Γερή ενδοκυβερνητική «κόντρα», ανάμεσα στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή και τον υφυπουργό Ναυτιλίας Α. Γεωργιάδη, βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες μέρες, προκαλώντας ισχυρές αναταράξεις τόσο στην Ακτή Βασιλειάδη στη Δραπετσώνα όσο και στη μεταβατική κυβέρνηση του Λ. Παπαδήμου.
Η αντιπαράθεση ξεκίνησε σχεδόν από τότε που ανέλαβε καθήκοντα ο Α. Γεωργιάδης, με αφορμή αρχικά το κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη και την απόφαση που έλαβαν από κοινού Χρ. Παπουτσής και Μ. Χρυσοχοΐδης για μετακόμιση των υπηρεσιών ναυτιλίας στο παραδοσιακό κτήριο της Γρ. Λαμπράκη στο Πασαλιμάνι.
Η «κόντρα» αυτή συνεχίστηκε την περασμένη εβδομάδα, με αφορμή αυτή τη φορά το σχέδιο νόμου για την επιβίβαση ένοπλων ιδιωτικών φρουρών στα πλοία, προκειμένου να αντιμετωπίζουν τις πειρατικές επιθέσεις, που δόθηκε στη δημοσιότητα από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή.
Αμέσως μετά άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, καθώς ο Α. Γεωργιάδης εμφανίστηκε εξοργισμένος με την κίνηση του Χρ. Παπουτσή, δηλώνοντας μάλιστα στη ΝΕΤ ότι «δεν πρέπει να βάζουμε σε θέσεις ευθύνης ανθρώπους που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους, γιατί είναι επικίνδυνο».
Υποστήριξε ότι ο μόνος αρμόδιος φορέας που πρέπει ν' ασχοληθεί με τη πειρατεία είναι το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τόνισε ότι η κίνηση του Χ. Παπουτσή προκάλεσε την έντονη αντίδραση και των εφοπλιστών.
«Αν δεν είχαμε αντιδράσει άμεσα εγώ και ο κ. Χρυσοχοΐδης, τώρα θα είχαμε χάσει 300 πλοία από την ελληνική σημαία» επεσήμανε.
Αποκλειστικά υπεύθυνος φορέας για την αντιμετώπιση των περιστατικών πειρατείας που εκδηλώνονται είναι το Λιμενικό Σώμα και μοναδικός αρμόδιος φορέας για την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κάτι το οποίο επιβεβαιώθηκε πρόσφατα σε γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφερόταν σε δελτίου Τύπου που εκδόθηκε από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αμέσως μετά τις δηλώσεις Α. Γεωργιάδη.
Στο δελτίο Τύπου του υπουργείου αναφερόταν επίσης ότι «είναι γνωστό σε όλους ότι ο κ. Χ. Παπουτσής στην πολιτική και κοινοβουλευτική του διαδρομή αρνήθηκε πάντοτε να υποστηρίξει νομοθετικές πρωτοβουλίες που υπαγορεύθηκαν στο παρασκήνιο».
Να σημειωθεί πάντως ότι ο μόνος που έχει βγει και έχει τοποθετηθεί επίσημα από τους εμπλεκόμενους φορείς, τουλάχιστον μέχρι χθες το βράδυ, είναι ο Α. Γεωργιάδης, καθώς ούτε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) είχε προβεί επίσημα σε κάποια δήλωση, αλλά ούτε και ο Μ. Χρυσοχοΐδης. Το ότι οι εφοπλιστές αντιδρούν για το σχέδιο νόμου που ετοίμασε ο Χρ. Παπουτσής έγινε γνωστό από τον Α. Γεωργιάδη, αλλά και από κάποια ΜΜΕ.
Λέγεται μάλιστα πως οι εφοπλιστές φέρονται σφόδρα δυσαρεστημένοι, γιατί ενώ βρίσκονταν σε συζητήσεις με τον Μ. Χρυσοχοΐδη και παλαιότερα με τον Χ. Παμπούκη, ξαφνικά έμαθαν ότι ο Χρ. Παπουτσής ετοίμασε μόνος του το σχέδιο νόμου χωρίς καν να ρωτήσει τη γνώμη τους.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης φαίνεται να κρατά ή να προσπαθεί να κρατήσει μια ουδέτερη στάση, καθώς όσον αφορά την υπόθεση του κτηρίου συμφώνησε με τον Χρ. Παπουτσή για τη μετακόμιση των υπηρεσιών ναυτιλίας, για δε το σχέδιο νόμου για την πειρατεία και τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει δεν έχει βγει να δηλώσει τίποτε απολύτως επισήμως.
Οι πληροφορίες λένε πάντως ότι αυτή η ενδοκυβερνητική «κόντρα» που έχει εκδηλωθεί, αλλά και γενικότερα το ζήτημα της επανασύστασης του υπουργείου Ναυτιλίας, έχει απασχολήσει τον πρωθυπουργό Λ. Παπαδήμο.
Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
papastat@enet.gr
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
28-11-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου