Με τις αλλαγές που ανακοίνωσε προ δεκαημέρου, το Facebook πήρε το αναμενόμενα μεγάλο μερίδιο δημοσιότητας και ανακάτεψε γενναία την τράπουλα του προσωπικού απορρήτου, με το οποίο έχει αναπτύξει μια σχέση αγάπης-μίσους.Από τη μία πλευρά ο Μ. Ζούκερμπεργκ και η παρέα του δεν έχουν σε σοβαρή εκτίμηση τη διαφύλαξη της ιδιωτικότητας, αλλά από την άλλη είναι υποχρεωμένοι να υποστηρίζουν (ή να εμφανίζεται πως υποστηρίζουν) τη χρήση μηχανισμών προστασίας για τους χρήστες. Μετά το γενναίο λίφτινγκ, το οποίο δεν είναι ακόμα διαθέσιμο στο σύνολο των περίπου 750 εκατ. ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Facebook, φαίνεται πως ξεκινούν νέοι μπελάδες για τους πιο ευαίσθητους.
* Ο πρώτος πονοκέφαλος προκλήθηκε μετά τις αναφορές ότι το Facebook μπορεί να «παρακολουθήσει» τους χρήστες ακόμα και όταν αυτοί έχουν αποσυνδεθεί από την υπηρεσία. Δεν προκλήθηκε κάποιο ιδιαίτερο σοκ στην παγκόσμια διαδικτυακή κοινότητα από τα σχετικά δημοσιεύματα, αφού, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να παρατηρήσουμε πως πολλοί είναι εκείνοι που διατηρούν ενεργό τη σύνδεσή τους με το Facebook ή κάποια άλλη online υπηρεσία, ακόμα και όταν έχουν σταματήσει να τη χρησιμοποιούν.
Εφαρμογές και ροή... ειδήσεων
* Ο δεύτερος πονοκέφαλος προέρχεται εξ... αντανακλάσεως, καθώς προκαλείται από τις εφαρμογές τρίτων που μπορεί να εγκαταστήσει κάποιος στη σελίδα του στο Facebook. Πάρα πολλές από αυτές τροφοδοτούν με εγγραφές τη ροή ειδήσεων του χρήστη, την περιοχή δηλαδή που λειτουργεί περίπου όπως το twitter και ενημερώνει τι κάνει κάθε φίλος μας κάθε στιγμή.
Η περιοχή αυτή, που το ίδιο το Facebook ονομάζει «news feed», χρησιμοποιείται από τις ανεξάρτητες εφαρμογές και αν δεν είστε χθεσινός στο Διαδίκτυο, είναι προφανές πως υπάρχουν μικροπροβλήματα.
Το πιο ξεκάθαρο είναι ότι μπορεί να μη θέλετε να γνωρίζει ο κόσμος πως μόλις χαζέψατε τις φωτογραφίες της Σκάρλετ Γιόχανσον ή ενημερωθήκατε για την εγκυμοσύνη της Μπιγιονσέ (σ.σ. καλή λευτεριά, μιας και το 'φερε η κουβέντα) ή για τις μουσικές δραστηριότητες (;) του Τζάστιν Μπίμπερ ή όπως αλλιώς το λένε το παλικάρι.
Θεωρητικά, κάθε εφαρμογή θα πρέπει να έχει κάποιες ρυθμίσεις ασφαλείας αλλά η πλειονότητα των χρηστών, όπως έχει δείξει πολλάκις η διαδικτυακή ιστορία, ή δεν ασχολείται ή δεν ενδιαφέρεται.
«Μεταδώστε το μήνυμα»
* Ο τρίτος πονοκέφαλος δεν ήταν ακριβώς πονοκέφαλος αλλά άλλη μια επίδειξη συλλογικής αφέλειας. Κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να δημοσιεύσει ένα μήνυμα στο Facebook λέγοντας πως η υπηρεσία γίνεται συνδρομητική και πως οι μόνοι που δεν θα πληρώσουν θα είναι εκείνοι που θα αναπαράξουν το μήνυμα.
Οπως φαντάζεστε, μεγάλος αριθμός ανθρώπων έσπευσε να δημοσιεύσει το μήνυμα στον δικό του «τοίχο» και η υπόθεση πήρε μεγάλη έκταση, σε βαθμό που υποχρέωσε τους υπευθύνους του Facebook να πουν την προφανή αλήθεια, πως δεν έχουν λόγο να «κλείσουν» την υπηρεσία πίσω από ένα τείχος συνδρομών.
Αλλωστε, η μόνη πραγματική αξία του Facebook είναι οι χρήστες του. Μπορεί κανείς να προσάψει πολλά στους ανθρώπους που δημιούργησαν και «τρέχουν» το Facebook, τίποτα όμως για την εμπορική τους πολιτική... *
Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ moumouris@enet.gr.-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
1-10-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου