Μπορεί η κρίση στην ελληνική οικονομία να έχει προκαλέσει καθίζηση της ζήτησης σε όλους σχεδόν τους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, υπάρχουν ωστόσο κάποιοι τομείς που εξακολουθούν να εμφανίζουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.Μπορεί η κρίση στην ελληνική οικονομία να έχει προκαλέσει καθίζηση της ζήτησης σε όλους σχεδόν τους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, υπάρχουν ωστόσο κάποιοι τομείς που εξακολουθούν να εμφανίζουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ενας από αυτούς είναι ο τομέας των αφορολόγητων αγορών, ο οποίος, παρά τη γενικότερη συγκράτηση της τουριστικής κίνησης, αναπτύσσεται με ρυθμούς άνω του 20% και με ετήσιους τζίρους γύρω στο 1 δισ. ευρώ περίπου.
Ερευνα της Global Blue, η οποία συνεργάζεται με περισσότερα από 270.000 καταστήματα παγκοσμίως και πλέον των 2.000 στην Ελλάδα, δείχνει ότι το 2010 έκλεισε με αύξηση του τζίρου στα προϊόντα χωρίς φόρο (tax free) της τάξης του 30% σε σύγκριση με το 2009, ενώ στο φετινό εννεάμηνο οι ρυθμοί ανάπτυξης εξακολουθούν να είναι υψηλοί (στα επίπεδα του 23,24%).
Σημειώνεται ότι το Tax Free Shopping αφορά αγορές προϊόντων σε καταστήματα του λιανεμπορίου όλης της επικράτειας που γίνονται από τουρίστες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίοι και μόνο έχουν δικαίωμα επιστροφής του ΦΠΑ. Οι Ρώσοι και οι Κινέζοι αναδεικνύονται ως οι καλύτεροι «πελάτες», συγκεντρώνοντας μερίδιο 17% και 13,9% αντίστοιχα στη συνολική αξία των πωλήσεων tax free, ενώ ακολουθούν οι επισκέπτες από Σερβία και ΠΓΔΜ (10%). Παράλληλα, σημαντική αύξηση συναλλαγών της τάξης του 80% εμφάνισαν οι τουρίστες από την Τουρκία, αντίθετα μειωμένες είναι οι δαπάνες από Αμερικανούς (-5%) και Ιάπωνες (-44%).
Η μέση δαπάνη ανά συναλλαγή ανερχόταν στο εννεάμηνο στα επίπεδα των 621 ευρώ, με τους Αμερικανούς να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 1.097 ευρώ, τους Κινέζους 724, τους Γιαπωνέζους 696 και τους Καναδούς 652 ευρώ.
Οι πωλήσεις tax free στη Στερεά Ελλάδα αντιστοιχούν περίπου στο 60% της συνολικής πίτας, με την περιοχή της Μακεδονίας να ακολουθεί με 16,09%, οι Κυκλάδες με 10% και τα Δωδεκάνησα με την Κρήτη από 6%. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Αθήνα, οι πωλήσεις στα πολυκαταστήματα σημείωσαν στο εννεάμηνο του 2011 αύξηση κατά 42,68% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Ο γενικός διευθυντής της ΚΑΕ (του ομίλου Folli Follie) κ. Γιώργος Βελέντζας εμφανίζεται κάτι παραπάνω από ικανοποιημένος με τα αποτελέσματα τα οποία πέτυχε η εταιρεία το 2011, σημειώνοντας ότι «επιθυμούμε να είμαστε ο ιδανικός αγοραστικός προορισμός για τους ταξιδιώτες. Για να το πετύχουμε, εκτός από τις ανακαινίσεις, προσπαθούμε να παρέχουμε στους ταξιδιώτες καινούργια επώνυμα προϊόντα τα οποία πολλές φορές λανσάρονται πρώτη φορά στα καταστήματά μας και πολλές φορές διατίθενται και σε αποκλειστικότητα».
Η εταιρεία απευθύνεται κυρίως στους επιβάτες άλλων χωρών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν λαμβάνει υπόψη της τους Ελληνες, ο οποίοι αποτελούν και την πλειονότητα των επισκεπτών. Το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού προβλέπει ότι από το 2015 θα επισκέπτονται τη χώρα μας έως και 25 εκατομμύρια τουρίστες παγκοσμίως εάν αρθεί το καμποτάζ και εάν προσελκύσουμε και άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Μ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
1-1-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου