Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΩΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ...
Αναστέλλεται για έναν με δύο μήνες η απομάκρυνση των απασχολουμένων στις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό. Την έγκριση πρόσθετης χρηματοδότησης 41,8 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Γ. Μαγκριώτης
Δεν θα απολυθεί τελικά κανένας, έστω και προσωρινά, από τους 600 εργαζομένους που απασχολούνται μέσω της αναδόχου εταιρείας στις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Με την πίεση και της Αττικό Μετρό και τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων και του σωματείου τους, η ανάδοχος εταιρεία δέχτηκε τελικά να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος έστω και προσωρινά και να εφαρμοστεί για έναν έως δύο μήνες η τετραήμερη εργασία αντί της πενθήμερης.
Το πρόβλημα προέκυψε γιατί το διάστημα αυτό ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες σε μια σειρά σκάμματα όπως αυτά του Πανεπιστημίου, του Συντριβανίου, της Φλέμιγκ, του Σιδηροδρομικού Σταθμού και ένα τμήμα στην Πλατεία Δημοκρατίας στον κλάδο προς τη Σταυρούπολη. Σε εξέλιξη βρίσκονται τα σκάμματα στο υπόλοιπο της Πλατείας Δημοκρατίας, στην Αγίας Σοφίας και στη Βενιζέλου.
Η αποδοχή
Ετσι μέχρι να υπάρξει και πάλι πλήρης απασχόληση σε νέα σκάμματα και να εγκριθεί η νέα χρηματοδότηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι εργαζόμενοι δέχθηκαν να απασχολούνται με τετραήμερη εργασία αντί της πενθήμερης και να μην απολυθούν πάνω από 100 συνάδελφοί τους. Να σημειωθεί ότι το κόστος για τις αρχαιολογικές εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης είχε προϋπολογιστεί το 2006 σε 15 εκατ., όμως ήδη έχει φτάσει μέχρι τώρα τα 40,3 εκατ. ευρώ και θα χρειαστούν άλλα 50 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί.
Οπως ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, που επισκέφτηκε τον υπό κατασκευή σταθμό της Αγίας Σοφίας, εγκρίθηκε τελικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο πρόσθετη χρηματοδότηση 41,8 εκατ. ευρώ. Οπως είπε ο υφυπουργός, από το σύνολο των 3,5 δισ. ευρώ που είναι σε σημερινές τιμές το κόστος κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολό του, τα 1,7 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά, είναι διασφαλισμένα από κοινοτικούς πόρους και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Οι υπόλοιποι πόροι θα επιδιωχθεί να εξευρεθούν μέσω της ένταξης των επεκτάσεων στο 5ο ΚΠΣ, που ξεκινά το 2013.
Πρόοδος
Γκάζι στο έργο το 2012
Το 2011 αναπτύχθηκαν όλα τα μέτωπα του έργου και απομένουν το Παπάφειο και κάποιες απαλλοτριώσεις σε ορισμένους επόμενους σταθμούς, οι οποίες καθυστέρησαν εξαιτίας αλλαγών στη χάραξη, λόγω ρεμάτων και σεισμικών ρηγμάτων. Οπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, το 2012 θα είναι χρονιά ακόμη μεγαλύτερης επιτάχυνσης για το βασικό έργο, δηλαδή τη γραμμή των 9,6 χλμ.
Επιπλέον θα δημοπρατηθεί και θα αρχίσουν οι εργασίες της γραμμής προς την Καλαμαριά με κόστος 620 εκατ. ευρώ. Επίσης θα προκηρυχθούν φέτος οι οριστικές μελέτες για την πρώτη επέκταση προς τα δυτικά από την πλατεία Δημοκρατίας και την οδό Λαγκαδά μέχρι την περιοχή της Ευκαρπίας και τα νοσοκομεία.
Ο υφυπουργός πρόσθεσε πως «μέχρι το 2015 θα ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή και θα τεθεί σε λειτουργία το 2016 και η γραμμή της Καλαμαριάς. Πιστεύω», κατέληξε, «ότι επειδή δεν θα έχουμε τόσα αρχαιολογικά προβλήματα, κοντά στο 2016-17 θα λειτουργήσει η πρώτη επέκταση προς τα δυτικά».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
3-1-2012
Αναστέλλεται για έναν με δύο μήνες η απομάκρυνση των απασχολουμένων στις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό. Την έγκριση πρόσθετης χρηματοδότησης 41,8 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Γ. Μαγκριώτης
Δεν θα απολυθεί τελικά κανένας, έστω και προσωρινά, από τους 600 εργαζομένους που απασχολούνται μέσω της αναδόχου εταιρείας στις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Με την πίεση και της Αττικό Μετρό και τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων και του σωματείου τους, η ανάδοχος εταιρεία δέχτηκε τελικά να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος έστω και προσωρινά και να εφαρμοστεί για έναν έως δύο μήνες η τετραήμερη εργασία αντί της πενθήμερης.
Το πρόβλημα προέκυψε γιατί το διάστημα αυτό ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες σε μια σειρά σκάμματα όπως αυτά του Πανεπιστημίου, του Συντριβανίου, της Φλέμιγκ, του Σιδηροδρομικού Σταθμού και ένα τμήμα στην Πλατεία Δημοκρατίας στον κλάδο προς τη Σταυρούπολη. Σε εξέλιξη βρίσκονται τα σκάμματα στο υπόλοιπο της Πλατείας Δημοκρατίας, στην Αγίας Σοφίας και στη Βενιζέλου.
Η αποδοχή
Ετσι μέχρι να υπάρξει και πάλι πλήρης απασχόληση σε νέα σκάμματα και να εγκριθεί η νέα χρηματοδότηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι εργαζόμενοι δέχθηκαν να απασχολούνται με τετραήμερη εργασία αντί της πενθήμερης και να μην απολυθούν πάνω από 100 συνάδελφοί τους. Να σημειωθεί ότι το κόστος για τις αρχαιολογικές εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης είχε προϋπολογιστεί το 2006 σε 15 εκατ., όμως ήδη έχει φτάσει μέχρι τώρα τα 40,3 εκατ. ευρώ και θα χρειαστούν άλλα 50 εκατ. ευρώ για να ολοκληρωθεί.
Οπως ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, που επισκέφτηκε τον υπό κατασκευή σταθμό της Αγίας Σοφίας, εγκρίθηκε τελικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο πρόσθετη χρηματοδότηση 41,8 εκατ. ευρώ. Οπως είπε ο υφυπουργός, από το σύνολο των 3,5 δισ. ευρώ που είναι σε σημερινές τιμές το κόστος κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολό του, τα 1,7 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά, είναι διασφαλισμένα από κοινοτικούς πόρους και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Οι υπόλοιποι πόροι θα επιδιωχθεί να εξευρεθούν μέσω της ένταξης των επεκτάσεων στο 5ο ΚΠΣ, που ξεκινά το 2013.
Πρόοδος
Γκάζι στο έργο το 2012
Το 2011 αναπτύχθηκαν όλα τα μέτωπα του έργου και απομένουν το Παπάφειο και κάποιες απαλλοτριώσεις σε ορισμένους επόμενους σταθμούς, οι οποίες καθυστέρησαν εξαιτίας αλλαγών στη χάραξη, λόγω ρεμάτων και σεισμικών ρηγμάτων. Οπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, το 2012 θα είναι χρονιά ακόμη μεγαλύτερης επιτάχυνσης για το βασικό έργο, δηλαδή τη γραμμή των 9,6 χλμ.
Επιπλέον θα δημοπρατηθεί και θα αρχίσουν οι εργασίες της γραμμής προς την Καλαμαριά με κόστος 620 εκατ. ευρώ. Επίσης θα προκηρυχθούν φέτος οι οριστικές μελέτες για την πρώτη επέκταση προς τα δυτικά από την πλατεία Δημοκρατίας και την οδό Λαγκαδά μέχρι την περιοχή της Ευκαρπίας και τα νοσοκομεία.
Ο υφυπουργός πρόσθεσε πως «μέχρι το 2015 θα ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή και θα τεθεί σε λειτουργία το 2016 και η γραμμή της Καλαμαριάς. Πιστεύω», κατέληξε, «ότι επειδή δεν θα έχουμε τόσα αρχαιολογικά προβλήματα, κοντά στο 2016-17 θα λειτουργήσει η πρώτη επέκταση προς τα δυτικά».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
3-1-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου