Μπορεί τα σχολεία να μη διαθέτουν βιβλία ακόμη και μετά την εορταστική περίοδο, αλλά αυτό δεν θα έχει και πολλή... σημασία, ειδικά στην περιφέρεια, καθώς εκεί υπάρχει κίνδυνος να μην υπάρχουν καν μαθητές λόγω προβλημάτων στη μεταφορά τους με μισθωμένα οχήματα.Εως και 200.000 μαθητές εκτιμάται ότι κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς μέσο μεταφοράς από τις απομακρυσμένες περιοχές στις οποίες κατοικούν προς τις (συγχωνευμένες) σχολικές τους μονάδες λόγω του αδιεξόδου που παρατηρείται με τη ρύθμιση που προτείνει το υπουργείο Εσωτερικών.
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων (ΚΕΔΕ) Κ. Ασκούνης μίλησε χθες για «ωρολογιακή βόμβα» έτοιμη να σκάσει στις 8 Ιανουαρίου επειδή το υπουργείο είχε αποφασίσει να λήξουν οι συμβάσεις με τους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ταξί) στις 31/12/2011 και να υπογραφούν νέες με το μισό κόστος. Ενώπιον του υπουργού Εσωτερικών Τ. Γιαννίτση και του υφυπουργού Π. Κουκουλόπουλου που παρακολούθησαν τη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, ο κ. Ασκούνης είπε ότι πλήθος διαγωνισμών που έγιναν από τους κατά τόπους δήμους «έχουν αποβεί άκαρποι» και πρότεινε ως λύση «να παραταθούν οι ισχύουσες συμβάσεις μέχρι το τέλος του σχολικού έτους».
Στους δήμους
Το πρόβλημα του κόστους για τη μεταφορά μαθητών είναι παλιό και διαπιστωμένο. Παλιότερα ήταν οι νομαρχίες που έκαναν τους διαγωνισμούς οι οποίοι κατέληγαν συνήθως σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μισθωμένα ταξί, ενώ συχνά ακούγονταν πληροφορίες για ελλιπές σύστημα ελέγχου με αποτέλεσμα να χρεώνονται υπηρεσίες κατά το δοκούν. Με τον «Καλλικράτη», η αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε στους δήμους, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών έθεσε ως στόχο να μειωθεί το κόστος από τα 280 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (!) στο μισό.
Ως καταληκτική ημερομηνία για υπογραφή νέων συμβάσεων με μεταφορείς ετέθη η 31η Δεκεμβρίου 2011 και υποτίθεται ότι έως τότε θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Ομως, το μειωμένο κόστος προκάλεσε προφανώς αδιαφορία στους υποψήφιους μεταφορείς. Το πρόβλημα είναι ακόμη εντονότερο στις περιπτώσεις των αγοραίων ταξί όπου τίθεται ως κόστος ανά χιλιόμετρο τα 0,75 ευρώ. Ωστόσο χθες, τόσο ο κ. Γιαννίτσης όσο και ο αρμόδιος υφυπουργός Πάρις Κουκουλόπουλος επέμειναν στη μη παράταση ισχύος των σημερινών συμβάσεων επειδή «χρειάζεται εξορθολογισμός των δαπανών». Ζήτησαν, επίσης, από τους δήμους να καλέσουν άμεσα σε διαπραγμάτευση «όσους φορείς έχουν πιστοποιημένη επάρκεια». Οι δήμοι καλούνται σε διαδικασίες ακόμη και εκτός διαγωνισμών «χωρίς φυσικά ο τρόπος που θα επιλεγεί να συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας», αναφέρεται σε χθεσινή «εξαιρετικώς επείγουσα» εγκύκλιο του Π. Κουκουλόπουλου.
