφο του ελληνικού γενικού επιτελείου, από το φθινόπωρο του 2010. Στο έγγραφο υποτίθεται ότι επισημαίνεται ότι η Τουρκία σχεδιάζει επίθεση και ότι κατέχει νέα τεθωρακισμένα, τα οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει μόνο μία τάφρος πλάτους 30 μέτρων. Ιδιαιτέρως κρίσιμες θα ήταν, κατά το έγγραφο, οι ημέρες μετά τις κοινοβουλευτικές εκλογές στην Τουρκία τον Ιούνιο του 2011. Εάν ο Ερντογάν έχανε τις εκλογές, ο τουρκικός στρατός θα περνούσε τα ελληνικά σύνορα» αναφέρεται στο άρθρο.
Ο κ. Ερντογάν όμως κέρδισε και κανένα τουρκικό τεθωρακισμένο δεν πέρασε τα ελληνικά σύνορα. “Προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα δαπανά χρήματα για ένα τέτοιο σχέδιο, την ώρα που έχει να αντιμετωπίσει την οικονομική της κρίση”, δηλώνει ο yπουργός Μπαγκίς. Η τάφρος είναι, όπως λέει, μια παγίδα, όμως για ποιον; “Όποιος σκάβει λάκκο, πέφτει ο ίδιος μέσα”» λέει.
Όπως ο ίδιος λέει, η Τουρκία δεν επιθυμεί να δημιουργήσει νέες διαχωριστικές γραμμές, αλλά να ξεπεράσει τις υπάρχουσες. “Η Τουρκία θέλει να χτίσει ένα μέλλον, όπου οι στρατιώτες των δύο χωρών θα περνούν μαζί τις διακοπές τους στο Αιγαίο αντί να επιδίδονται σε στρατιωτικές ασκήσεις. “Οι τουρκικές εφημερίδες έκαναν λόγο για “γραμμή- Μεταξά” και κορόιδεψαν την “ελληνική παράνοια”. Ένας μπλόγκερ έγραψε: “Όταν θα έχετε τελειώσει την τάφρο, θα είστε πλέον χρεοκοπημένοι, οπότε θα μπορούμε απλώς να αγοράσουμε τη χώρα. Όμως τη θέλουμε”;»
tovima.gr
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2011
7 σχόλια:
Πρώτα πρώτα αυτή η "τάφρος" δεν σταματά σύγχρονα τεθωρακισμένα. Ο λόγος είναι ότι ο στρατός της Τουρκίας έχει γεφυροφόρα οχήματα, που του επιτρέπουν να διαβεί τον Έβρο (πόσο μάλλον αυτό το χαντάκι). Δεύτερον αυτό το άχρηστο έργο στοιχίζει ένα κάρο λεφτά που μπορούμε να τα δώσουμε αλλού. Συμφωνώ ότι αυτοί που επωφελούνται είναι οι διακινητές των λαθρομεταναστών. Οι μετανάστες θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερα και θα υπάρχουν περισσότεροι νεκροί. Ο φράκτης είναι για να πάρουν μίζες κάποια λαμόγια. Άλλωστε κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερος να πηγαίνει όπου θέλει. mitsos175.
ρε πανίβλακα μήτσο, και η κουτσή μαρία το ξέρει ότι εχουν γερανοφόρα.το θέμα είναι η χρονική καθυστέρηση.
δεύτερον, το κόστος είναι ελάχιστο καθώς οι κουραδοκαραβανάδες ούτως ή άλλως πληρώνονται για να κάθονται. το μηχανικό κάνει τις εργασίες, όχι ο μπόμπολας.
τρίτον οι γερμαναράδες σκάνε γιατί δεν τους καλέσαμε να το φτιάξουν αυτοί. δεν παραπονέθηκε κανείς τους όταν αγοράζαμε αχρηστα συστήματα ασφαλείας.
τέταρτον αν τους ένοιαζαν οι μετανάστες, τότε να μας δώσουν λεφτά να τους περιθάλπτουμε όλους και μετά να τους δίνουμε γερμανικό διαβατήριο να πηγαίνουν στην γερμανία να αράζουν.
πέμπτον, όταν οι βούλγαροι κάνουν την πλάκα τους και ανοίγουν τα φράγματα ανάντι του έβρου, ποιός πνίγεται;η αθήνα; η θεσσαλονίκη; όχι. ο έβρος πνίγεται. η τάφρος λειτουργεί και ως αντιπλημυρικό έργο. γι'αυτό και αντε και γαμηθείτε τρόμπες των αστικών κέντρων που έχετε και γνώμη.
Ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα αντιπλημμυρικά έργα (και το φτιάξαμε με λεφτά άλλων γιά τη λαθρομετανάστευση και καλά...) που θα βοηθήσει να κατευθυνθούν τα νερά ενός υπερχειλισμένου Έβρου με μεγαλύτερη ασφάλεια στη θάλασσα και όχι στις κατοικημένες περιοχές.
Το θέμα ειναι να συντηρείται τακτικά σε ολόκληρο το μήκος του...
Το έργο δεν κόστισε και τίποτα, το έκανε το μηχανικό με δικά του σκαπτικά, άρα δεν ωφελήθηκαν εργολάβοι και λοιποί συγγενείς (δεν έχει καν μπετά).
επιπλέον εκτονώνει πλημμύρες του ποταμού, και βέβαια η απόφαση πάρθηκε μόλις η Τουρκία αγόρασε σύγχρονα οχήματα γεφυροποιά που είναι ικανά να γεφυρώσουν το Έβρο.
Μόνο για τους μετανάστες δεν έγινε.
Γι αυτούς οι καλοί Γερμανοί θα προτιμούσαν κανένα τείχος κάτι σαν το πρώην του Βερολίνου, που και πολλά μπετά έχει (πολλά, πάρα πολλά) για να φάει, ας πούμε ο Μπόμπολας, και ηλεκτρονικό εξοπλισμό άφθονο για να φάει ας πούμε η Siemens.
@6:17 μμ. Το αν θα λειτουργήσει σαν αντιπλημμυρικό έργο θα φανεί το χειμώνα ή όταν οι Βούλγαροι ανοίξουν κανένα φράγμα. Τότε θα δούμε ποιός έχει δίκιο. Όσο για το μηχανικό, αφού κάθονται, τότε γιατί δεν το βάζουν να φτιάξει και τους δρόμους καρμανιόλες και να μην στοιχήσει τίποτα; Ξέρεις πόσες φορές έχουμε ακούσει για έργα αντιπλημμυρικά ή άλλα που θα άλλαζαν την εικόνα; Όσο για τους Γερμανούς, μόνο αφελής πιστεύει ότι αυτοί και οι Αμερικάνοι δεν μας κυβερνούν. Αν δεν ήθελαν να γίνει, δεν θα γίνονταν, τόσο απλά. Δεν είμαι από αστικό κέντρο, οπότε δεν με αφορούν οι ύβρεις. Να ξέρεις όμως, γνώμη έχουν όλοι και δικαιούνται να την λένε. Έστω και αν δεν αρέσει. Τα ελληνικά άρματα που είναι πανάκριβα δεν έχουν πυρομαχικά. Τα υποβρύχια γέρνουν και τα MLRS λειτουργούν με GPS δηλαδή θα ρίξουν μόνο αν θελήσουν οι Αμερικανοί (οι δορυφόροι τους που στέλνουν σήμα). Όσο για τα αεροπλάνα εξαρτώνται από καύσιμα και ανταλλακτικά που εισάγουμε. Στέλνουμε επίσης στρατό στο Αφγανιστάν (και πληρώνουμε αδρά) για να φυλάξει τους Αμερικάνους. Αλλά η τάφρος θα μας σώσει. Και το καυτό λάδι στις πολεμίστρες… Α ρε "πατριώτες" πλάκα έχετε. mitsos175.
Allo patriotis, allo trompas. Kai esy mitso eisai trompas. Oloi oi parapano sta eipan mia xara. Kai esy toys aradiases ena soro asxeta, epikentromenos sta oplika. Oloi exoyn dikaioma sti gnomi, alla apo kapoio simeio kai epeita kalo einai na min milame mono gia na milame. Ksereis esy.
xalaroste re malakes kai mhn vrizete oloi kala ta lete.
Δημοσίευση σχολίου