Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 15, 2011

ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : ΤΟΥΣ ΚΟΒΟΥΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ EUROCONTROL!


Σε αποκλεισμό του εθνικού εναέριου χώρου σκοπεύουν να προχωρήσουν τις επόμενες ημέρες οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, εάν ανατραπούν τα μισθολογικά και εργασιακά τους δεδομένα. Μέσω εικοσιτετράωρων απεργιακών κινητοποιήσεων, που θα οδηγήσουν στο να μη γίνεται καμία πτήση από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια, οι ελεγκτές θα διεκδικήσουν για ακόμη μία φορά να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, τα οποία σημειωτέον δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και την τσέπη του Ελληνα πολίτη.


Πρόκειται για μια υπόθεση που αποτελεί απτό παράδειγμα προχειρότητας και ανικανότητας της κυβέρνησης στο να επιλύσει τα οικονομικά προβλήματα της χώρας με μέτρα και ρυθμίσεις που καίνε τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Κι αυτό γιατί ενώ τα επιδόματα των ελεγκτών δεν καταβάλλονται από το ελληνικό Δημόσιο αλλά από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό φορέα, το Eurocontrol, ο κλάδος εντάχθηκε πριν από ένα χρόνο στη ρύθμιση με την οποία κόβονταν όλα τα επιδόματα κατά 20%.


Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση σκοπεύει να εντάξει τους ελεγκτές στο ενιαίο μισθολόγιο, όταν μόνο το 40% του βασικού τους μισθού καταβάλλεται από τον κρατικό κορβανά. Οπως, δε, επισημαίνει η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ), οι μισθοί που παίρνουν για να διαχειρίζονται τα χιλιάδες αεροσκάφη που πετούν πάνω από τη χώρα μας υπολείπονται κατά πολλές χιλιάδες ευρώ των απολαβών των συναδέλφων τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και των Βαλκανίων.


Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα οι ελεγκτές έπειτα από 20 χρόνια υπηρεσίας παίρνουν περί τις 3.500 ευρώ μικτά μαζί με επιδόματα, υπερωρίες και νυχτερινά. Ο αντίστοιχος μισθός σε Ισπανία, Πορτογαλία, Βρετανία και Γερμανία είναι 16.000 ευρώ, ενώ σε χώρες που έχουν χαμηλότερο κόστος ζωής, όπως η Σλοβενία και η Ρουμανία, είναι 4.500 και 3.500 ευρώ, αντίστοιχα.


Η μισθοδοσία λοιπόν αυτού του κλάδου, καθώς και όλη η υλικοτεχνική υποδομή και οι προμήθειες που χρειάζονται για να λειτουργήσει, καλύπτονται ως επί το πλείστον από το Eurocontrol μέσω των εσόδων από τα τέλη υπερπτήσης στο FIR Αθηνών. Πρόκειται για το τέλος που πληρώνει κάθε αεροπλάνο που διέρχεται τον εθνικό εναέριο χώρο μας. Το ελληνικό κράτος παραδίδει τα αντίστοιχα παραστατικά στον ευρωπαϊκό φορέα και παίρνει τα χρήματα που δαπάνησε πίσω.


Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι μέσω αυτών των ανταποδοτικών τελών θα μπορούσαν να αγοραστούν και καινούργια συστήματα ελέγχου, ώστε να αντικατασταθούν τα -οριακής παλαιότητας- υπάρχοντα και να αναβαθμιστεί η χωρητικότητα του εναέριου χώρου εξυπηρετώντας περισσότερα αεροσκάφη. Και όλα αυτά δωρεάν, αφού και αυτά τα έξοδα δεν θα επιβαρύνουν το κράτος.


Ακόμη ένα τραγελαφικό γεγονός είναι ότι το τέλος υπερπτήσης της Ελλάδας για το 2011 είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη (33,07 ευρώ ανά πτήση), αφού η κυβέρνηση δεν ζητεί τίποτα και μάλιστα μείωσε τις αποδοχές των ελεγκτών. Είναι, δηλαδή, μια παράλληλη υπόθεση σαν αυτή του ΕΣΠΑ με τα χαμένα κοινοτικά κονδύλια... Εάν, δε, ενταχθεί ο κλάδος στο ενιαίο μισθολόγιο, το τέλος θα μειωθεί κι άλλο.


«Οποιαδήποτε μείωση του μισθολογικού κόστους θα έχει ανάλογη μείωση στο δηλούμενο κόστος των εν λόγω υπηρεσιών στο Eurocontrol και κατά συνέπεια ανάλογη μείωση των εσόδων του Δημοσίου», είπε στην «Ε» ο πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, Οδυσσέας Μαργέτος. «Το πάγιο αίτημά μας είναι να γίνουμε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου ώστε να απεμπλακούμε απ' όλες αυτές τις καταστάσεις. Εάν αυξάναμε τα τέλη, όλα τα προβλήματα θα λύνονταν και οι αεροπορικές εταιρείες θα ήταν ευχαριστημένες γιατί θα είχαν καλύτερη εξυπηρέτηση και λιγότερες καθυστερήσεις. Φανταστείτε ότι κάθε λεπτό καθυστέρησης τους κοστίζει 72 ευρώ. Είναι, λοιπόν, διατεθειμένοι να πληρώσουν 50-55 και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο».


Σε ένα διήμερο αυξημένης κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, με σύνολο καθυστερήσεων άνω των 50.000 λεπτών, οι ζημιές για τις αεροπορικές εταιρείες, ελληνικές και ξένες, κυμαίνονται από 2,5 εκατομμύρια ευρώ έως 3,5 εκατομμύρια.


Ηδη η ΕΕΕΚΕ, που αριθμεί 640 μέλη, έχει εξαγγείλει δύο 24ωρες απεργίες για το Σαββατοκύριακο, οι οποίες όμως αναμένεται να κηρυχθούν καταχρηστικές. Σε αυτή την περίπτωση μέλη του Δ.Σ. της Ενωσης έχουν προτείνει απεργία πείνας και ύπνου επ' αόριστον. «Θα κατασκηνώσουμε εδώ», έλεγαν χαρακτηριστικά.


spyropul@enet.gr
Της ΛΙΑΝΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


ΠΡΕΖΑ TV
15-9-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: