«Οι αίθουσες των κινηματογράφων «Αττικόν» και «Απόλλων» δεν κάηκαν και μόνο η είσοδος έχει υποστεί ζημιές», δηλώνει στο ΑΜΠΕ εκ μέρους του «Αττικόν», η Γιούλη Τσακαλάκη, υπεύθυνη του κινηματογράφου, επιθυμώντας, όπως εξηγεί, να μη δοθεί συνέχεια στο «δυσάρεστο γεγονός» της πυρκαγιάς του ιστορικού κινηματογράφου, στην οδό Σταδίου.
Μόνο εξωτερικές ζημιές έχει υποστεί και ο κινηματογράφος «ΑΣΤΥ», επί της πλατείας Κοραή, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες του, Γιώργο και Δημήτρη Στεριάκη, που όπως δήλωσαν στο ΑΜΠΕ, κατάφεραν τελευταία στιγμή να αποτρέψουν τους άγνωστους εμπρηστές.
Απόψε στις 8, τα μέλη της πολιτιστικής κίνησης «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» θα συγκεντρωθούν «μ΄ένα κερί στο χέρι» έξω από το «Αττικόν», σε ένδειξη «βουβής διαμαρτυρίας για το ξήλωμα της ζωής μας».
Το κτίριο, στην οδό Σταδίου, που στέγασε τον κινηματογράφο «Αττικόν» χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1910 από τον μεγάλο αρχιτέκτονα των αρχών του 20ου αιώνα και καθηγητή τότε του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Αλέξανδρο Νικολούδη (1874-1944), σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλλερ για λογαριασμό του Χιώτη τραπεζίτη Σταμάτη Δεκόζη-Βούρο. Ανήκει στην περίοδο του εκλεκτικισμού (Νέος Νεοκλασσικισμός) που βασικό χαρακτηριστικό του έχει την εκλεκτική επιλογή αρχιτεκτονικών στοιχείων από διάφορα ρεύματα, χωρίς ενιαίο ύφος. Την περίοδο 1914-1920 πραγματοποιείται μια βασική επέμβαση σε ρυθμό «Νεομπαρόκ». Είναι η περίοδος κατά την οποία σε τμήμα του κτιρίου στεγάζεται το κινηματοθέατρο «Αττικόν».
Το «Αττικόν», χαρακτηρίζεται «Κινεμακολόρ» γιατί προβάλλει «ταινίας χρωματιστάς εκ του φυσικού». Καθώς, δε, διαθέτει και αίθουσα «κομψήν και θερμασμένην με καλοριφέρ», μετατρέπεται σε «Κέντρον του άνθους της αθηναϊκής κοινωνίας, του διπλωματικού σώματος, της Αυλής, κέντρον του καλλιτεχνικού κόσμου». (Από το βιβλίο του Νίκου Θεοδοσίου "Στα Παλιά τα Σινεμά")
Είναι ο πρώτος «παρλάν», όταν βρίσκεται ήδη κάτω από τον έλεγχο των Ελληνο-αμερικανών αδελφών Σκούρα. Η πρώτη προβολή γίνεται στις 22 Οκτωβρίου 1929. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίκαιρα και τη μουσικοχορευτική ταινία του Ντέϊβιντ Μπάτλερ «Fox Follies». Τεχνικά το αποτέλεσμα είναι κακό.«Η απόδοσίς του είναι καθαρά γραμμοφωνική και ο ήχος της φωνής αποδίδεται τόσο αλλοιωμένος που με κόπο ξεχωρίζει κανείς την ανδρική από τη γυναικεία», γράφει η κριτικός Ίρις Σκαραβαίου στην «Πρωτοπορία» (Δεκ. 1929).
Την περίοδο της Κατοχής, οι γερμανικές δυνάμεις επιτάσσουν το «Αττικόν» για την ψυχαγωγία των στρατιωτών.
Τα μαγαζιά που στεγάζονται στο κτίριο ποικίλουν. Παντοπωλεία, φαρμακεία, καταστήματα κρυστάλλων.
Τη δεκαετία του '30 δημιουργείται και η δεύτερη κινηματογραφική αίθουσα, «Απόλλων», στο υπόγειο, ενώ εγκαθίστανται εδώ τα γραφεία της «Σκούρας Φιλμς», υπό τη διεύθυνση της οποίας λειτουργούν οι δύο κινηματογράφοι.
Το 1960 οι αδελφοί Γρηγοριάδου και ο 'Αγγελος Αγαλιώτης εξασφαλίζουν άδεια για επισκευές από την Πολεοδομία Αθηνών και το 1982 πραγματοποιούνται γενικές εργασίες συντήρησης και αναπαλαίωσης πάνω σε μελέτη του αρχιτέκτονα Ι. Χριστακόπουλου.
Η αποκατάσταση του κτιρίου θεωρείται υποδειγματική και αποτελεί πρότυπο αποκατάστασης και συντήρησης και για άλλα νεοκλασσικά κτίρια της πόλης.
ΠΡΕΖΑ TV
13-2-2012
Μόνο εξωτερικές ζημιές έχει υποστεί και ο κινηματογράφος «ΑΣΤΥ», επί της πλατείας Κοραή, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες του, Γιώργο και Δημήτρη Στεριάκη, που όπως δήλωσαν στο ΑΜΠΕ, κατάφεραν τελευταία στιγμή να αποτρέψουν τους άγνωστους εμπρηστές.
Απόψε στις 8, τα μέλη της πολιτιστικής κίνησης «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» θα συγκεντρωθούν «μ΄ένα κερί στο χέρι» έξω από το «Αττικόν», σε ένδειξη «βουβής διαμαρτυρίας για το ξήλωμα της ζωής μας».
Το κτίριο, στην οδό Σταδίου, που στέγασε τον κινηματογράφο «Αττικόν» χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1910 από τον μεγάλο αρχιτέκτονα των αρχών του 20ου αιώνα και καθηγητή τότε του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Αλέξανδρο Νικολούδη (1874-1944), σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλλερ για λογαριασμό του Χιώτη τραπεζίτη Σταμάτη Δεκόζη-Βούρο. Ανήκει στην περίοδο του εκλεκτικισμού (Νέος Νεοκλασσικισμός) που βασικό χαρακτηριστικό του έχει την εκλεκτική επιλογή αρχιτεκτονικών στοιχείων από διάφορα ρεύματα, χωρίς ενιαίο ύφος. Την περίοδο 1914-1920 πραγματοποιείται μια βασική επέμβαση σε ρυθμό «Νεομπαρόκ». Είναι η περίοδος κατά την οποία σε τμήμα του κτιρίου στεγάζεται το κινηματοθέατρο «Αττικόν».
Το «Αττικόν», χαρακτηρίζεται «Κινεμακολόρ» γιατί προβάλλει «ταινίας χρωματιστάς εκ του φυσικού». Καθώς, δε, διαθέτει και αίθουσα «κομψήν και θερμασμένην με καλοριφέρ», μετατρέπεται σε «Κέντρον του άνθους της αθηναϊκής κοινωνίας, του διπλωματικού σώματος, της Αυλής, κέντρον του καλλιτεχνικού κόσμου». (Από το βιβλίο του Νίκου Θεοδοσίου "Στα Παλιά τα Σινεμά")
Είναι ο πρώτος «παρλάν», όταν βρίσκεται ήδη κάτω από τον έλεγχο των Ελληνο-αμερικανών αδελφών Σκούρα. Η πρώτη προβολή γίνεται στις 22 Οκτωβρίου 1929. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίκαιρα και τη μουσικοχορευτική ταινία του Ντέϊβιντ Μπάτλερ «Fox Follies». Τεχνικά το αποτέλεσμα είναι κακό.«Η απόδοσίς του είναι καθαρά γραμμοφωνική και ο ήχος της φωνής αποδίδεται τόσο αλλοιωμένος που με κόπο ξεχωρίζει κανείς την ανδρική από τη γυναικεία», γράφει η κριτικός Ίρις Σκαραβαίου στην «Πρωτοπορία» (Δεκ. 1929).
Την περίοδο της Κατοχής, οι γερμανικές δυνάμεις επιτάσσουν το «Αττικόν» για την ψυχαγωγία των στρατιωτών.
Τα μαγαζιά που στεγάζονται στο κτίριο ποικίλουν. Παντοπωλεία, φαρμακεία, καταστήματα κρυστάλλων.
Τη δεκαετία του '30 δημιουργείται και η δεύτερη κινηματογραφική αίθουσα, «Απόλλων», στο υπόγειο, ενώ εγκαθίστανται εδώ τα γραφεία της «Σκούρας Φιλμς», υπό τη διεύθυνση της οποίας λειτουργούν οι δύο κινηματογράφοι.
Το 1960 οι αδελφοί Γρηγοριάδου και ο 'Αγγελος Αγαλιώτης εξασφαλίζουν άδεια για επισκευές από την Πολεοδομία Αθηνών και το 1982 πραγματοποιούνται γενικές εργασίες συντήρησης και αναπαλαίωσης πάνω σε μελέτη του αρχιτέκτονα Ι. Χριστακόπουλου.
Η αποκατάσταση του κτιρίου θεωρείται υποδειγματική και αποτελεί πρότυπο αποκατάστασης και συντήρησης και για άλλα νεοκλασσικά κτίρια της πόλης.
ΠΡΕΖΑ TV
13-2-2012
6 σχόλια:
Ολα τα βρωμοΜΜΕ αποστρεφουν την προσοχη του κοσμου απο το πραγματικο γεγονος, χυνοντας τοννους μελανης κ κροκοδειλιων δακρυων για τα "νεοκλασικα" κωλοσπιτα!
Εχουν καταλαβει οτι η οργη ξεχειλισε, οτι το επομενο διαστημα ο ανεργος ο αγανακτισμενος θα τους βαλει φωτια?
συνεχιστε πουλημενοι ΜΜΕδες!
otan ta gkremizan ena ena poy eisastan?
ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΠΟΥ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΙΚΑ ΟΡΝΙΑ,ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΜΕ ΚΕΡΑΚΙΑ,ΣΚΑΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΜΠΟΥΡΔΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΛΑΨΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΡΙΜΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ.
Η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΟ.ΟΤΑΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1700 ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΟΔΗΓΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΛΟΓΩ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ.ΜΟΝΟ ΘΛΙΨΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ.
<> θα έπρεπε να λέγετε... Χωρίς να είμαι υπέρ του να καίγονται θέατρα(γιατί ρε παιδια δεν πάτε να κάνετε καταστροφές στις περιουσίες των πολιτικων;) αυτές οι εκδηλώσεις είναι χαζές.
Στο ενα χερι κερι
στο αλλο τον πουτσο σας
εχεις λαλησει πρεζα, μαζι με τους ατενιστας να αρχισεις δημοσιευεις οτι να ναι. 40 ωρες για 400 ευρω και εσυ μιλας για ασφαλισμενους χωρους εναντι εκατομυριων. ειμαι σιγουρος οτι πολλα ζωα θα πηγαν εκει, ειναι οι ιδιοι που την κυριακη πηγαν για καφε
Δημοσίευση σχολίου