Οργανώσεις καταναλωτών και βιομηχανία ετοιμάζονται για μάχη σχετικά με το κατά πόσο τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών smartphones μπορoύν να χρησιμοποιούνται κατά το προτεινόμενο καθεστώς προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μεγάλα ινστιτούτα και μικροί κατασκευαστές τέτοιων εφαρμογών έχουν κατηγορηθεί κατά τους τελευταίους μήνες για κακή διαχείριση προσωπικών δεδομένων.
Την περασμένη εβδομάδα η Wall Street Journal έγραψε ότι ο διαδικτυακός γίγαντας Google και διαφημιστικές εταιρείες έχουν παρακάμψει τις ρυθμίσεις απορρήτου εκατομμυρίων ανθρώπων που χρησιμοποιούν το διαδικτυακό πρόγραμμα περιήγησης Apple Inc στο iPhone και τους υπολογιστές, επιτρέποντάς τους να παρακολουθούν τις συνήθεις περιηγήσεις στο Web των ανθρώπων που έχουν μπλοκάρει αυτή τη ρύθμιση επιτήρησης.
Οι εταιρείες χρησιμοποίησαν ειδικό κωδικό υπολογιστή που ξεγελά το λογισμικό περιήγησης στο Web Safari της Apple επιτρέποντάς τους να παρακολουθούν πολλούς χρήστες, ανέφερε το περιοδικό.
Η συγκατάθεση απαιτείται σύμφωνα με τους κανόνες σχεδίου
Το σχέδιο κανόνων που πρότεινε η Επίτροπος Δικαιοσύνης Viviane Reding θα απαιτήσει κάποια μορφή συναίνεσης από τους χρήστες των smartphone πριν οι εταιρείες να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις.
Αν και οι κανόνες καλύπτουν τους απλούς χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα αποτελέσματά τους θα είναι έντονα αισθητά στην άνθηση του τομέα των smartphones, στον οποίο υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που δημιουργούν «εφαρμογές» για τους χρήστες του τηλεφώνου. Τέτοιες εταιρείες τεχνολογίας προσφέρουν συχνά προϊόντα δωρεάν και παίρνουν έσοδα από τις online διαφημίσεις που προσαρμόζονται χρησιμοποιώντας δεδομένα σχετικά με τους πελάτες.
Οι κανόνες του σχεδίου της Reding, θα επιτρέψουν την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την απαγόρευση στις εταιρείες της «εξόρυξης» δεδομένων, δήλωσε ο Jérémie Zimmerman, εκπρόσωπος της ομάδας πολιτικής ελευθερίας Squaring the Net.
Φόβοι ότι ο κανονισμός μπορεί να μην «κολλήσει»
Υπάρχουν αμφιβολίες ως προς το πόσο ισχυροί θα είναι οι τελικοί κανόνες προστασίας των δεδομένων, ωστόσο, εν μέσω φόβων μία πρόταση κανονισμού για τη συγκράτηση του ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε τελικά να αποδυναμωθεί από μια οδηγία, με αποτέλεσμα να μεταβάλλονται οι ερμηνείες στα διάφορα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Κίμωνας Ζορμπάς, αντιπρόεδρος της IAB Europe, που αντιπροσωπεύει τους online διαφημιστές, είπε στην EurActiv ότι η ικανότητα των εταιρειών να αναλύουν και να συλλέγουν δεδομένα «επηρεάζει την καινοτομία», και η παραγωγικότητα τέτοιωνεταιρειώνδεν λήφθηκε υπόψη από το σχέδιο κανόνων περί προστασίας δεδομένων.
«Η πραγματικότητα είναι ότι ο κόσμος κινείται μέσω ανάλυσης δεδομένων και οι οικονομίες μας δεν θα αγωνιστούν χωρίς να είναι σε θέση να συλλέγουν, να αποθηκεύουν και να αναλύουν δεδομένα», δήλωσε ο Ζορμπάς.
Απόψεις
Σε δήλωσή της αναφορικά με τα δημοσιεύματα στην Wall Street Journal, η Google είπε: “H Journal αποχαρακτηρίζει τι συνέβη και γιατί. Χρησιμοποιήσαμε τη γνωστή λειτουργικότητα Safari, για να παράσχουμε στοιχεία που μας έδωσαν ήδη εγγεγραμμένοι χρήστες της Google. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αυτά τα διαφημιστικά cookies δεν συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες.
«Έρευνα δείχνει ότι η Ευρώπη θα έχει έλλειψη αναλυτών δεδομένων όπως έχουν τα πράγματα, ενώ η αντίδραση της Επιτροπής [με τους προτεινόμενους κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων] θα επιδράσει στη μείωση της ικανότητας συλλογής στοιχείων, θα υπάρξουν επομένως λιγότεροι αναλυτές», είπε ο Κίμων Ζορμπάς, αντιπρόεδρος της IAB Europe, που εκπροσωπεί τον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης στην Ευρώπη.
Ιστορικό
Οι υφιστάμενοι κανόνες για την προστασία προσωπικών δεδομένων της ΕΕ υιοθετήθηκαν το 1995, όταν ακόμη δεν είχε επέλθει πλήρης εκμετάλλευση της δυναμικής του διαδικτύου. Το 1993, το διαδίκτυο μετέφερε μόλις το 1% των ηλεκτρονικών πληροφοριών, ενώ μέχρι το 2007, το ποσοστό ανήλθε στο 97%, έδειξαν στοιχεία της ΕΕ.
Παρόλο που ο αυξανόμενος αριθμός των προσαρμοσμένων προϊόντων και υπηρεσιών προσφέρουν μεγάλα οφέλη για τους καταναλωτές, βασίζονται επίσης σε τεράστια χρήση των προσωπικών δεδομένων.
Οι προσωπικές πληροφορίες μπορεί να ποικίλουν από οικονομικά στοιχεία μέχρι ευαίσθητες πληροφορίες αναφορικά με την υγεία, τις σεξουαλικές ή πολιτικές προτιμήσεις.
Οι πιθανότητες κατάχρησης ή κακής χρήσης αυτών των πληροφοριών είναι απεριόριστες και οι ευρωπαίοι πολίτες το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Δημοσκόπηση του Ευρωβαρομέτρου έδειξε ότι το 70% των ευρωπαίων ανησυχούν για το ότι οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες για άλλους λόγους από αυτούς για τους οποίους συλλέχτηκαν, ενώ το 64% αισθάνεται μη ικανοποιημένο από τον τρόπο που οι πληροφορίες τους αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας.
EurActiv.gr
ΠΡΕΖΑ TV
20-2-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου