Επιστροφή στα παλιά σπίτια, συχνότερες διακοπές ρεύματος λόγω χρέους, ελάχιστες νέες συνδέσεις: αυτές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στις συναλλαγές των καταναλωτών με τη ΔΕΗ όπως προκύπτουν από έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών της επιχείρησης προς τους καταναλωτές.
Η ΡΑΕ αξιολογεί, ειδικότερα, το βαθμό συμμόρφωσης της ΔΕΗ προς τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει με τον "Χάρτη Υποχρεώσεων" έναντι των καταναλωτών, για την τήρηση συγκεκριμένων προθεσμιών στην παροχή ορισμένων βασικών υπηρεσιών (π.χ. αντικατάσταση καμμένης ασφάλειας, μελέτη και κατασκευή νέας σύνδεσης, επανασύνδεση μετά από διακοπή, κλπ.) Στις περιπτώσεις μη τήρησης της προθεσμίας που προβλέπεται κατά περίπτωση, η ΔΕΗ οφείλει να πληρώσει αποζημίωση στον καταναλωτή, ύψους 15 ευρώ.
Η έκθεση της ΡΑΕ εξετάζει κατά πόσον η ΔΕΗ κατάφερε να ανταποκριθεί στα αιτήματα των καταναλωτών εντός των προθεσμιών που προβλέπονται. Όμως το συμπέρασμα που προκύπτει, πέρα από το βαθμό συμμόρφωσης της ΔΕΗ, είναι ότι οι καταναλωτές ιδίως στην Αττική όλο και συχνότερα ζητούν επανασύνδεση λόγω χρέους (δηλαδή έχουν αυξηθεί οι διακοπές ρεύματος εξαιτίας ανεξόφλητων λογαριασμών) ενώ αντίθετα έχουν μειωθεί οι νέες παροχές και έχουν πολλαπλασιαστεί οι επανασυνδέσεις παλιών ρολογιών, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές επιστρέφουν σε παλιά σπίτια.
"Στη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, στην Αττική, παρατηρήθηκε το 2009 σημαντική αύξηση χρήσης της υπηρεσίας "επανασύνδεσης μετά από αίτημα", που συνδέεται με την ενεργοποίηση παροχών που ήδη υπάρχουν και ενδεχομένως αποδίδεται σε αυξημένη ζήτηση παλαιότερων κατοικιών. Για την ίδια Περιφέρεια, παρουσιάζεται φθίνουσα χρήση των υπηρεσιών, "τοποθέτηση-σύνδεση μετρητή", "κατασκευή απλής παροχής" και "μελέτη ηλεκτροδότησης με το δίκτυο" που ως επί το πλείστον αφορούν σε νέες παροχές. Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τη σημαντικά αυξημένη χρήση της "επανασύνδεσης λόγω χρέους" στην Περιφέρεια Αττικής πιθανώς αντικατοπτρίζει τα πρώτα σημάδια της οικονομικής ύφεσης στη διαδοχή εγκαταστάσεων που πλήττει τις μεγάλες πόλεις", αναφέρεται συγκεκριμένα στην έκθεση της ΡΑΕ.
Οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η ΔΕΗ έναντι των καταναλωτών και τα ποσοστά εκπρόθεσμων περιπτώσεων, για το 2009, φαίνονται στον πίνακα που ακολουθεί:
Υπηρεσία Αριθμός αιτήσεων Δεσμευτική προθεσμία εξυπηρέτησης % εκπρόθεσμων περιπτώσεων
Τοποθέτηση - σύνδεση μετρητή 99.793 3 ημέρες 12,2 %
Επέμβαση για τήξη ασφάλειας μετρητή 59.376 4 ώρες 0,7 %
Επανασύνδεση μετά από εξόφληση χρέους 126.444 Αυθημερόν 2 %
Διακοπή & επανασύνδεση μετά από αίτημα 348.531 2 ημέρες 3,1 %
Απάντηση σε γραπτά αιτήματα-παράπονα χωρίς επίσκ. 18.310 10 ημέρες 0,5 %
Απάντηση σε γραπτά αιτήματα-παράπονα με επίσκεψη 4.875 15 ημέρες 1,6 %
Τήρηση συμφωνημένης συνάντησης 20.361 3 ώρες 9,5 %
Μελέτη απλής ηλεκτροδότησης 60.036 15 ημέρες 1,5 %
Μελέτη ηλεκτροδότησης με δίκτυο 14.057 25 ημέρες 6 %
Κατασκευή απλής παροχής ρεύματος 54.757 30 ημέρες 0,5 %
ΠΡΕΖΑ TV
12-9-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου