«Όλη αυτή η αντίδραση στη Ξάνθη, τα Γιαννιτσά και την Πάτρα που είναι και ο τελευταίος σταθμός της περιοδείας μας είναι μία ενέργεια σκοταδιστική, τραγικά επικίνδυνη και φασιστικού τύπου “γιατί έτσι γουστάρω”. Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου σήμερα το μεσημέρι στην Πάτρα ο συγγραφέας και σκηνοθέτης του έργου «Τα Κορίτσια με τα μαύρα» Αλέξανδρος Ρήγας.
Η παράσταση θα ανέβει στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας το Σαββατοκύριακο 3 και 4 Σεπτεμβρίου στις 21:30 χωρίς να έχει τελικώς την αιγίδα του Διεθνούς Φεστιβάλ του Δήμου Πάτρας μετά το θόρυβο και τις αντιδράσεις που υπήρξαν από τη Μητρόπολη Πατρών.
Και συνέχισε ο Αλέξανδρος Ρήγας με τα εξής: «Η ιερή πίστη είναι αναμφίβολα προσωπική υπόθεση αλλά εδώ πρόκειται για ένα έργο, προϊόν μυθοπλασίας, μία κωμωδία καταστάσεων και μία αλληγορία που έχει σχέση με όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δοσμένη με χιούμορ που δεν προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα.
Η μονή όπου εκτυλίσσεται η δράση είναι φανταστική και μάλιστα διαβάσαμε από πριν όλη την ονοματολογία μοναστηριών της Ελλάδας ώστε το όνομα που θα δίναμε στο μοναστήρι του έργου να μην παραπέμπει κάπου και να μην προσβάλει.
Η εκκλησία είναι ένας θεσμός και μία επιχείρηση που όπως και η πολιτική ασκεί εξουσία και στο πλαίσιο αυτό της διαχείρισης της πίστης και του θρησκευτικού συναισθήματος συναντάμε και άπειρες παραβατικές πράξεις. Δυστυχώς οι αντιδράσεις και οι φραστικές απειλές να μην παρουσιαστεί η παράσταση προήλθε από ανθρώπους των εκκλησιαστικών και δημοτικών αρχών ουδείς εκ των οποίων έχει δει την παράσταση. Θα υποκλινόμουν και θα σεβόμουν τη γνώμη κάποιου αφότου είχε τη δει την παράσταση που θα μου έλεγε “παιδιά μαζευτείτε”».
Ο κ. Ρήγας σε έντονο ύφος τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν ο Δήμος της Πάτρας να παρεμβαίνει και να κόβει τους διόδους επικοινωνίας της παράστασης και πως αυτή η πράξη του είναι μηνύσιμη. Μάλιστα ερωτώμενος για το εξώδικο που εστάλη από την Ελληνική Θεαμάτων προς το Δήμο Πατρέων είπε ότι για αυτό είναι υπεύθυνη η εταιρεία και πως το όλο θέμα αναμένεται να πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.
«Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι πραξικοπηματικά έχουν κοπεί οι δίοδοι και έχουν κατέβει τα λάβαρα και διαφημιστικά μπάνερ μας από τους δρόμους της Πάτρας ενώ την ίδια ώρα υπάρχουν τα μπάνερ άλλων καλλιτεχνών και παραστάσεων.
Εμείς εδώ δεν ήρθαμε να κάνουμε κακό σε κανένα, ούτε να κάνουμε πάρτι και να κάνουμε την πλάκα μας όπως ίσως κάποιοι νομίζουν αλλά ήρθαμε να δουλέψουμε. Όταν σου “βιάζουν” την αξιοπρέπεια και τη δουλειά σου για την οποία έχεις μοχθήσει, δεν είναι δυνατόν να μην αντιδράσεις, είμαστε αδιαπραγμάτευτοι. Όσο για το αν φοβόμαστε για επεισόδια, να φοβούνται αυτοί που ενδεχομένως θα το κάνουν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρήγας που έχει συγγράψει το έργο μαζί με τον Δημήτρη Αποστόλου.
Η Σοφία Μουτίδου που υποδύεται μία μουγκή καλόγρια με τη σειρά της τόνισε ότι την τρομάζει όλη αυτή η στάση και κάθε άλλο παρά τιμητικό είναι αυτό που έκανε μία πολιτική αρχή, ο Δήμος Πατρέων να τους βγάλει από το Φεστιβάλ. Επίσης η κυρία Μουτίδου διευκρίνισε ότι αυτό που «καίει» είναι ουσιαστικά ορισμένες φράσεις κλειδιά του έργου που αφορούν την εκκλησία ως χώρο πολιτικό οι οποίες ωστόσο αντιμετωπίζονται με χειροκροτήματα από τον κόσμο και με την προτροπή «πείτε τα».
«Ο κόσμος γουστάρει, δεν θίγεται το θρησκευτικό του συναίσθημα. Με εξοργίζει και με υποτιμά αυτή η στάση που κράτησαν η Ξάνθη, τα Γιαννιτσά και τώρα η Μητρόπολη και ο Δήμος Πατρέων. Ελάτε δείτε το έργο και μετά κατηγορήστε μας. Επί 7 μήνες που παιζόταν η παράσταση στην Αθήνα στο θέατρο Αλίκη όπου και θα συνεχιστεί τη νέα χειμερινή περίοδο, δεν συναντήσαμε καμία αντίδραση ενώ ούτε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών αντέδρασε.
Ο κόσμος και το λαικό αίσθημα είναι υπέρ μας. Μην ξεχνάτε ότι γύρω από αυτήν την παράσταση ζουν 30 οικογένειες μαζί με τους τεχνικούς και τους ανθρώπους της παραγωγής. Ζούμε από αυτή τη δουλειά. Στην εποχή της οικονομικής κρίσης που ζούμε ποιος παίζει με το ψωμί 30 οικογενειών. Δηλαδή άλλη πίστη χριστιανική έχουν στην Κρήτη ή τα Γιάννενα και άλλη στην Ξάνθη και την Πάτρα. Όσο για τα σχόλια ότι φοράμε το ράσο της καλόγριας με το σταυρό, δηλαδή τι έπρεπε να φοράμε το σήμα του Ζορό. Η παράσταση μας σφύζει πάντως από πιστούς και τα λέω όλα αυτά ευγενικά θυμωμένη», τόνισε η Σοφία Μουτίδου.
Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο Σωτήρης Καλυβάτσης που παίζει έναν αστυνομικό με τον οποίο έχει σχέση η ηγουμένη του μοναστηριού (στο ρόλο η Χρύσα Ρώπα) αλλά και η Ελένη Καστάνη που στο έργο κάνει την Αδελφή Υπομονή η οποία και διεκδικεί την ηγεσία από την ηγουμένη. Στο έργο παίζει ακόμα η Χρυσούλα Διαβάτη η οποία επισκέπτεται το μοναστήρι και ντύνεται καλόγρια καθώς και ο Ρένος Χαραλαμπίδης που κάνει έναν υπουργό που πάει για προσκύνημα.
«Το έργο θίγει κάποιες παραβατικές πράξεις που λαμβάνουν χώρα όχι μόνο από εκπροσώπους του μοναστηριακού βίου αλλά και από άλλους πολίτες όπως εμπόρους της νύχτας και εκπροσώπους όλων των μορφών εξουσίας», πρόσθεσε ο κ. Ρήγας.
Η Ελένη Καστάνη αναφέρθηκε στο δίδυμο των Ρήγα-Αποστόλου χαρακτηρίζοντας τους ως μεγάλες δυνάμεις στη σύγχρονη ελληνική κωμωδία τόσο στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση ενώ επίσης τόνισε ότι η παράσταση περιοδεύει ακριβώς όπως παιζόταν στην Αθήνα χωρίς αντικαταστάτες και πως ήταν ξεχωριστή χαρά για την ίδια που με αφορμή την παράσταση ξαναπήγε σε αγαπημένα μέρη της Ελλάδας όπως η Κέρκυρα, τα Γιάννενα ή τώρα η Πελοπόννησος. «Είναι ωραία η Ελλάδα μας, είναι μία μεγάλη δύναμη και δεν το εκτιμάμε», ανέφερε η κυρία Καστάνη που ήταν ιδιαίτερα χαμογελαστή και συμπαθής.
Η κυρία Σοφία Μουτίδου έκανε κι έναν παραλληλισμό ότι αν αντί για καλόγριες και ράσα ασχολούνταν στο έργο με τις ρόμπες των γιατρών ή με δικηγόρους και άφηναν υπονοούμενα ότι είναι λαμόγια, θα έπρεπε δηλαδή να υπήρχαν παρόμοιες αντιδράσεις…
Τέλος ο Αλέξανδρος Ρήγας αναφώνησε «Ήμαρτον» και «έλεος» και με διάθεση χιούμορ κάλεσε «όσοι πιστοί προσέλθετε στην παράσταση».
Τη συνέντευξη Τύπου συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Ελευθερίου ενώ ακόμη παρούσα ήταν η ραδιοφωνική παραγωγός Μαργαρίτα Δρούτσα που είναι υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της παράστασης.
Να σημειωθεί τέλος ότι τα εισιτήρια για την παράσταση κοστίζουν 24 και 18 ευρώ ενώ ισχύουν και Εργατικής Εστίας. Εισιτήρια διατίθενται στα δισκοπωλεία Discover και Musical, στο κατάστημα οπτικών Καραμούζης και έξω από το Αρχαίο Ωδείο.
ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
thebest.gr
ΠΡΕΖΑ TV
2-9-2011
Η παράσταση θα ανέβει στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας το Σαββατοκύριακο 3 και 4 Σεπτεμβρίου στις 21:30 χωρίς να έχει τελικώς την αιγίδα του Διεθνούς Φεστιβάλ του Δήμου Πάτρας μετά το θόρυβο και τις αντιδράσεις που υπήρξαν από τη Μητρόπολη Πατρών.
Και συνέχισε ο Αλέξανδρος Ρήγας με τα εξής: «Η ιερή πίστη είναι αναμφίβολα προσωπική υπόθεση αλλά εδώ πρόκειται για ένα έργο, προϊόν μυθοπλασίας, μία κωμωδία καταστάσεων και μία αλληγορία που έχει σχέση με όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δοσμένη με χιούμορ που δεν προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα.
Η μονή όπου εκτυλίσσεται η δράση είναι φανταστική και μάλιστα διαβάσαμε από πριν όλη την ονοματολογία μοναστηριών της Ελλάδας ώστε το όνομα που θα δίναμε στο μοναστήρι του έργου να μην παραπέμπει κάπου και να μην προσβάλει.
Η εκκλησία είναι ένας θεσμός και μία επιχείρηση που όπως και η πολιτική ασκεί εξουσία και στο πλαίσιο αυτό της διαχείρισης της πίστης και του θρησκευτικού συναισθήματος συναντάμε και άπειρες παραβατικές πράξεις. Δυστυχώς οι αντιδράσεις και οι φραστικές απειλές να μην παρουσιαστεί η παράσταση προήλθε από ανθρώπους των εκκλησιαστικών και δημοτικών αρχών ουδείς εκ των οποίων έχει δει την παράσταση. Θα υποκλινόμουν και θα σεβόμουν τη γνώμη κάποιου αφότου είχε τη δει την παράσταση που θα μου έλεγε “παιδιά μαζευτείτε”».
Ο κ. Ρήγας σε έντονο ύφος τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν ο Δήμος της Πάτρας να παρεμβαίνει και να κόβει τους διόδους επικοινωνίας της παράστασης και πως αυτή η πράξη του είναι μηνύσιμη. Μάλιστα ερωτώμενος για το εξώδικο που εστάλη από την Ελληνική Θεαμάτων προς το Δήμο Πατρέων είπε ότι για αυτό είναι υπεύθυνη η εταιρεία και πως το όλο θέμα αναμένεται να πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.
«Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι πραξικοπηματικά έχουν κοπεί οι δίοδοι και έχουν κατέβει τα λάβαρα και διαφημιστικά μπάνερ μας από τους δρόμους της Πάτρας ενώ την ίδια ώρα υπάρχουν τα μπάνερ άλλων καλλιτεχνών και παραστάσεων.
Εμείς εδώ δεν ήρθαμε να κάνουμε κακό σε κανένα, ούτε να κάνουμε πάρτι και να κάνουμε την πλάκα μας όπως ίσως κάποιοι νομίζουν αλλά ήρθαμε να δουλέψουμε. Όταν σου “βιάζουν” την αξιοπρέπεια και τη δουλειά σου για την οποία έχεις μοχθήσει, δεν είναι δυνατόν να μην αντιδράσεις, είμαστε αδιαπραγμάτευτοι. Όσο για το αν φοβόμαστε για επεισόδια, να φοβούνται αυτοί που ενδεχομένως θα το κάνουν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρήγας που έχει συγγράψει το έργο μαζί με τον Δημήτρη Αποστόλου.
Η Σοφία Μουτίδου που υποδύεται μία μουγκή καλόγρια με τη σειρά της τόνισε ότι την τρομάζει όλη αυτή η στάση και κάθε άλλο παρά τιμητικό είναι αυτό που έκανε μία πολιτική αρχή, ο Δήμος Πατρέων να τους βγάλει από το Φεστιβάλ. Επίσης η κυρία Μουτίδου διευκρίνισε ότι αυτό που «καίει» είναι ουσιαστικά ορισμένες φράσεις κλειδιά του έργου που αφορούν την εκκλησία ως χώρο πολιτικό οι οποίες ωστόσο αντιμετωπίζονται με χειροκροτήματα από τον κόσμο και με την προτροπή «πείτε τα».
«Ο κόσμος γουστάρει, δεν θίγεται το θρησκευτικό του συναίσθημα. Με εξοργίζει και με υποτιμά αυτή η στάση που κράτησαν η Ξάνθη, τα Γιαννιτσά και τώρα η Μητρόπολη και ο Δήμος Πατρέων. Ελάτε δείτε το έργο και μετά κατηγορήστε μας. Επί 7 μήνες που παιζόταν η παράσταση στην Αθήνα στο θέατρο Αλίκη όπου και θα συνεχιστεί τη νέα χειμερινή περίοδο, δεν συναντήσαμε καμία αντίδραση ενώ ούτε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών αντέδρασε.
Ο κόσμος και το λαικό αίσθημα είναι υπέρ μας. Μην ξεχνάτε ότι γύρω από αυτήν την παράσταση ζουν 30 οικογένειες μαζί με τους τεχνικούς και τους ανθρώπους της παραγωγής. Ζούμε από αυτή τη δουλειά. Στην εποχή της οικονομικής κρίσης που ζούμε ποιος παίζει με το ψωμί 30 οικογενειών. Δηλαδή άλλη πίστη χριστιανική έχουν στην Κρήτη ή τα Γιάννενα και άλλη στην Ξάνθη και την Πάτρα. Όσο για τα σχόλια ότι φοράμε το ράσο της καλόγριας με το σταυρό, δηλαδή τι έπρεπε να φοράμε το σήμα του Ζορό. Η παράσταση μας σφύζει πάντως από πιστούς και τα λέω όλα αυτά ευγενικά θυμωμένη», τόνισε η Σοφία Μουτίδου.
Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο Σωτήρης Καλυβάτσης που παίζει έναν αστυνομικό με τον οποίο έχει σχέση η ηγουμένη του μοναστηριού (στο ρόλο η Χρύσα Ρώπα) αλλά και η Ελένη Καστάνη που στο έργο κάνει την Αδελφή Υπομονή η οποία και διεκδικεί την ηγεσία από την ηγουμένη. Στο έργο παίζει ακόμα η Χρυσούλα Διαβάτη η οποία επισκέπτεται το μοναστήρι και ντύνεται καλόγρια καθώς και ο Ρένος Χαραλαμπίδης που κάνει έναν υπουργό που πάει για προσκύνημα.
«Το έργο θίγει κάποιες παραβατικές πράξεις που λαμβάνουν χώρα όχι μόνο από εκπροσώπους του μοναστηριακού βίου αλλά και από άλλους πολίτες όπως εμπόρους της νύχτας και εκπροσώπους όλων των μορφών εξουσίας», πρόσθεσε ο κ. Ρήγας.
Η Ελένη Καστάνη αναφέρθηκε στο δίδυμο των Ρήγα-Αποστόλου χαρακτηρίζοντας τους ως μεγάλες δυνάμεις στη σύγχρονη ελληνική κωμωδία τόσο στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση ενώ επίσης τόνισε ότι η παράσταση περιοδεύει ακριβώς όπως παιζόταν στην Αθήνα χωρίς αντικαταστάτες και πως ήταν ξεχωριστή χαρά για την ίδια που με αφορμή την παράσταση ξαναπήγε σε αγαπημένα μέρη της Ελλάδας όπως η Κέρκυρα, τα Γιάννενα ή τώρα η Πελοπόννησος. «Είναι ωραία η Ελλάδα μας, είναι μία μεγάλη δύναμη και δεν το εκτιμάμε», ανέφερε η κυρία Καστάνη που ήταν ιδιαίτερα χαμογελαστή και συμπαθής.
Η κυρία Σοφία Μουτίδου έκανε κι έναν παραλληλισμό ότι αν αντί για καλόγριες και ράσα ασχολούνταν στο έργο με τις ρόμπες των γιατρών ή με δικηγόρους και άφηναν υπονοούμενα ότι είναι λαμόγια, θα έπρεπε δηλαδή να υπήρχαν παρόμοιες αντιδράσεις…
Τέλος ο Αλέξανδρος Ρήγας αναφώνησε «Ήμαρτον» και «έλεος» και με διάθεση χιούμορ κάλεσε «όσοι πιστοί προσέλθετε στην παράσταση».
Τη συνέντευξη Τύπου συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Ελευθερίου ενώ ακόμη παρούσα ήταν η ραδιοφωνική παραγωγός Μαργαρίτα Δρούτσα που είναι υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της παράστασης.
Να σημειωθεί τέλος ότι τα εισιτήρια για την παράσταση κοστίζουν 24 και 18 ευρώ ενώ ισχύουν και Εργατικής Εστίας. Εισιτήρια διατίθενται στα δισκοπωλεία Discover και Musical, στο κατάστημα οπτικών Καραμούζης και έξω από το Αρχαίο Ωδείο.
ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
thebest.gr
ΠΡΕΖΑ TV
2-9-2011
6 σχόλια:
Όταν δεν μπορείς να σεβαστείς την διαφορετικότητα και τα όποια πιστεύω των άλλων απλά δείχνεις πόσο απολίτιστο ων είσαι.Έτσι και ο Ρήγας έδειξε πόσο μικρός άνθρωπος είναι.
ανώνυμε 11:23 εισαι φτωχός
Καμιά παράσταση με τα δεινά της κωλοτρυπίδας του θα βγάλει(αφού έχει και ιδίαν άποψη) ?
Εμενα που με προσβαλλουν αυτα που λεει η εκκλησια μπορω να σταματησω τις λειτουργιες της?
Ανθρωποι σαν αυτούς τους χριστιανούς,είναι απλά καθίκια και δεν έχουν καμία σχέση με τα λόγια του Χριστού.Μην χρησημοποιείται το όνομα του Χριστού,γιατί ο Χριστός άλλα είπε και ανθρώπους σαν εσάς(χριστιανούς)θα σας έβαζε στην ίδια κατηγορία με τους γραμματείς και φαρισαίους.Ο Ρήγας είναι ΄.ενας από τους πιο αξιόλογους σκηνοθέτες,σεναριογράφους της Ελλάδας.Τα έργα του απευθύνονται βέβαια σε ανθρώπους που είναι έξυπνοι και έχουνε και χιούμορ,οι ανεγκέφαλοι δεν μπορούν να τα καταλάβουν.
3.11 ειμαι αθεος αλλα παρολα αυτα δεχομαι καποια στοιχεια του χριστιανισμου σαν στοιχεια μιας τελειας ιδεολογιας.Αναρωτιεμαι ποτε εσεις οι πραγματικοι χριστιανοι θα ξεσηκωθειτε να στειλετε στον αγυριστο ολα αυτα τα λαμογια παπαδες.
Δημοσίευση σχολίου