Ατομική επιδότηση
Ως μόνη διέξοδος στην περίπτωση που δεν βρεθεί μεταφορέας, προτείνεται ένα σύστημα ατομικής επιδότησης ανά μαθητή και όχημα μεταφοράς. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μηνιαίο επίδομα 85 ευρώ για κάθε μαθητή που το σχολείο τουέχει αποδεδειγμένα εγκατασταθεί σε άλλον οικισμό από εκείνον της κατοικίας του. Για όσους μαθητές μεταφέρονται καθημερινά «με γονική ή άλλη μέριμνα» προβλέπεται επίδομα 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο ημερησίως μέσω του οποίου να προκύπτει ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 1.500 ευρώ ετησίως.*
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
16-12-2011
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων (ΚΕΔΕ) Κ. Ασκούνης μίλησε χθες για «ωρολογιακή βόμβα» έτοιμη να σκάσει στις 8 Ιανουαρίου επειδή το υπουργείο είχε αποφασίσει να λήξουν οι συμβάσεις με τους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ταξί) στις 31/12/2011 και να υπογραφούν νέες με το μισό κόστος. Ενώπιον του υπουργού Εσωτερικών Τ. Γιαννίτση και του υφυπουργού Π. Κουκουλόπουλου που παρακολούθησαν τη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ, ο κ. Ασκούνης είπε ότι πλήθος διαγωνισμών που έγιναν από τους κατά τόπους δήμους «έχουν αποβεί άκαρποι» και πρότεινε ως λύση «να παραταθούν οι ισχύουσες συμβάσεις μέχρι το τέλος του σχολικού έτους».
Στους δήμους
Το πρόβλημα του κόστους για τη μεταφορά μαθητών είναι παλιό και διαπιστωμένο. Παλιότερα ήταν οι νομαρχίες που έκαναν τους διαγωνισμούς οι οποίοι κατέληγαν συνήθως σε λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μισθωμένα ταξί, ενώ συχνά ακούγονταν πληροφορίες για ελλιπές σύστημα ελέγχου με αποτέλεσμα να χρεώνονται υπηρεσίες κατά το δοκούν. Με τον «Καλλικράτη», η αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε στους δήμους, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών έθεσε ως στόχο να μειωθεί το κόστος από τα 280 εκατομμύρια ευρώ ετησίως (!) στο μισό.
Ως καταληκτική ημερομηνία για υπογραφή νέων συμβάσεων με μεταφορείς ετέθη η 31η Δεκεμβρίου 2011 και υποτίθεται ότι έως τότε θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Ομως, το μειωμένο κόστος προκάλεσε προφανώς αδιαφορία στους υποψήφιους μεταφορείς. Το πρόβλημα είναι ακόμη εντονότερο στις περιπτώσεις των αγοραίων ταξί όπου τίθεται ως κόστος ανά χιλιόμετρο τα 0,75 ευρώ. Ωστόσο χθες, τόσο ο κ. Γιαννίτσης όσο και ο αρμόδιος υφυπουργός Πάρις Κουκουλόπουλος επέμειναν στη μη παράταση ισχύος των σημερινών συμβάσεων επειδή «χρειάζεται εξορθολογισμός των δαπανών». Ζήτησαν, επίσης, από τους δήμους να καλέσουν άμεσα σε διαπραγμάτευση «όσους φορείς έχουν πιστοποιημένη επάρκεια». Οι δήμοι καλούνται σε διαδικασίες ακόμη και εκτός διαγωνισμών «χωρίς φυσικά ο τρόπος που θα επιλεγεί να συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας», αναφέρεται σε χθεσινή «εξαιρετικώς επείγουσα» εγκύκλιο του Π. Κουκουλόπουλου.
Ατομική επιδότηση
Ως μόνη διέξοδος στην περίπτωση που δεν βρεθεί μεταφορέας, προτείνεται ένα σύστημα ατομικής επιδότησης ανά μαθητή και όχημα μεταφοράς. Συγκεκριμένα, προβλέπεται μηνιαίο επίδομα 85 ευρώ για κάθε μαθητή που το σχολείο τουέχει αποδεδειγμένα εγκατασταθεί σε άλλον οικισμό από εκείνον της κατοικίας του. Για όσους μαθητές μεταφέρονται καθημερινά «με γονική ή άλλη μέριμνα» προβλέπεται επίδομα 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο ημερησίως μέσω του οποίου να προκύπτει ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 1.500 ευρώ ετησίως.*
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
16-12-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου