Μη μπορώντας να σταματήσουν την απελευθέρωση του επαγγέλματος, ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων εντείνουν τις προσπάθειές τους για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κόστος απόκτησης νέας άδειας
Την υψηλότερη δυνατή τιμή του κόστους απόκτησης νέας άδειας φορτηγού και βυτιοφόρου ΔΧ επιχειρούν να πετύχουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, που θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πλήρη απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τις επόμενες ημέρες.
Σχετική τροπολογία που κατατέθηκε προ ημερών από τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη, επισπεύδει τη μεταβατική περίοδο, η οποία θα λήξει σε τρεις ημέρες, αντί του Ιουνίου του 2013, όπως προβλεπόταν στον νόμο Ρέππα. Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών, γνωρίζοντας ότι δεν έχουν περιθώριο παρέμβασης στο θέμα της μεταβατικής περιόδου, καθώς «η απελευθέρωση του κλάδου από την 1η Ιανουαρίου 2012 προβλέπεται στο μνημόνιο», επιχειρούν αυτήν τη στιγμή να πετύχουν αύξηση του κόστους απόκτησης νέας άδειας.
Σύμφωνα με την τροπολογία, αποσυνδέεται το κόστος άδειας από τον νόμο και το θέμα παραπέμπεται σε απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών, που πρέπει να εκδοθεί τις προσεχείς ημέρες ώστε το άνοιγμα του κλάδου να ισχύσει στην πράξη και όχι μόνο στα χαρτιά. Σε περίπτωση που δεν εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός της εβδομάδας, θα μπορεί όποιος επιθυμεί να υποβάλει σχετική αίτηση απόκτησης νέας άδειας χωρίς όμως τη δυνατότητα έκδοσής της, καθώς δεν θα έχει ακόμη καθοριστεί το αντίτιμο που θα πρέπει να καταβάλει.Αίτημα
Στις προθέσεις του κ. Βορίδη είναι το κόστος χορήγησης άδειας να μην ξεπερνά τα 2.000 ευρώ, ενώ οι εκπρόσωποι του κλάδου διεκδικούν υψηλότερη τιμή, η οποία θα συνδέεται με το βάρος του οχήματος. Συγκεκριμένα ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ έχουν ζητήσει το ύψος του παραβόλου να ανέρχεται στα 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο συν 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο βάρος του οχήματος. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι ενώ οι εκπρόσωποι του κλάδου είναι διατεθειμένοι να προσέλθουν σε διάλογο με τον κ. Βορίδη, από το υπουργείο Υποδομών παραπέμπονται σε υπηρεσιακούς παράγοντες.
ΤΑΞΙ
Τα νέα κριτήρια
Στις αρχές του 2012 ο υπουργός θα παρουσιάσει τις θέσεις της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των ταξί.
Η απελευθέρωση του κλάδου θα γίνει με κριτήρια περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά.
Στα περιβαλλοντικά κριτήρια περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το πληθυσμιακό κριτήριο και οι εκπομπές ρύπων, ενώ στα συγκοινωνιακά συγκαταλέγεται η κίνηση που έχει και μπορεί να αντέξει η κάθε πόλη. Τα όσα έχουν γίνει γνωστά δεν φαίνεται να εγείρουν διαφωνίες από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί.
ΣΤΕΛΛΑ ΚΕΜΑΝΕΤΖΗ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
28-12-2011
Την υψηλότερη δυνατή τιμή του κόστους απόκτησης νέας άδειας φορτηγού και βυτιοφόρου ΔΧ επιχειρούν να πετύχουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, που θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πλήρη απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών τις επόμενες ημέρες.
Σχετική τροπολογία που κατατέθηκε προ ημερών από τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη, επισπεύδει τη μεταβατική περίοδο, η οποία θα λήξει σε τρεις ημέρες, αντί του Ιουνίου του 2013, όπως προβλεπόταν στον νόμο Ρέππα. Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών, γνωρίζοντας ότι δεν έχουν περιθώριο παρέμβασης στο θέμα της μεταβατικής περιόδου, καθώς «η απελευθέρωση του κλάδου από την 1η Ιανουαρίου 2012 προβλέπεται στο μνημόνιο», επιχειρούν αυτήν τη στιγμή να πετύχουν αύξηση του κόστους απόκτησης νέας άδειας.
Σύμφωνα με την τροπολογία, αποσυνδέεται το κόστος άδειας από τον νόμο και το θέμα παραπέμπεται σε απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών, που πρέπει να εκδοθεί τις προσεχείς ημέρες ώστε το άνοιγμα του κλάδου να ισχύσει στην πράξη και όχι μόνο στα χαρτιά. Σε περίπτωση που δεν εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση εντός της εβδομάδας, θα μπορεί όποιος επιθυμεί να υποβάλει σχετική αίτηση απόκτησης νέας άδειας χωρίς όμως τη δυνατότητα έκδοσής της, καθώς δεν θα έχει ακόμη καθοριστεί το αντίτιμο που θα πρέπει να καταβάλει.Αίτημα
Στις προθέσεις του κ. Βορίδη είναι το κόστος χορήγησης άδειας να μην ξεπερνά τα 2.000 ευρώ, ενώ οι εκπρόσωποι του κλάδου διεκδικούν υψηλότερη τιμή, η οποία θα συνδέεται με το βάρος του οχήματος. Συγκεκριμένα ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ έχουν ζητήσει το ύψος του παραβόλου να ανέρχεται στα 5.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο συν 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο βάρος του οχήματος. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι ενώ οι εκπρόσωποι του κλάδου είναι διατεθειμένοι να προσέλθουν σε διάλογο με τον κ. Βορίδη, από το υπουργείο Υποδομών παραπέμπονται σε υπηρεσιακούς παράγοντες.
ΤΑΞΙ
Τα νέα κριτήρια
Στις αρχές του 2012 ο υπουργός θα παρουσιάσει τις θέσεις της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των ταξί.
Η απελευθέρωση του κλάδου θα γίνει με κριτήρια περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά.
Στα περιβαλλοντικά κριτήρια περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το πληθυσμιακό κριτήριο και οι εκπομπές ρύπων, ενώ στα συγκοινωνιακά συγκαταλέγεται η κίνηση που έχει και μπορεί να αντέξει η κάθε πόλη. Τα όσα έχουν γίνει γνωστά δεν φαίνεται να εγείρουν διαφωνίες από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί.
ΣΤΕΛΛΑ ΚΕΜΑΝΕΤΖΗ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
28-12-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου