Σάββατο, Ιανουαρίου 14, 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΟ:«ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Α.Ε.» - ΟΙ ΤΡΙΓΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ!!!


Του Φάνη Καλαντζή-http://ergazomenoiependyti.wordpress.com/
Η ιδιωτικοποίηση ακόμη και των πανελλαδικών εξετάσεων, στην οποία αναφερθήκαμε την περασμένη εβδομάδα, δεν εκπλήσσει τους ελάχιστους που γνωρίζουν ή συζητούν κατ’ ιδίαν το τι τεκταίνεται στο εσωτερικό του υπουργείου Παιδείας τα δύο τελευταία χρόνια. Με την πραγματικότητα αυτή, κομβική πτυχή της οποίας αποτελεί η σταδιακή εισχώρηση και διεύρυνση της ιδιωτικής διάστασης, είναι άρρηκτα συνυφασμένη η πολύ σοβαρή υπόθεση που θα αποκαλύψουμε στο σημερινό ηλεκτρονικό «φύλλο».
Μια υπόθεση, την οποία ο γράφων παρακολουθεί συστηματικά πάνω από έναν χρόνο τώρα, από τον Δεκέμβριο του 2010, εξ ου και τα έγγραφα που έχουν συγκεντρωθεί -και στα οποία μπορεί να έχει πρόσβαση ο οποιοσδήποτε, μόνο που για να βγάλει συμπέρασμα πρέπει να γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις-, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν αντληθεί από τη «Διαύγεια», υπερβαίνουν ήδη τους δύο φακέλους.
Περί τίνος πρόκειται λοιπόν; Το σκεπτικό της συνταγής, που έχει επεκταθεί και εκτός υπουργείου Παιδείας, στη ΓΣΕΕ για παράδειγμα, είναι απλούστατο και έχει διττό χαρακτήρα: Πρόσωπα, πανεπιστημιακοί κατά κύριο λόγο, που κατέχουν θέσεις -είτε στο προεδρείο είτε ως μέλη Δ.Σ., ως σύμβουλοι κ.λπ.- στην πολιτική ηγεσία, στην κεντρική υπηρεσία και εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Παιδείας, και διαμορφώνουν -με οικονομικό στήριγμα το ΕΣΠΑ- την κεντρική εκπαιδευτική πολιτική, έρχονται στη συνέχεια, με την επιστημονική ιδιότητα πλέον -και, επισημαίνεται, νομίμως- να διαχειριστούν και να εκτελέσουν οι ίδιοι την πολιτική αυτή μέσω της χρηματοδότησης, ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ, από τα κοινοτικά προγράμματα.
Η βασική τριγωνική σχέση, που εκτελείται από ένα δίκτυο εσωτερικών και εξωτερικών συνεργατών (που περιλαμβάνει και «μεταγραφές» στο εσωτερικό του μηχανισμού, όπως, για παράδειγμα, η πρόσφατη μετακίνηση του αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα της Κορίνθου και βασικού συνεργάτη του γενικού γραμματέα, κ. Κων. Δημόπουλου από τη γενική γραμματεία στην αντιπροεδρία του Δ.Σ. του ΙΕΠ) που έχει αναπτυχθεί στη διετία αποτελείται κυρίως από την κεντρική υπηρεσία, με ναυαρχίδα τη γενική γραμματεία, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) και το πρώην ΕΑΙΤΥ, νυν Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) Διόφαντος, στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί και το νεοσύστατο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Επικεφαλής-εμπνευστής του όλου εγχειρήματος είναι ο ίδιος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας και υπεύθυνος, όπως όλοι ο γενικοί, για το ΕΣΠΑ, κ. Βασ. Κουλαϊδής, καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (παρεμπιπτόντως και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Κύπρου). Συνάδελφοί του-μέλη ΔΕΠ του Τμήματος που εδρεύει στην Κόρινθο αποτελούν τον βασικό πυρήνα του μηχανισμού που έχει συγκροτηθεί και λειτουργεί, εκτός ορισμένων περιπτώσεων, με κάθε νομιμότητα. Επί της ουσίας πρόκειται για την επιτομή του «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει» αλλά με καθ’ όλα νόμιμο τρόπο και επιστημονικό περίβλημα. Νομιμότητα, που την ίδια ώρα προσβάλλει βάναυσα τη νοημοσύνη, παραβιάζει κάθε έννοια δεοντολογίας, προκαλεί πλήθος ερωτημάτων για τη στάση της πολιτικής ηγεσίας -εξαιρώντας τον γ.γ. προφανώς- και ειδικότερα της κυρίας Διαμαντοπούλου, αγγίζει και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, καθώς ορισμένα μέλη του μηχανισμού συνδέονται έμμεσα ή άμεσα εδώ και χρόνια με τον κ. Παπανδρέου. Επισημαίνεται, ότι στα τελευταία δεν περιλαμβάνεται ο πρώην υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος, ο οποίος, αντίθετα, γνωρίζει πτυχές της υπόθεσης και επιχείρησε στη διάρκεια τη θητείας του να θέσει αναχώματα στη διεύρυνση της ιδιωτικοποίησης, ο σκοπός της περαιτέρω θεσμικής θωράκισης της οποίας επιτεύχθηκε με τον νόμο 3966/2011 για τα πειραματικά σχολεία που ενσωματώνει τη μετεξέλιξη-ίδρυση του ΙΤΥΕ και την ίδρυση του ΙΕΠ (δύο Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, ο έλεγχος των οποίων, βάσει του νόμου, γίνεται από έναν ορκωτό λογιστή, τον οποίο ορίζει ο/η υπουργός Παιδείας).
Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο -πιάνοντας το νήμα από αυτά που αναφέρθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα σε σχέση με τις πανελλαδικές εξετάσεις που δόθηκαν, με εντολή του γενικού γραμματέα, με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία- έχει σημασία η παράμετρος Πανάρετου. Ο τελευταίος, έχοντας αντιληφθεί τη διαφαινόμενη από τότε «επέλαση» του ΙΤΥΕ και του υποστηρικτή του γενικού γραμματέα, είχε προχωρήσει την περασμένη άνοιξη στη δημιουργία ενός αναχώματος μέσα από τις δυνάμεις της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου δημιουργώντας (η πρόσκληση που αφορούσε μόνο τους υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας είχε δημοσιευθεί, διόλου τυχαία, και στην ιστοσελίδα του πότε πρωθυπουργού) την Πρότυπη Μονάδα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Οι βασικές πτυχές του σκεπτικού του κ. Πανάρετου αφορούν και στην υπόθεση των πανελλαδικών. Το εντυπωσιακό και συνάμα σκανδαλιστικό είναι, κατά τις πληροφορίες, ότι ενώ είχε συμφωνηθεί από τις κυρίες Διαμαντοπούλου και Χριστοφιλοπούλου η συλλογή και επεξεργασία των βαθμολογιών των υποψηφίων, όπως και τα υπόλοιπα σημεία της διαδικασίας να υλοποιηθούν μέσα από το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο του υπουργείου (school.gr), σε σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκφράσθηκαν αντιδράσεις από τον γενικό γραμματέα και η απόφαση υπουργού και υφυπουργού πάγωσε! Ακολούθως, ο κ. Κουλαϊδής έδωσε εντολή στο ΙΤΥΕ, το οποίο εξέδωσε και τη σχετική απόφαση, που αναρτήθηκε και στη «Διαύγεια».
Στο θέμα θα επανέλθουμε, προχωρούμε τώρα στη σκιαγράφηση ορισμένων πτυχών της υπόθεσης μέσω παραδειγμάτων, σημειώνοντας ότι όλες οι βασικές εκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου, κυρίως για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια (νέο σχολείο, ψηφιακό σχολείο, επιμόρφωση, αξιολόγηση κ.λπ..) υλοποιούνται μέσω του ΕΣΠΑ. Πιο συγκεκριμένα τώρα, και στο πλαίσιο της τριγωνικής σχέσης, άλλοτε μέσω του ΚΕΕ, άλλοτε μέσω του ΙΤΥΕ υλοποιούνται διάφορα προγράμματα. Ας αναφέρουμε τέσσερα ενδεικτικά, το πρόγραμμα για την «Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας-διαδικασία αυτοαξιολόγησης», το πρόγραμμα για την «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδακτική πράξη-επιμόρφωση Β΄ επιπέδου», το πρόγραμμα για τις «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας…», το πρόγραμμα για το ψηφιακό σχολείο., τα δύο τελευταία του πρώην ΕΑΙΤΥ και νυν ΙΤΥΕ, τα δύο πρώτα του ΚΕΕ. Στο πρώτο πρόγραμμα συμμετέχει, μεταξύ άλλων μελών της ομάδας, ο μέχρι τις 30 Ιουνίου (ο οποίος ακολούθως μετακινήθηκε, όπως αναφέρθηκε, στο ΙΕΠ μετά την ίδρυσή του, αντιπρόεδρος σήμερα) ειδικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα, συνάδελφός του στο Τμήμα, κ. Κων. Δημόπουλος. Στο δεύτερο και στο τρίτο πρόγραμμα συμμετέχει ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος της Κορίνθου, κ. Αθ. Τζιμογιάννης, ο οποίος είναι ταυτόχρονα μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΕ. Στο δεύτερο πρόγραμμα (συνολικού ύψους, σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και μόνο την πράξη «υλοποίηση της εκπαίδευσης των επιμορφωτών», 129.995,70 ευρώ για την περίοδο 19/4/2011-30/12/2011) μαζί με τον κ. Τζιμογιάννη που είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος για το πρόγραμμα και υπεύθυνος συντονισμού για τον κλάδο ΠΕ4 των εκπαιδευτικών, ο έτερος υπεύθυνος είναι ο σημερινός πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Αθ. Κατσής. Επισημαίνεται ότι ο τελευταίος κατέρχεται ως υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές για τη συγκρότηση του Συμβουλίου Διοίκησης του ιδρύματος βάσει του νέου επίμαχου νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
Μέλος του Δ.Σ. του ΙΕΠ -για να αναφερθούμε με ένα παράδειγμα και στους «εξωτερικούς συνεργάτες» του δικτύου- είναι ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Κων. Λάμνιας, οποίος είναι και ο υπεύθυνος του προγράμματος του ΚΕΕ για την αυτοαξιολόγηση.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση της συνταγής που αναφέρθηκε στην αρχή, σημειώνουμε ενδεικτικά μια σειρά μελετών για τη διά βίου εκπαίδευση που έχει εκπονήσει πρόσφατα το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ με κονδύλια του ΕΣΠΑ του υπουργείου Παιδείας. Στο έργο αυτό ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, κ. Κουλαϊδής, που περιλαμβάνεται στην τετραμελή ομάδα συντονισμού, αναγράφεται με την ιδιότητα του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Στην ομάδα έργου και ο, πανταχού παρών, κ. Κων. Δημόπουλος.
Είναι αυτονόητο ότι για όσα προαναφέρθηκαν έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα έγγραφα, ελάχιστα στην πραγματικότητα γιατί οι φάκελοι που σχηματίσθηκαν πάνω από έναν χρόνο τώρα περιλαμβάνουν πολύ περισσότερα και, είναι αυτονόητο, είναι στη διάθεση της υπουργού Παιδείας, κυρίως, η οποία έστω και εμμέσως είναι ενημερωμένη. Στην επόμενη ανάρτηση γι’ αυτό το θέμα θα δημοσιευθούν (πιθανώς με τα στοιχεία από τη «Διαύγεια»), κατά το δυνατόν, λόγω των αντικειμενικών αδυναμιών πλέον λόγω της ηλεκτρονικής έκδοσης, για την οποία δεν φέρουμε ευθύνη, πρόσθετα στοιχεία, μεταξύ των οποίων και αυτά που συνιστούν μη νομιμότητα και βρίσκονται εκτός «Διαύγειας».
Το υλικό αυτό είναι στη διάθεση και οποιουδήποτε μεταπτυχιακού φοιτητή του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, καθώς μπορεί να γραφεί μια πολύ καλή και πρωτότυπη μεταπτυχιακή εργασία. Ενδεικτικός τίτλος: «Άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής: Από τη θεωρία στην πράξη».


*Λόγω των εξωγενών παραγόντων που υπαγορεύουν την ηλεκτρονική έκδοση των εργαζομένων στον «ΚτΕ», τα έγγραφα που δημοσιεύονται αναφέρονται σε θεσμικές πτυχές και πρόσωπα που θίγονται στο δημοσίευμα.


** Κατά διαβολική, στην κυριολεξία, σύμπτωση τη στιγμή που είχε ολοκληρωθεί η σύνταξη του κειμένου, στο e-mail έφθανε το κείμενο υπό τον τίτλο «ΕΣΠΑ: Λεφτά υπάρχουν, αλλά πάνε στους ιδιώτες και τη διαφήμιση» του γενικού γραμματέα του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, κ. Θέμη Κοτσιφάκη, όπου καταγράφονται συγκεκριμένες καταγγελίες, οι οποίες συνδέονται έμμεσα με το κείμενο του γράφοντος. Το κείμενο των καταγγελιών βρίσκεται στο προσωπικό ιστολόγιο του γ.γ. της ΟΛΜΕ, https://thekotsi.blogspot.com.
Φ.Κ.
ΠΡΕΖΑ TV
14-1-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: